• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • jessica1979

WilliamNellyJamie och lilja78: Tack för era svar! Vi får väl se om det finns två Jamie som åker Cameleon här inne då om ett par månader

• zarahz
    LillaMiss Piggy skrev 2008-04-22 21:57:43 följande:
    FAN att allt ska strula nu!!Har äntligen fått min bugga men jag är tveksam om jag har har gjort rätt. Är inte utrustad med tålamod direkt så när en sak börjar strula som kommer allt annat oxå Försöker ladda ner bilder på buggan men det går inte * grrrrrrrr*Vilken sida ska vara Huvudänden??? Jag SER INTE vilken som är den rundade delen. Är det den mer glattliga plastiga sidan eller skumgummisidan? Det finns några remmar som hänger ner från liggkorgen. VAr ska dom vara? Ser ut att vara delar av säkerhetsselen . Jo, det sticker ut en "mutter"/ metallplupp på varje sida av vagnen från ramen. Vad ska den vara bra till?? Klädsen har på fram och baksida en avlång metalplatta som sticker ut några cm, ska det vara så? Ni får jättegärna visa bilder på hur era buggor ser ut just dom delarna
    Jag ska försöka hjälpa dig!!
    Den glattiga sidan e huvudändan...
    Remmarna ska ner i fickorna på sidorna av liggdelen...
    Metallplupparna fäster du regnskyddet i å även sittdelen sen....

Hoppas du blev lite hjälpt iallafall......... tro mig, vi hade världskrig här hemma när vi byggde Bugga!!!

Lycka till!!
  • Lourdes

FAN att allt ska strula nu!!Har äntligen fått min bugga men jag är tveksam om jag har har gjort rätt. Är inte utrustad med tålamod direkt så när en sak börjar strula som kommer allt annat oxå Försöker ladda ner bilder på buggan men det går inte * grrrrrrrr*Vilken sida ska vara Huvudänden??? Jag SER INTE vilken som är den rundade delen. Är det den mer glattliga plastiga sidan eller skumgummisidan? Det finns några remmar som hänger ner från liggkorgen. VAr ska dom vara? Ser ut att vara delar av säkerhetsselen . Jo, det sticker ut en "mutter"/ metallplupp på varje sida av vagnen från ramen. Vad ska den vara bra till?? Klädsen har på fram och baksida en avlång metalplatta som sticker ut några cm, ska det vara så? Ni får jättegärna visa bilder på hur era buggor ser ut just dom delarna
    Det är den glattig asidan som är huvudändan! Remarna skall vara i fickorna på sidan av liggdelen!
  • Bellahhh

Meen gud nu var människan här och sa att det var en jättefin vagn men att hon måste ha en cam och att det var en cam på annonsen jag sa nej det är min vagn på bilde och det står bugaboo gecko till salu ! GAH! hahaha sen pillade hon upp plasten till liggdelen och väckte min son på köpet!!!!!!!

Min familj är finast
  • potatis

När du lägger i madrassen ser du vilken sida som passar/är rätt...

Remmarna kan du stoppa i i små fickor på sidorna...

Metal-plopparna som sticker ut är sen till sittdelen!

Flört
    O de metalplattorna som sticker ut... menar du de som finns i en sydd kanal längst med, på höjden fram o bak?
    För de går att ta ut så man kan fälla ihop liggdelen plattare när den ska fällas ihop...

Kan det inte bli maj snart??
  • madebyinferno
    THJ: Kollar du din inbox är du gullig??
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • madebyinferno
    leson76 skrev 2008-04-22 16:45:01 följande:
    En sån där ståbräda med sittpall...funkar de för vuxna med?hehe *lat*
    Hahaha, ja om det vore så väl *också lat* men tyvärr inte

Har till och med försökt få maken att uppfinna en motor som hjälper till att skjuta på lite
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • madebyinferno
    Azel skrev 2008-04-22 16:52:54 följande:
    Har ni fortfarande åkpåse i era vagnar? Om vilka kläder har ni på barnen nu om ni har den eller inte. Så svårt tycker jag, ganska kallt på morgonen men väldigt varmt på dagen.
    Fleeceställ över vanliga innekläderna och en fleecefilt över benen...
  • LillaMiss Piggy
    zarahz skrev 2008-04-22 22:11:28 följande:
    Jag ska försöka hjälpa dig!! Den glattiga sidan e huvudändan...Remmarna ska ner i fickorna på sidorna av liggdelen...Metallplupparna fäster du regnskyddet i å även sittdelen sen.... Hoppas du blev lite hjälpt iallafall......... tro mig, vi hade världskrig här hemma när vi byggde Bugga!!!Lycka till!!
    Lourdes skrev 2008-04-22 22:12:18 följande:
    LillaMiss Piggy skrev 2008-04-22 21:57:43 följande: Det är den glattig asidan som är huvudändan! Remarna skall vara i fickorna på sidan av liggdelen!
    potatis skrev 2008-04-22 22:13:15 följande:
    När du lägger i madrassen ser du vilken sida som passar/är rätt... Remmarna kan du stoppa i i små fickor på sidorna... Metal-plopparna som sticker ut är sen till sittdelen! O de metalplattorna som sticker ut... menar du de som finns i en sydd kanal längst med, på höjden fram o bak?För de går att ta ut så man kan fälla ihop liggdelen plattare när den ska fällas ihop...
    Tack tjejer!! Jag och pappa satt i 2 timmar med vagnen  Det var nästan värlskrig här oxå kan jag lova!

Ok, glattiga sidan är huvudänden. Då var det rätt.Skrattande Nu vet jag oxå att plupparna SKA vara där. Remmarna har hamnat vid plupparna men nu vet jag vart dom ska vara.

" O de metalplattorna som sticker ut... menar du de som finns i en sydd kanal längst med, på höjden fram o bak?
    För de går att ta ut så man kan fälla ihop liggdelen plattare när den ska fällas ihop..."
    Ja, det är dom jag menar!!!  Ska dom vara kvar när man har bebis i vagnen?

Jo , jag glömde fråga om sufletten. Hur får ni den så stram och fin?? Min kommer inte hela vägen fram. Den åker tillbaka och "säckar ihop" på baksidan Dessutom så täcker inte suffletten suflettbågarna helt
  • madebyinferno
    LillaMiss Piggy skrev 2008-04-22 22:44:26 följande:
    Jo , jag glömde fråga om sufletten. Hur får ni den så stram och fin?? Min kommer inte hela vägen fram. Den åker tillbaka och "säckar ihop" på baksidan Dessutom så täcker inte suffletten suflettbågarna helt
    Har du vänt suflettfästena åt rätt håll tro? Kanske testa att byta plats på dem?
    Förstår inte hur du menar att den inte täcker bågarna helt, inne eller?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13