• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • leson76
    Shoegirl skrev 2008-04-25 13:10:09 följande:
    Ja, Geckon är något lägre. (Vad jag ångrar att jag inte tog kort på Brion, Geckon och Camen tillsammans när jag ägde allihopa och la i bloggen *sparkar på mig själv*) Men att ta bort sittdelen går fort som tusan. Inte alls som att ta bort den på Brio el. liknande. Du bara trycker in de vitaplupparna och lyfter. Lätt som en...
    Känns lite som jag kanske kommer gå "din väg". Har en Brio idag, ska eventuellt köpa en Gecko....tror du jag kommer ge upp Geko och köpa en Cameleon även jag? Kanske jag ska satsa på en Cameleon direkt istället. Brukar bli dyrt att vara dumsnål :)
  • Senap
    leson76 skrev 2008-04-25 13:13:04 följande:
    Känns lite som jag kanske kommer gå "din väg". Har en Brio idag, ska eventuellt köpa en Gecko....tror du jag kommer ge upp Geko och köpa en Cameleon även jag? Kanske jag ska satsa på en Cameleon direkt istället. Brukar bli dyrt att vara dumsnål :)
    Jag bytte eftersom sonen ville ha något att hålla sig i, samt jag tyckte suffletten var för låg och för tunn. Camen känns som en komplettare helhetsvagn.
    Men i övrigt älskade jag Geckon. Den är mer lättkörd än Camen och därför helt underbar att köra. *saknar*
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • ZAFT
    Shoegirl skrev 2008-04-25 10:55:57 följande:
    Jag tyckte den var skitbra att ha när jag halkade omkull i en nedförsbacke förra vintern.Ont som f-n gjorde det. Men jag fick tag i vagnen.
    Ja samma här Nu innan båren kom så hade jag altlid remmen på mig då det var halkigt ute. Sedan tycker jag den är så bra att kunna hålla i och dra fram och tillbaka om man sitter ned och ska "gunga" vagnen lite.
    Den vackraste stunden i livet var den när du kom
  • oOrosamarängerOo
    leson76 skrev 2008-04-25 13:13:04 följande:
    Jag hade oxå en gecko först men bytte till camen då den kändes mer som en komplett vagn, mysigare och större. Geckon är snäppet skönare att köra då den har bredare handtag dock. Vilken du än väljer så kommer det va ett uppköp mot brion (har haft en en gång i tiden)
  • jule
    Shoegirl skrev 2008-04-25 12:48:25 följande:
    Man kan använda Camens top direkt - men den sitter lite pösigt. Med Cam-fästen ska den enligt utsago sitta perfekt.Eum... *funderar* Jag tror man bara behövde fästena...Eller var det bågar också *tittar mig omkring i tråden*Jag har aldrig ägt Frog själv...
    räcker m bara fästena...
  • jule
    medea08 skrev 2008-04-25 12:46:02 följande:
    Och det är alltså det enda man behöver för att en Cameleon-suflett ska kunna användas på en Frog? *nybörjare*
    jag har en frog m camklädsel både sittdelsbas å topklädsel å d funkar alldelses utmärkt. bilder finns i mitt galleri om du vill kika
  • Jenn83

Nu har vår vagn kommit!! Vi beställde den i söndagskväll, så jag trodde aldrig att den skulle komma så fort. Och vi som inte ska ha bebis förrän i september

Ni som haft problem med glidande handtag, hur hårt har ni dragit för att det ska lossna? för när min man drog med all sin kraft så gled det lite, men det gjorde det på båda sidorna. men hur skulle det kunna vara helt fast när det bara är friktion som håller handtaget?

• medea08
    jule skrev 2008-04-25 14:40:20 följande:
    jag har en frog m camklädsel både sittdelsbas å topklädsel å d funkar alldelses utmärkt. bilder finns i mitt galleri om du vill kika
    Åh, perfekt! Ser jättefint ut. Har du suflettfästen från en cam, eller kör du utan?
  • jule
    medea08 skrev 2008-04-25 15:21:07 följande:
    Åh, perfekt! Ser jättefint ut. Har du suflettfästen från en cam, eller kör du utan?
    har sufflettfästena, körde utan först men suffletten blev aningen pösig så jag köpte fästena å d e d verkligen värda. har även köpt s-hjulen till cam å har på min frog...
  • Jenn83

Nu har vi provat bygga ihop vagnen, både ligg och sittdelen. Det var mycket lättare än jag trodde, har gått ganska snabbt. Och den är såååå fin!!!!!

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13