• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • supermami
    Svar på #4233
    har tittat runt lite nu och sett att det ar en hel varld for sig sjalv =)
    Ar mer inne pa en sjal, vad skulle du rek. ringsjal, langsjal eller ngt hellt annat?
  • dinana

fasen vad roligt det var att gå på stan idag... mötte totalt 8 stycken buggor i alla möjliga färge.. dock var de flesta sand/svarta... trist färg. jag är glad att jag har allt i rosa på min vagn... sticker man ut lite =)

• WilliamNellyJamie
    supermami skrev 2008-04-11 20:24:34 följande:
    Svar på #4233har tittat runt lite nu och sett att det ar en hel varld for sig sjalv =)Ar mer inne pa en sjal, vad skulle du rek. ringsjal, langsjal eller ngt hellt annat?

jag har en moby wrap och de är klart bäst men har oxå en baby björn synergy som oxå är bäst men vill du ha en sjal så är moby bra vet fler som har den därför köpte jag den!!!

har brun den är jättesnygg

William -98 Nelly -04 Jamie -07
  • WilliamNellyJamie

tycker ringsjalarna inte är något bra men det är väl smaksak, jag gillar de elsatiska!!!

William -98 Nelly -04 Jamie -07
  • Fru Indosaurie
    Dis skrev 2008-04-11 19:44:28 följande:
    Den här amerikanska shopen Nierman ni talar om, blir det billigast att beställa därifrån? Hur många kr är tullavgiften?
    jag räknade på tullverkets hemsida igår och om man köper en cam utan tillbehör så hamnar tullen på ca 1600 kr.
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Fröken Småland
    Hannnas skrev 2008-04-11 19:54:53 följande:
    tack för rapport... är det värt att ta sig dit alls tycker du? funderar på att överge en sjuk make imorgon men vill ju veta om det är värt det
    Det är alltid värt det, tycker jag, att fly från vardagen lite . Men visst är det skränigt och trångt. Jag är i alla fall glad att jag åkte dit, och jag har ändå 14 mil att köra . Fyllde också vagnen med gratisgrejor...
  • Hannnas
    mamma2003 skrev 2008-04-11 21:07:33 följande:
    Det är alltid värt det, tycker jag, att fly från vardagen lite . Men visst är det skränigt och trångt. Jag är i alla fall glad att jag åkte dit, och jag har ändå 14 mil att köra . Fyllde också vagnen med gratisgrejor...
    ja det är ju det ja får kolla hur maken mår imorgon, om man kan smita ifrån, tack
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Fröken Småland
    Hannnas skrev 2008-04-11 21:10:14 följande:
    ja det är ju det ja får kolla hur maken mår imorgon, om man kan smita ifrån, tack
    Ähhh, de är ju alltid så dåliga! En stund får han väl klara sig utan sin Florence Nightingale. Ta med lillgrabben så slipper ni lyssna på gnället .
  • Hs Bobbo
    supermami skrev 2008-04-11 20:24:34 följande:
    Svar på #4233har tittat runt lite nu och sett att det ar en hel varld for sig sjalv =)Ar mer inne pa en sjal, vad skulle du rek. ringsjal, langsjal eller ngt hellt annat?
    Sticker in m lite svar - brinner för bärdon ser du!

Det beror på. Hur länge kommer du bära varje gång? Var det du som bodde i Spanien? I så fall vill du ha en sval sjal. Hur tungt är ditt barn?

Generellt kan man säga att elastiska sjalar är bra så länge bebis inte väger så mycket, de blir lätt svajiga när de väger typ 8 kg och uppåt. Men tills dess är de urmysiga. Där skulle jag rekommendera Looma Sino, en svensktillverkad sjal som är relativt tunn och jättemysig, finns i fina färger.
    När bebis blir tyngre behöver du en stadigare vävd sjal som dels är mindre svajig och dels ger bättre avlastning. Här rekommenderar jag Calin Bleu Gauze. De finns i en slät variant men inom kort släpps en skrynklig som kommer vara mkt åtråvärd, de är bekvämare. Detta är en av de allra svalaste tunnaste sjalarna som finns på marknaden, men som samtidigt ger bra avlastning. Blir de för tunna kan de börja skära in. Gåsen finns i många fina färger.

Ringsjal har jag själv aldrig kunnat använda för de snedbelastar bara på ena axeln, och generellt passar de bebisar som inte väger så mycket.

Ser man till temperatur är det självklart så att selar och även MeiTais är svalare än sjalar, medan sjalar ger bättre avlastning.

Fråga gärna mer om du vill!
    scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • Knyttet och K

Precis som Hs Bobbo är jag också bärsjalsfrälst.
    Jag rekommenderar inte en trikåsjal faktiskt. Jag tror den kommer kännas svajig ganska fort eftersom ditt barn är ganska gammalt redan. Med ettan bytte jag till vävd sjal kring 2,5 månad och med tvåan lade jag bort trikåsjalen när jag kom hem från bb typ. Vill du ha en elastisk rekommenderar jag (utan att ha provat) Baby Bali Stretch (eller vad den nu heter. Den ska vara väldigt tunn men ändå stadig eftersom den är bredare. www.edenbaby.se säljer den.

Min absoluta favorit är Easycare. Mjuk, tunn och avlastar fantastiskt bra. Men jag är väldigt förtjust i Gauzen som Hs Bobbo tipsar om. Jag har använt den jättemycket nu till tvåan. Tunn och smidig till ett litet barn och tar ingen plats i väskan så den är lätt att ta med. Bor du i Spanien är det ett bra val eftersom den är väldigt tunn. Jag har två, en slät och en skrynklig. Jag tycker den släta är lite mjukare. Jag har bild på dem i mitt galleri, en azurblå och en orange som jag färgat själv.

Som kuriosa kunde jag igår konstatera att det ryms fem långsjalar i Frogens varukorg
    Som förövrigt är hur bra som helst. Så skönt att inte behöva packa in saker för att undvika att de blir smutsiga i det slaskiga väder vi har just nu.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13