Knyttet och K skrev 2008-04-11 21:32:00 följande:
Precis som Hs Bobbo är jag också bärsjalsfrälst. Jag rekommenderar inte en trikåsjal faktiskt. Jag tror den kommer kännas svajig ganska fort eftersom ditt barn är ganska gammalt redan. Med ettan bytte jag till vävd sjal kring 2,5 månad och med tvåan lade jag bort trikåsjalen när jag kom hem från bb typ. Vill du ha en elastisk rekommenderar jag (utan att ha provat) Baby Bali Stretch (eller vad den nu heter. Den ska vara väldigt tunn men ändå stadig eftersom den är bredare.
www.edenbaby.se säljer den.Min absoluta favorit är Easycare. Mjuk, tunn och avlastar fantastiskt bra. Men jag är väldigt förtjust i Gauzen som Hs Bobbo tipsar om. Jag har använt den jättemycket nu till tvåan. Tunn och smidig till ett litet barn och tar ingen plats i väskan så den är lätt att ta med. Bor du i Spanien är det ett bra val eftersom den är väldigt tunn. Jag har två, en slät och en skrynklig. Jag tycker den släta är lite mjukare. Jag har bild på dem i mitt galleri, en azurblå och en orange som jag färgat själv.Som kuriosa kunde jag igår konstatera att det ryms fem långsjalar i Frogens varukorg Som förövrigt är hur bra som helst. Så skönt att inte behöva packa in saker för att undvika att de blir smutsiga i det slaskiga väder vi har just nu.
Läste inte nicket, och tänkte att detta måste vara någon från SB. :)