• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Duntoffla
    modestyclara skrev 2008-04-10 21:22:53 följande:
    Problemet är att ena sidan liksom glider vid belastning så att handtaget blir skevt. Det släpper ju aldrig helt men är lit eobehagligt om man drar upp vagnen för en trappa exempelvis och det glider ut. Detta är ett problem som kan visa sig efter några månader eller på en gång så det är ju svårt att veta om man fått ett helt chassi.Det tar några veckor att få ett nytt chassi från Babytrader. Men det är ingen fara att använda det trasiga under tiden eftersom handtaget aldrig kan släppa helt.
     Ok. Men hur funkar det? Behåller man det gamla "dåliga" alltså? Man behöver inte returnera det till babytrader sen? Har du beställt själv därifrån? Nöjd? Vem står för paketet under transporten hit? (om det skulle komma bort)
  • Fru Indosaurie
    Suri skrev 2008-04-10 21:28:20 följande:
    Fast jag ska ju dit i Maj... Tänkte att om jag packar upp vagnen, monterar den och sedan stoppar den i väskan så kan jag väl bara checka in den som bagage? Eller hur fungerar det?
    jaa det funkar ju, så länge den inte är i kartong eller med prislapp så har ju dom ingen aning om den är köpt där eller inte
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Videli

JohannaJ,

Dom har även på familjetorget oc där får du 500 kr rabatt om du handlar för över 5000 kr

• Josan123

Är det någon som vet när man kan köpa suffleter till been?

• mallan brallan

Måste faktiskt säga att jag är lite missnöjd med Neiman Marcus,
    dom är inte sådär hejdlöst tillmötesgående där faktiskt...
    Dom kan inte paketera om vagnen på något sätt, inte slå in den i presentpapper, inte skriva "gift" på den ååå inte packa upp den å dra i den. Å först sa dom att vagnarna skulle komma in den 2:a när jag pratade med dom för några dagar sedan visade det sig att man var tvungen att betala en innan den 2:a för att få en av dom vagnarna. *suck*

MEN är man envis så är man! Jag SKA ha min silvervagn.

• Fru Indosaurie
    mallan brallan skrev 2008-04-10 21:38:44 följande:
    Måste faktiskt säga att jag är lite missnöjd med Neiman Marcus,dom är inte sådär hejdlöst tillmötesgående där faktiskt...Dom kan inte paketera om vagnen på något sätt, inte slå in den i presentpapper, inte skriva "gift" på den ååå inte packa upp den å dra i den. Å först sa dom att vagnarna skulle komma in den 2:a när jag pratade med dom för några dagar sedan visade det sig att man var tvungen att betala en innan den 2:a för att få en av dom vagnarna. *suck*MEN är man envis så är man! Jag SKA ha min silvervagn.
    hur mkt fick du betala med frakt då? Mailade du en beställning eller har du ringt?
    Det där med gift spelar ändå ingen roll, man får inte ta emot gåvor för över 500 sek utan att betala tull
    jag väntar och ser om du får någon vagn så får vi se hur jag ska göra
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Hs Bobbo
    Bellahhh skrev 2008-04-10 21:25:42 följande:
    Va säger ni ni är det dåligt att beställa av ping pong?Vad hade ni gjort? sålt geckon och köpt Bee eller Cam eller behållt geckon och köpt till en bee?
    Vi är några som haft mycket problem med dem. De är supernice med offerter o bra pris om man handlar mycket, men sen börjar väntan... som sagt så beställde jag mina saker (Cam, massor m tillbehör - typ alla, MaxiCosi babyskydd plus bas) i början av augusti och skulle få bebis i slutet av oktober. En vecka innan bäbisen kom krävde jag av dem att få åtminstone vagnen, annars skulle jag häva köpet. Vagnen kom, med en Teutonia-åkpåse eftersom de ej fick tag i en BB, detta sedan de ifrågasatt om jag verkligen behövde påsen då... sen har jag mailat - jag lovar - 30 gånger minst om resten av grejerna. Jag har varit i kontakt m Bugaboo själva tre gånger, två gånger kom de mest akuta grejerna fr PP någon dag senare, men sist svarade BB mig att de ingenting kunde göra o att de ej hade ngn utestående order på någon butik. Efter PP fått detta till sig kom svaret att nu har vi grejerna, ska vi skicka? Ja gör det - och det tog ytterligare fyra veckor innan nåt kom. Ännu saknar jag parasollet men har två par vinterdäck och två uppsättningar adaptrar, men ingen kompensation. Och jag har hävt köpet ett tiotal gånger och krävt pengarna tillbaka utan resultat.

Min historia kanske är extremt olycksam, men jag vet att det varit fler här som fått tjata till sig grejerna. Och som sagt, deras allmänna villkor, numer, ger kunden ingen rätt att häva köp eller kräva leverans om PP ej håller sin angivna leveranstid. Välj Babytrader!!!

En sak till, de allra flesta gångerna har jag fått maila fem gånger minst, och till slut bli riktigt otrevlig, innan de ens bemödat sig med att svara mig...
    scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • mallan brallan

Fru Indo:

7500 svenska pengar påstår snubben att dom drog. Jag chattade in en beställning,
    high-tech som man är! Men haaallå, dom kan väl skriva på lådan att det bara
    är en gigantisk låda värd 500 spänn?? Eller hur?

:-O Klart jag får en vagn, frågan är bara när.

• Duntoffla
    Hs Bobbo skrev 2008-04-10 21:43:54 följande:
    Vi är några som haft mycket problem med dem. De är supernice med offerter o bra pris om man handlar mycket, men sen börjar väntan... som sagt så beställde jag mina saker (Cam, massor m tillbehör - typ alla, MaxiCosi babyskydd plus bas) i början av augusti och skulle få bebis i slutet av oktober. En vecka innan bäbisen kom krävde jag av dem att få åtminstone vagnen, annars skulle jag häva köpet. Vagnen kom, med en Teutonia-åkpåse eftersom de ej fick tag i en BB, detta sedan de ifrågasatt om jag verkligen behövde påsen då... sen har jag mailat - jag lovar - 30 gånger minst om resten av grejerna. Jag har varit i kontakt m Bugaboo själva tre gånger, två gånger kom de mest akuta grejerna fr PP någon dag senare, men sist svarade BB mig att de ingenting kunde göra o att de ej hade ngn utestående order på någon butik. Efter PP fått detta till sig kom svaret att nu har vi grejerna, ska vi skicka? Ja gör det - och det tog ytterligare fyra veckor innan nåt kom. Ännu saknar jag parasollet men har två par vinterdäck och två uppsättningar adaptrar, men ingen kompensation. Och jag har hävt köpet ett tiotal gånger och krävt pengarna tillbaka utan resultat. Min historia kanske är extremt olycksam, men jag vet att det varit fler här som fått tjata till sig grejerna. Och som sagt, deras allmänna villkor, numer, ger kunden ingen rätt att häva köp eller kräva leverans om PP ej håller sin angivna leveranstid. Välj Babytrader!!! En sak till, de allra flesta gångerna har jag fått maila fem gånger minst, och till slut bli riktigt otrevlig, innan de ens bemödat sig med att svara mig...
     Oj! Verkar jättestruligt! Blir definitivt babytrader om det blir någon beställning.

Är de bra? Snabba? Säkra?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13