• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • RååSa BuBBlan
    TjorveniSkåne skrev 2008-04-22 19:42:57 följande:
    A ha, jag ska alltså dra i handtaget uppåt/bakåt, och se om det släpper efter? Ungefär samma belastning som det blir om man drar vagnen uppför en trappa?
    Här har du bildförklaring på ett felaktigt chassi..

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • TjorveniSkåne

Underbart tydligt, Angelina!
    Det vore jättebra att länka denna bild till FAQ!

• Bellahhh

Jag skiter i babytrader, man tjänat väl inte så mkt på det nu ändå?
    Köper vagnen på babyproffsen imorgon så får man den direkt och det är lättare om den går sönder osv. va tycker ni? Nu kommer tjejen å tittar på geckon iaf.

Min familj är finast
  • Skånetös i förskingringen

Hej, alla trevliga bugabooägare!

Undrar hur ni gör som bor i hus utan hiss. Bor själv på tredje våningen utan hiss och inget barnvagnsrum i källaren. Bugaboo Cameleon verkar vara det bästa alternativet. Tänkte bära liggdelen i bärhandtaget och ta chassit över axeln. Men nu har jag sett i Bugaboos instruktioner att man inte ska bära liggdelen med barnet i... Då faller hela min idé eftersom jag vill slippa lyfta ur "knyttet" när han/hon sover.

Det jag undrar är med andra ord:
    Bär ni liggdelen i bärhandtaget när barnet ligger i?
    Hur gör ni för att ta upp barnvagnen för flera trappor om ni inte har hiss?
    Tar tacksamt emot alla era tip, då jag verkligen vill att Bugaboon ska vara rätt vagn för mig!

• trebarnsliv

Frågar igen. Se fråga på sidan 539.

• Lottetottan
    Skånetös i förskingringen skrev 2008-04-22 21:20:51 följande:
    Hej, alla trevliga bugabooägare!Undrar hur ni gör som bor i hus utan hiss. Bor själv på tredje våningen utan hiss och inget barnvagnsrum i källaren. Bugaboo Cameleon verkar vara det bästa alternativet. Tänkte bära liggdelen i bärhandtaget och ta chassit över axeln. Men nu har jag sett i Bugaboos instruktioner att man inte ska bära liggdelen med barnet i... Då faller hela min idé eftersom jag vill slippa lyfta ur "knyttet" när han/hon sover.Det jag undrar är med andra ord: Bär ni liggdelen i bärhandtaget när barnet ligger i?Hur gör ni för att ta upp barnvagnen för flera trappor om ni inte har hiss?Tar tacksamt emot alla era tip, då jag verkligen vill att Bugaboon ska vara rätt vagn för mig!
    Jo, jag bar liggdelen med Elton i så länge jag orkade! (det gick de första månaderna)Jag tror inte det är någon fara! Däremot skall man inte lyfta hela vagnen inkl chassit med handtaget. Var det inte så det var? Har för mig vi hade frågan och diskutionen här för ett tag sedan...
    ღღღღ Stolt mamma till en liten Elton den 10/10-07!! ღღღღ
  • Senap
    Skånetös i förskingringen skrev 2008-04-22 21:20:51 följande:
    Hej, alla trevliga bugabooägare!Undrar hur ni gör som bor i hus utan hiss. Bor själv på tredje våningen utan hiss och inget barnvagnsrum i källaren. Bugaboo Cameleon verkar vara det bästa alternativet. Tänkte bära liggdelen i bärhandtaget och ta chassit över axeln. Men nu har jag sett i Bugaboos instruktioner att man inte ska bära liggdelen med barnet i... Då faller hela min idé eftersom jag vill slippa lyfta ur "knyttet" när han/hon sover.Det jag undrar är med andra ord: Bär ni liggdelen i bärhandtaget när barnet ligger i?Hur gör ni för att ta upp barnvagnen för flera trappor om ni inte har hiss?Tar tacksamt emot alla era tip, då jag verkligen vill att Bugaboon ska vara rätt vagn för mig!
    Deras instruktioner är knäppa. Jag mailade Bugaboo och frågade vad som egentligen gäller och svaret är att liggdelen kallas carry cot just för att man kan bära barnet i den (i bygeln)
    Det är vagnen man inte får bära i bygeln. Liggdel med barn är tillåtet och meningen.
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • LillaMiss Piggy

FAN att allt ska strula nu!!

Har äntligen fått min bugga men jag är tveksam om jag har har gjort rätt. Är inte utrustad med tålamod direkt så när en sak börjar strula som kommer allt annat oxå

Försöker ladda ner bilder på buggan men det går inte * grrrrrrrr*

Vilken sida ska vara Huvudänden??? Jag SER INTE vilken som är den rundade delen. Är det den mer glattliga plastiga sidan eller skumgummisidan? 

Det finns några remmar som hänger ner från liggkorgen. VAr ska dom vara?Fundersam Ser ut att vara delar av säkerhetsselen . Jo, det sticker ut en "mutter"/ metallplupp på varje sida av vagnen från ramen. Vad ska den vara bra till?? 

Klädsen har på fram och baksida en avlång metalplatta som sticker ut några cm, ska det vara så?

Ni får jättegärna visa bilder på hur era buggor ser ut just dom delarna

• Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-04-22 20:59:27 följande:
    Här har du bildförklaring på ett felaktigt chassi..
     Kalasbra beskrivning! Det är ordning och reda på dig
  • trebarnsliv

Nu har jag beställt ett sand parasoll, sand åkpåse och en offwhite topp från Kidzshop

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13