• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • ami
    Lillpinglan skrev 2008-04-11 23:31:26 följande:
    Tusen tack alla som tagit sig tid att svara på mina frågor! :)Klämde på en Cameleon idag...mmm.. Det enda jag kan tycka att Teutonia är bättre på, är i så fall att den går att fälla ihop i en hel enhet och lasta in i bilen.. istället för att dela på chassit och ligg/sittdelen. Hmm.... Sambon vill det.. Men jag tror att det blir tungt att lyfta Teutonian odelad?Nåväl, när jag nu ska beställa.. Efter att ha läst lite bakåt i tråden tror jag att jag väljer Babytrader framför PingPong och Neiman. Nån som vill ge lite råd?Och sen till priset då. Hur sjutton dealar man? Hur har ni gjort? Hur bra priser har ni fått? Hur många tillbehör med på köpet? I butiken jag besökte idag, kunde man endast skicka med snöhjulen på köpet, ingen som helst annan rabatt. Är Bugaboos egna skötväska bra? Många frågor nu.....
    Jag har beställt från Babytrader. Har inte fått nåt extra. Men otroligt snabb leverans; 3 arb-dagar och bra kundtjänst. Kostade ca 7400:-
    Vad har ni för bil? I de flesta kombibilar behöver man inte ens fälla ihop vagnen, bara ner med handtaget litegrann och lyft in. Voilá
  • Lillpinglan
    ami skrev 2008-04-11 23:35:42 följande:
    Jag har beställt från Babytrader. Har inte fått nåt extra. Men otroligt snabb leverans; 3 arb-dagar och bra kundtjänst. Kostade ca 7400:-Vad har ni för bil? I de flesta kombibilar behöver man inte ens fälla ihop vagnen, bara ner med handtaget litegrann och lyft in. Voilá
    Oj, det var snabbt levererat! Bad du om något extra och de nekade rabatt? Eller du kanske inte handlade några tillbehör alls? Var priset bara för vagnen och sen inklusive frakt? I så fall tjänade du väl en ca 1300 kr jämfört med nypriset i Sverige?

Just nu har vi en Ford Mondeo-kombi och en VW Passat-kombi..
  • Kajsan

Jag fick hem en supersnygg SVEA väska från Sweetfunky idag som jag tror skulle vara identisk med den nya blå färgen.
    Nu blev man sugen på den också
    Fast tanken var att den skulle passa till kahki been och offwhite åkpåse *dreggel*.
    Superbra väska, jag fick plats med ALLT i den *rekommenderar*

• Lillpinglan

Nån som vet vad det är för skillnad mellan

* Breezy Suncanopy for Bugaboo Cameleon (39.95 Euro)
    * Bugaboo Cameleon UV Screen (14.95 Euro)

• mollan nu

* Breezy Suncanopy for Bugaboo Cameleon (39.95 Euro) Suflett
    * Bugaboo Cameleon UV Screen (14.95 Euro) UV skydd över resten av vagnen som inte sufletten täcker.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Lillpinglan
    Svar på #4287
    Tack mollan nu!

Då återstår bara det eventuella dealandet om rabatter på min beställning med Cam plus alla tillbehören..... hmm.... Nån som gjort nåt sådant och har nåt tips? Jag är urdålig på att pruta... Kanske inte ens går?

Nån som haft någon negativ erfarenhet av Babytrader?

Verkar som att man nästan får räkna med att få ett felande chassi med tanke på hur många här inne som tvingats reklamera?
  • Lillpinglan

Behöver man ha de där solskydden..? Nån som tycker de är oumbärliga? Tänker att man ju ändå säkert vänder riktningen på vagnen om barnet får solen i ögonen under promenaden.. Eller?

• supermami

mallan brallan skrev 2008-04-11 21:45:08 följande:

Ett jäkla snack om bärselar/bärsjalar här!Starta en egen tråd, jag blir ju distraherad.
    Forlat, mitt fel :)

Tack for alla svar, kan fortfarande inte bestamma mig for vilken :/
  • ami
    supermami skrev 2008-04-12 00:42:30 följande:
    mallan brallan skrev 2008-04-11 21:45:08 följande:
    Forlat, mitt fel :)Tack for alla svar, kan fortfarande inte bestamma mig for vilken :/
    Beco Butterfly
  • supermami
    Svar på #4291
    lutar at den, men sag vattensjalen och blev nyfis =)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13