• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Lille Mammsen

TIPS till er som ev e sugna på tex Barnbutikens röda Gecko få kan man beställa NY klädsel (sufflett-varukorg-sitts)....jag har beställt NY som extra = 1210:-

• leson76

Måste man ta bort sittdelen när man ska fälla ihop Geckon?

• Senap

Man kan använda Camens top direkt - men den sitter lite pösigt. Med Cam-fästen ska den enligt utsago sitta perfekt.
    Eum... *funderar* Jag tror man bara behövde fästena...
    Eller var det bågar också *tittar mig omkring i tråden*
    Jag har aldrig ägt Frog själv...

medea08 skrev 2008-04-25 12:46:02 följande:
    Och det är alltså det enda man behöver för att en Cameleon-suflett ska kunna användas på en Frog? *nybörjare*
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Senap
    leson76 skrev 2008-04-25 12:47:47 följande:
    Måste man ta bort sittdelen när man ska fälla ihop Geckon?
    Svar ja.
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • mamma på vift
    medea08 skrev 2008-04-25 12:46:02 följande:
    Och det är alltså det enda man behöver för att en Cameleon-suflett ska kunna användas på en Frog? *nybörjare*
    så som jag fattat det så är det bara fästena man ska behöva för att cam sufletten ska sitta lika bra på en frog.
    Mamma till prinsen Jacob född 2002 + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • Happy 2

Tack för svaren jag fått :) Har övervägt en massa nu med för & nackdelar. Priset har jag inte lyckats komma över än haha men får "offra" mig för vrålåket ist :) "Om man nu lyckas sälja den andra vagnen dvs" ;oP För det är ju ändå en sak man använder nästan dagligen och släpas på hit & dit. Och Bugaboo Cameleon värkar vara den perfektaste vagnen för mig & lilltösen. Så nu återstår bara & välja färg *svårt* :) Synd att man inte öpptäckte denna vagnen när störta tösen var liten :)

Joh, det kan jag ju passa på & fråga som jag funderade lite på. Den rosa färgen som finns & välja till, är den väldigt "skrikig" i färgen lr är den snyggare i verkligheten än vad jag sett på korten? För funderar på kombinationen grå & sedan med det rosa tyget till. Och även köpa så man får en svart suflett så man kan kombinera om man tröttnar på allt rosa :P

Skötväska, måste man ha speciella hängen o köpa till lr kan man lätt trä vilken skötväska som hellst typ över handtagen & att den sitter där mot ngt utan att den kanar ner? Vart köper ni era skötväskor? *billig, praktist & gärna enkel svart färg duger* :) detta kalaset kostar så det räcker ändå :P

Och sedan detta med sommarsufletten, är den värd att köpa nu inför sommaren lr är det mest utseendemässigt sett den säljs? För tycker vagnen verkar vara rätt öppen ändå & att det kan cirkulera omkring luft i vagnen, men sommarsufletten hade lite "ventilations" nät är det va? + att man kunde köpa ngt som ska skydda mot uv, om det är ngt värt att ha lr om den vanliga sufletten täcker så pass att man kan förhindra att barnet får sol på sig ändå + att man kan dra på myggnätet ist. Lyser inte solen igenom starkt i ventilations nätet på sommar sufletten?

Tack på förhand igen :)

• leson76
    Shoegirl skrev 2008-04-25 12:48:57 följande:
    Svar ja.
    tack shoegirl...då får det nog bli en bee i alla fall. Det är ju tänkt mer som en resevagn.

Ä geckon lägre än cameleon?
  • Senap
    Happy2: Guuu vad med frågor!!!
    Om du tycker den nya cerisa-rosa är för stark så försök få tag på den gamla ljusrosa (finns endast i fleece) Finns på blocket titt som tätt.
    De flesta skötväskor går att hänga på vagnen. Jag föredrar de med korta remmar eller öglor som Skip Hop har. Men visst finns hängare av olika fabrikat att köpa - så sitter väskan som berget
    Nej, man behöver ingen sommarsufflet. Och nätet skyddar inte nämnvärt. *se min blogg* Parasollet är kanon tycker jag men jag hade även solskyddsfiltar (aussies finest) som jag lade mellan sufflett och handtag. Fungerade kanon.
  • leson76
    Lille Mammsen skrev 2008-04-25 12:47:14 följande:
    TIPS till er som ev e sugna på tex Barnbutikens röda Gecko få kan man beställa NY klädsel (sufflett-varukorg-sitts)....jag har beställt NY som extra = 1210:-
    Var har du beställt från
  • Senap

Ja, Geckon är något lägre.
    (Vad jag ångrar att jag inte tog kort på Brion, Geckon och Camen tillsammans när jag ägde allihopa och la i bloggen Skrikandes *sparkar på mig själv*)

Men att ta bort sittdelen går fort som tusan. Inte alls som att ta bort den på Brio el. liknande. Du bara trycker in de vitaplupparna och lyfter. Lätt som en...

leson76 skrev 2008-04-25 13:06:53 följande:
    tack shoegirl...då får det nog bli en bee i alla fall. Det är ju tänkt mer som en resevagn. Ä geckon lägre än cameleon?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13