Knyttet och K skrev 2008-04-08 23:08:03 följande:
JohannaJ - Ergon passade inte mig så bra, men det är en bra sele. Patapumen sitter bättre på mig, den gillade jag jättemycket till sonen. Becon har jag inte hunnit använda så länge, men jag gillar den hittills. Dottern väger iofs bara drygt 6 kg så jag kan inte riktigt uttala mig, allt är ju skönt att bära henne i *skrattar*. Det har kommit en ny sele på marknaden som heter Manduca. Den är inte så snygg, men i princip alla verkar tycka att den är väldigt bra. Den har inbyggd bäbisinsats och man kan reglera rygghöjden på den så att den passar både små och stora barn. supermami - Nej, de är inte samma typ som Babybjörn. De har en bred sittyta så att barnet hamnar i en ergonomisk position med höfterna och de har avbärarbälte för att avlasta bärarens axlar och bröstrygg. Man kan inte heller bära framåtvänt i dem, men de kan användas både på magen och ryggen.Manduca och Ergo finns hos www.edenbaby.seBeco Butterfly (inte samma modell som jag har) hos www.elvasmatroll.sePatapum hos
www.mammabarn.seFinns även en sele som heter Pikkolo... den kan man bära framåtvänt i också. Min son trivs superbra i den och sover i den på dagarna. Litet minus är att midjebältet ej är vadderat, men det kommer ett man kan komplettera med i juni. Jag ska även köpa en Beco butterfly när de kommer. Sedan bärs det i trikåsjal, men sele är ju lite smidigare.
Dottern åkte inte heller vagn förrän hon var 6 mån, men fick varva med sjal på promenaderna ändå. Inte ville hon liggai vagnen hela tiden. Nu har jag sådan tur *pepparpeppar* att lille killen trivs i vagnen. Hoppas att det håller i sig bara.... sele finns dock med på promenaderna utifall det skulle bli skrikpanik.