• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Mawe123
    SoFo89 skrev 2008-04-09 08:30:25 följande:
    Jag fick ett mail från babytrader eftersom jag väntar på ett nytt chassi då handtaget gått sönder. Dom flesta nya vagnarna verkar ha problemet!" tried to send you a new frame but all the frames i have do have the same problem. We did receive new frames last week and what do you think.... Al the same problem. We have now a agreement with bugaboo that they only will send us frame who are checked by bugaboo and i promis you when i receive these frames I will check them again. So please wait for a little while we will try to solve the problem correctly."
    Åh så tråkigt!!

Jag har också mailat dem om att mitt chassi strular, hade vagnen ute igår och skulle ta in den, dvs dra den uppför ett par trappsteg på farstukvisten, och vid första "bumpet" gled handtaget upp på högersida drygt 5cm, utan att sonen satt i vagnen. Snapfästet håller verkligen inte, krävs nästan inget så glider handtaget upp.
    De har dock inte besvarat mitt mail ännu.
    William 000213, Lowe 070712
  • Lourdes

JAAAAA

Nu har jag äntligen köpte en Bee, ringde och betalade den precis på Ping Pong! 
    Så nu är röd Bee med transport väska och svart åkpåse på väg till mig, fick en riktigt bra deal
  • Knyttet och K

Hur är det med hjulen, är det samma dimensioner och fästen till alla modeller (utom Bee)? Går det att köpa snö/offroadhjul som passar på Frogen?

• Jesspeach
    Lourdes skrev 2008-04-09 09:34:55 följande:
    JAAAAA Nu har jag äntligen köpte en Bee, ringde och betalade den precis på Ping Pong!  Så nu är röd Bee med transport väska och svart åkpåse på väg till mig, fick en riktigt bra deal
    Vad fick du betala ? *nyfiken* Är det fraktfritt från pingpong?

Är sååååå sugen på en själv.......
    Mamma till ♥Hugo♥ 050322 och ♥Klara♥ 070724
  • Unna

Jag som också sitter och väntar på att min vagn ska komma, den är i malmö och jag hoppas avin kommer idag.
    Men om handtaget nu är defekt... Ska kolla det direkt jag öppnar paketet. Tur i oturen att vi inte behöver vagnen förrän i Juli!

Känner mig lite skyldig gentemot min pojkvän, för jag kommer ju inte bli förvånad om detta händer, men har inte sagt något om detta problem till honom...
    Och min mammas främsta kommentar innan vi skulle köpa vagn var "Sådana där vagnar med justerbart handtag har jag hört är farliga". Kommer INTE berätta för henne om det är fel på denna vagn nu...

Känns som att detta är ett konstruktionsfel, något de måste ändra från grunden. Det måste ju kosta enorma summor med alla reklamationer.

• Lourdes
    Jesspeach skrev 2008-04-09 09:37:08 följande:
    Vad fick du betala ? *nyfiken* Är det fraktfritt från pingpong?Är sååååå sugen på en själv.......
    495 Euro för allt, fraktfritt..
  • Lourdes
    Lourdes skrev 2008-04-09 09:39:24 följande:
    Men jag har beställt en cam där innan och en massa tillbehör..
  • Jesspeach
    Lourdes skrev 2008-04-09 09:39:24 följande:
    Vilket bra pris!!!!

Vet du hur lång lev. tid det brukar vara därifrån?
    Mamma till ♥Hugo♥ 050322 och ♥Klara♥ 070724
  • AnniPanni
    Unna skrev 2008-04-09 09:38:24 följande:
    Jag som också sitter och väntar på att min vagn ska komma, den är i malmö och jag hoppas avin kommer idag. Men om handtaget nu är defekt... Ska kolla det direkt jag öppnar paketet. Tur i oturen att vi inte behöver vagnen förrän i Juli!Känner mig lite skyldig gentemot min pojkvän, för jag kommer ju inte bli förvånad om detta händer, men har inte sagt något om detta problem till honom...Och min mammas främsta kommentar innan vi skulle köpa vagn var "Sådana där vagnar med justerbart handtag har jag hört är farliga". Kommer INTE berätta för henne om det är fel på denna vagn nu...Känns som att detta är ett konstruktionsfel, något de måste ändra från grunden. Det måste ju kosta enorma summor med alla reklamationer.
    Samma här.... Det tog ett tag innan jag lyckades övertala sambon att det är en Bugaboo vi ska ha så det lilla problemet med chassit jag har inte ens nämnt.
    Nu har vi iof ett konstruktionsfel på vår UJ med (framhjulet är egentligen felsvetsat o kan hoppa i fel o bli fast när man minst anar det) men det är ju mer ett störande moment än en säkerhetspryl. Vi kommer dock att använda buggan ifrån start då UJn är inne på rep för att svetsas om. Kan ju hålla tummarna att båda våra chassin är ok
  • Lourdes
    Jesspeach skrev 2008-04-09 09:40:53 följande:
    Vilket bra pris!!!!Vet du hur lång lev. tid det brukar vara därifrån?
    De beror på om de har varan inne, jag vill ha en gul Bee men de hade det inte, och skulle ta ett tag. Så jag orkade inte vänta. Betalade idag och har vagnen på fredag eller måndag..
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13