• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Fru Indosaurie

mollan
    slapp du tullavgiften?
    undra hur stor chansen är att man slipper.. jag kan ge mig den på att jag åker på tull.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • mallan brallan

Satan i gatan va billigt... Du åkte inte på tull å skit eller??
    Jag har chattat med dom två gånger å dom har känts lite
    ointresserade av mig. Men det kan lika gärna vara jag som
    är känslig. Däremot frågade jag dels om dom kunde packa upp
    vagnen å testdra i handtaget men det kunde dom inte. Å sen
    bad jag dom skriva "gift" på paketet, allt för att slippa "åka fast".
    Men de kunde dom inte heller...

• sofie3

Är det camen ni pratar om från usa?? Va e det för adress dit?
    Tusen tack för alla svar på mina frågor

• mollan nu

Vagnen ska åka med en vän hem som tar den som bagage så än vet jag inte vad tullen säger.

Jag förstår att dom inte kan skriva gift på paketet, det skulle dom åka fast för. Gift får vara värt mest 500 sek och tullen är inte så dumma så dom tror att en vagn kostar 500 spänn tror jag.

Men snikigt att dom att inte kunna packa upp vagnen och provdra handtaget.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • WilliamNellyJamie
    mollan nu skrev 2008-04-11 22:15:45 följande:
    Vagnen ska åka med en vän hem som tar den som bagage så än vet jag inte vad tullen säger. Jag förstår att dom inte kan skriva gift på paketet, det skulle dom åka fast för. Gift får vara värt mest 500 sek och tullen är inte så dumma så dom tror att en vagn kostar 500 spänn tror jag. Men snikigt att dom att inte kunna packa upp vagnen och provdra handtaget.
    har din vän barn? annars kommer de kräva extra betalt för att hon har barnvagn, jag tror någon sa det till mig förut här på FL,
    William -98 Nelly -04 Jamie -07
  • WilliamNellyJamie

jag ska själv till New york i maj men det är nu flyttat till sep, vi hoppas nu bara att vi får tebax pengarna för flygbilljeter men det verkar var grönt.

så då ska jag handla allt fint som jag bara kan få hem, kanske en bee men min sambo tycker den är ful men det finns så mycket barn grejer så jag blir galen när jag tänker på det........man kan shoppa ihjäl sig i den staden

• WilliamNellyJamie

man får ju bara ha barnvagn grattis om man har barn annars räknas det som extra bagage om jag inte har fel

• Senap

Jäj. Sambon åker till USA nästa lördag och ska släpa hem en Bee till mig.
    *steppar*

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Lillpinglan

Tusen tack alla som tagit sig tid att svara på mina frågor! :)

Klämde på en Cameleon idag...mmm.. Det enda jag kan tycka att Teutonia är bättre på, är i så fall att den går att fälla ihop i en hel enhet och lasta in i bilen.. istället för att dela på chassit och ligg/sittdelen. Hmm.... Sambon vill det.. Men jag tror att det blir tungt att lyfta Teutonian odelad?

Nåväl, när jag nu ska beställa.. Efter att ha läst lite bakåt i tråden tror jag att jag väljer Babytrader framför PingPong och Neiman. Nån som vill ge lite råd?

Och sen till priset då. Hur sjutton dealar man? Hur har ni gjort? Hur bra priser har ni fått? Hur många tillbehör med på köpet? I butiken jag besökte idag, kunde man endast skicka med snöhjulen på köpet, ingen som helst annan rabatt.

Är Bugaboos egna skötväska bra? Många frågor nu.....

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13