• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Hannnas
    Teschty skrev 2008-04-11 15:24:38 följande:
    Nån som vill råda mig till hur jag ska göra med sittvagnsdelen?Alvin verkar så missnöjd att ligga i vagnen nu, men jag tycker han känns för liten att byta till sittdelen (hönmamma här, man har ju hört mycket om ryggar o bla bla) Har testat sittdelen 1 gång o han verkade gilla det.Han e 4 månader nästa vecka och mycket stadig och stark...vad ska jag göra tycker ni?

BYT, jag bytte när måns var 2 månader, hade inte gått en dag med liggdelen till... jag fick bära honom på en arm o köra vagnen med den andra, det var mitt alternativ. Iom att buggans sittdel är ergonomiskt behöver du INTE oroa dig för lillens rygg, han ligger bättre i den än i andra vagnar, o förmodligen skönare än i liggdelen med

Det som pratas ang ryggar gäller vanliga L-formade sittdelar på "vanliga" vagnar, alltså inte buggans ergonomiska sits dessutom kommer din Alvin säga ifrån om han tycker det är jobbigt att sitta och på ett vips så har du ju fullt liggläge sen behöver du ju inte använda det fulla sittläget än utan halvsitt

Så mitt råd är; BYT om Alvin är mer nöjd med sittdelen

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • tessan8micke
    Teschty skrev 2008-04-11 15:24:38 följande:
    Nån som vill råda mig till hur jag ska göra med sittvagnsdelen?Alvin verkar så missnöjd att ligga i vagnen nu, men jag tycker han känns för liten att byta till sittdelen (hönmamma här, man har ju hört mycket om ryggar o bla bla) Har testat sittdelen 1 gång o han verkade gilla det.Han e 4 månader nästa vecka och mycket stadig och stark...vad ska jag göra tycker ni?
    Vi bytte när dottern var knappt 4 månader, det funkade hur bra som helst! Ryggen får så bra stöd i sittdelen så det är inga problem, byt!
  • Fröken Småland
    mini2007 skrev 2008-04-11 02:33:29 följande:
    Mamma 2003- Du verkar ju ha stenkoll; Vad är skillnaden om man köper en Bee i USA? Eller ser den likadan ut som en europeisk? Det där med topptyger gäller väl bara Cam? Finns Bee transportväska i USA?Andra som vet får oxå gärna svara ;D
    Hahaha, med smicker kommer man långt... . Tyvärr har jag inte någon superkoll på det du frågar om. Bee ser dock likadan ut överallt, skiljer ingenting, inte på suffletten heller. Topptygernas kompabilitet (eller snarare brist på sådan) gäller alltså bara Cameleon (och Frog antar jag).

Transportväskan.... Måste bolla över till någon annan.
  • Fröken Småland

Rapport från Baby- och barnmässan i Göteborg: En stor besvikelse på Bugaboo-fronten. Nog för att det var många "privata" Buggor ute och blev rastade men bara en monter hade en liten Cameleon undangömd bakom en P&T. Trist. Däremot såg jag den nya ljusa blå IRL som jag lagt undan en peng i ett särskilt fack i plånboken för att köpa men ångrade mig. Den föll mig inte alls i smaken *sorry ni som har den*

Spanade nyfiket och skeptiskt in nya Bugaboo-kopian; zero2four. Första kopian som faktiskt gått att jämföra med Bugaboo. Jag menar First Wheels och Baby Travel Smart och de där, det är som att jämföra en personbil och en cykel tycker jag. Men den här var inte så illa som jag hade trott, även om det såvitt jag kan bedöma är en sämre kopia. Priset blir 6.000:- för en duo och vagnen har en fördel som Bugaboo inte har; den går att fälla i en del. Superlätt!

Zero2fourTaskig bild

Så även om jag skulle välja Bugaboo så kommer jag inte fnysa jättemycket åt den här lilla utmanaren.

Och så till sist, stötte på Jule på mässan *vinkar*. Söt som socker är hon, bara så ni vet .

• sofie3

Hej på er..
    Nu måste jag bara fråga experterna Har ej UJ -07 med bumperbar och stormcover. Pratat med en tjej via blocket som har en cam köpt sept-07 är det ett bra pris att lägga 1600:- i mellanskillnad?

Tyvärr så är det sand bas och vill helst ha en mörkgrå.. fy mår nästan dåligt pga beslutsångest..
    Va tycker ni?

Tacksam för svar..

• Fröken Småland
    sofie3 skrev 2008-04-11 18:34:16 följande:
    Hej på er..Nu måste jag bara fråga experterna Har ej UJ -07 med bumperbar och stormcover. Pratat med en tjej via blocket som har en cam köpt sept-07 är det ett bra pris att lägga 1600:- i mellanskillnad?Tyvärr så är det sand bas och vill helst ha en mörkgrå.. fy mår nästan dåligt pga beslutsångest.. Va tycker ni?Tacksam för svar..
    Vad uppskattar du själv att din vagn är värd? En cameleon som är använd ett drygt halvår borde vara värd omkr 6.000-6.500:- beroende på skick.

Hade jag varit som du så hade jag väntat tills det dyket upp en grå. Eller låt bli att byta, bara köp en Bugaboo och sälj din UJ så får du det du helst vill ha.
  • sofie3

Tack för svaret.. ja så borde jag väl göra men jag är ju såå ivrig. suck. Vill ju ha en NU.
    Ja jag får sova på saken..

• Dis

Den här amerikanska shopen Nierman ni talar om, blir det billigast att beställa därifrån? Hur många kr är tullavgiften?

• Hannnas
    mamma2003 skrev 2008-04-11 18:22:55 följande:
    Rapport från Baby- och barnmässan i Göteborg: En stor besvikelse på Bugaboo-fronten. Nog för att det var många "privata" Buggor ute och blev rastade men bara en monter hade en liten Cameleon undangömd bakom en P&T. Trist. Däremot såg jag den nya ljusa blå IRL som jag lagt undan en peng i ett särskilt fack i plånboken för att köpa men ångrade mig. Den föll mig inte alls i smaken *sorry ni som har den*Spanade nyfiket och skeptiskt in nya Bugaboo-kopian; zero2four. Första kopian som faktiskt gått att jämföra med Bugaboo. Jag menar First Wheels och Baby Travel Smart och de där, det är som att jämföra en personbil och en cykel tycker jag. Men den här var inte så illa som jag hade trott, även om det såvitt jag kan bedöma är en sämre kopia. Priset blir 6.000:- för en duo och vagnen har en fördel som Bugaboo inte har; den går att fälla i en del. Superlätt!Taskig bild Så även om jag skulle välja Bugaboo så kommer jag inte fnysa jättemycket åt den här lilla utmanaren.Och så till sist, stötte på Jule på mässan *vinkar*. Söt som socker är hon, bara så ni vet .
    tack för rapport... är det värt att ta sig dit alls tycker du? funderar på att överge en sjuk make imorgon men vill ju veta om det är värt det
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • leson76

Jag vet inget om barnmässan i Götebrog MEN var på en i Stockholm för något år sedan. Tyckte inte det var något vidare och såg till att springa runt och plocka på mig gratis saker för att täcka upp för inträdet haha.

Var helt slut i huvudet efter att jag kom därifrån p.g.a. hög ljudnivå och krockande vagnar.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13