• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • madebyinferno
    Jenny N skrev 2008-04-10 10:17:49 följande:
    Hej, tänkte höra med er experter, är lite sugen på  en bugaboo camelon nu i sommar, men frågan är om min dotter är för stor? Hon är 2½ år, men liten, 86 cm lång och väger 13 kilo, vad tror ni, kan hon sitta ordentligt i en camelon? Eller får jag helt enkelt överge tanken på att någonsin ha en bugaboo?(sista barnet)Tänkte i så fall sälja hennes uj och ha bugaboon över sommaren för att sen bara ha en enklare vagn typ en sitty till hösten när vi ska ut på långpromenader.
    Har en Cam till lillebror på 9 månader men stora storasyster (95 lång och 15kg) sitter mer än gärna där i och sover också gärna middag om hon får Bild i galleriet såklart
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • jule
    mamma2003 skrev 2008-04-10 10:13:01 följande:
    Oj, oj, oj, är du säker på att du vill veta mina kombos? *kolla inventarielistan* Jag har Frog (två st) så då är det lite andra färger som gäller. Men jag baser i följande färger: denim, sand, röd och svart. Även suffletter i dessa färger eftersom det är Frogklädslar, samt en extra orange Frogsufflett. Sen toppar (Cameleon): brun, rosa, gul och röd. Sommarsufflett orange och grön. Åkpåsar röd, grön och svart (Frog). Ja, och lägger man till alla tillbehör såsom bagclips, UV-skydd, ståbräda, mugghållare och parasoll så kostar antagligen min Bugaboo-park mer än min mans motorcykel . Säg inget till honom!Och det värsta är att i morgon skall jag på Baby- och Barnmässan i Göteborg och klämma på en brun åkpåse och nya ljusblå toppen *skall passa på att anmäla mig till ABM (Anonyma Bugaboo Missbrukare)*
    hehe, du e för rolig du, ska oxå på baybarn imorgon, vi kanske ses!?
  • Knyttet och K

Jenny N - Jag har köpt en Frog till mitt stora barn. Han är 2,5 år, ung 92 lång och väger 14,5 kg. Han sitter bra i den, och Cameleon ska väl vara lite rymligare än Frog tror jag.
    Han har åkt sulky tidigare, men jag ville ha en mer lättstyrd vagn eftersom jag har problem med fogarna, och så ville jag att lillasyster ska kunna åka också om det behovet finns. Frogen är bredare än sulkyn, men annars känns de ganska likvärdiga, eller vad man ska säga.

• Fröken Småland
    jule skrev 2008-04-10 11:54:12 följande:
    hehe, du e för rolig du, ska oxå på baybarn imorgon, vi kanske ses!?
    Ja! Kom fram till mig om du ser mig. Jag har en denimFrog med röd åkpåse. Själv ser jag lite ut som Emma Wiklund (nej, förresten, gå på Buggan). Kommer dit vid tio-elvatiden skulle jag tro och sen är det bara en fråga om hur länge pengarna räcker .
    misshallonsaft skrev 2008-04-10 11:47:35 följande:
     vet du om de har bugabbo på barn mässan?? ska ju dit på lördag å e sååå osäker på hur jag ska göra. om jag ska sälja min UJ å köpa en cam eller inte..
    Bugaboo har ingen egen monter, men förra året hade Babyproffsen med sig några vagnar. Då visade de färgerna som var nya då; denim och offwhite.
  • jule
    mamma2003 skrev 2008-04-10 12:09:44 följande:
    Bugaboo har ingen egen monter, men förra året hade Babyproffsen med sig några vagnar. Då visade de färgerna som var nya då; denim och offwhite.
    hehe, ja jag har min frog i sand/sand fleecetop m offwhite åkpåse + mina (lillprinsens) raggartärningar hängandes i suffletten... e en liten asiat så du kanske har lättare att känna igen mig ska oxå va där vi 10-11 så håll utkik kanske ses imorgon då
  • Fröken Småland
    jule skrev 2008-04-10 12:36:44 följande:
    hehe, ja jag har min frog i sand/sand fleecetop m offwhite åkpåse + mina (lillprinsens) raggartärningar hängandes i suffletten... e en liten asiat så du kanske har lättare att känna igen mig ska oxå va där vi 10-11 så håll utkik kanske ses imorgon då
    Då håller jag utkik efter en liten asiat med en groda. Exotiskt!
  • leson76

Måste puffa för min tidigare fråga.
    Ni pratade om att beställa från Ping Pong. Jag gick in på deras hemsida men....fick inte upp en endaste Bugaboo produkt...Fundersam

• jule
    mamma2003 skrev 2008-04-10 12:50:17 följande:
    Då håller jag utkik efter en liten asiat med en groda. Exotiskt!
    hihi ja gör d...
  • Mawe123
    leson76 skrev 2008-04-10 13:01:50 följande:
    Måste puffa för min tidigare fråga.Ni pratade om att beställa från Ping Pong. Jag gick in på deras hemsida men....fick inte upp en endaste Bugaboo produkt...
    Jag har inte själv beställt något från ping-pong pga att jag hört flera här på fl som berättat om sina dåliga erfarenheter och långa leveranstider.

Men jag har haft en hel del mailkontakt med dem, medan jag förhandlade priser och hörde mig för om leveranstider osv.

Hade då kontakt med Ronald Wenisch service@pingpong-online.de

Maila honom och be om en offert =)
    William 000213, Lowe 070712
  • Bellahhh

Hur många här är från gbg egentligen? Har sett en offwhite suflett med orange åkpåse otaliga ggr är det någon här? hehehe
    Jag bor i eriksberg är det någon av er som bor i närheten? Hade vart kul med bugga-fika/kajpromenad :D

Min familj är finast
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13