• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • supermami

tack for alla svar, nu sa ar det sangen som lockar. Go Natt

• mini2007

Oj så bred ändå? Min hissdörröppning är bara 45cm, pga gallergrind... *fundersam*
    Men du fick väl inte in Camen ens med ena hjulet av? Det får jag, fast det är ett jäkla meck :( Tänkte att om du får in Bee´n, så borde ju jag oxå...

Kajsan skrev 2008-04-08 22:31:30 följande:
    Ooh ja!Den går in, min hissdörr är exakt 52,5 cm bred
  • ami
    mini2007 skrev 2008-04-08 21:57:38 följande:
    Jag har sån tur att min underbara syster ska åka, och hon har redan gått med på att offra en väska för att ta med Bee i en transportväska åt mig tillbaka! Jippi jippi!!Apple Pie skrev 2008-04-08 09:19:18 följande:
    Kajsan!!! Visst gick Bee´n in i din hiss? Du hade väl oxå en gallergrind som gjorde det trångt att köra in Camen?
    Mini2007: Finns Bee travelbag nånstans i US? Hittar bara den som eg är till Cam (nya med hjul). Har letat utan att finna..
  • mini2007

Ajdå... Bara antog att den fanns... Hmmm hur ska jag nu lösa detta...

ami skrev 2008-04-09 00:19:00 följande:
    Mini2007: Finns Bee travelbag nånstans i US? Hittar bara den som eg är till Cam (nya med hjul). Har letat utan att finna..
  • Infinite Joy

Knyttet och K skrev 2008-04-08 23:08:03 följande:

JohannaJ - Ergon passade inte mig så bra, men det är en bra sele. Patapumen sitter bättre på mig, den gillade jag jättemycket till sonen. Becon har jag inte hunnit använda så länge, men jag gillar den hittills. Dottern väger iofs bara drygt 6 kg så jag kan inte riktigt uttala mig, allt är ju skönt att bära henne i *skrattar*. Det har kommit en ny sele på marknaden som heter Manduca. Den är inte så snygg, men i princip alla verkar tycka att den är väldigt bra. Den har inbyggd bäbisinsats och man kan reglera rygghöjden på den så att den passar både små och stora barn. supermami - Nej, de är inte samma typ som Babybjörn. De har en bred sittyta så att barnet hamnar i en ergonomisk position med höfterna och de har avbärarbälte för att avlasta bärarens axlar och bröstrygg. Man kan inte heller bära framåtvänt i dem, men de kan användas både på magen och ryggen.Manduca och Ergo finns hos www.edenbaby.seBeco Butterfly (inte samma modell som jag har) hos www.elvasmatroll.sePatapum hos www.mammabarn.se
    Finns även en sele som heter Pikkolo... den kan man bära framåtvänt i också. Min son trivs superbra i den och sover i den på dagarna. Litet minus är att midjebältet ej är vadderat, men det kommer ett man kan komplettera med i juni. Jag ska även köpa en Beco butterfly när de kommer. Sedan bärs det i trikåsjal, men sele är ju lite smidigare.
    Dottern åkte inte heller vagn förrän hon var 6 mån, men fick varva med sjal på promenaderna ändå. Inte ville hon liggai vagnen hela tiden. Nu har jag sådan tur *pepparpeppar* att lille killen trivs i vagnen. Hoppas att det håller i sig bara.... sele finns dock med på promenaderna utifall det skulle bli skrikpanik.
  • mollan nu

En till vagnvägrare här. Fram till ca 6 månader stog vagnen och skärpade. Sen köpte vi en bugga och vips var det mycket roligare med vagn!
    Använde mig av trikåsjal fram till förra sommaren då det blev för varmt. Sydde en egen sele som var perfekt ute på sjön där vagn inte funkar. Ska se om jag hitar en bild.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • AnniPanni

Finns det någon affär eller liknande där man kan prova de olika selarna?

Emma vägrar BBn (som jag egentligen bara köpte för att föröska få sambon att bära han med men det misslyckades ). Han vägrar o hon hatar den.
    Hugababyn (ringsjal) fungerar inte heller om hon inte är supertrött o vill sova. Och trikåsjalen är bara att glömma då hon absolut inte gillar att ha överkroppen tryckt emot mina bröst... tror stackarn känner sig instängd . Funderat på en Ergo men det känns lite dyrt att köpa "grisen i säcken" och så hatar hon den med..

(nu är min cam äntligen i Stockholm ... väntar bara på den där attans avin också... så snaaaaart får man väl hänga här lite mer på "riktigt" )

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13