• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • mamma på vift

Min man säger inte så mycket längre...han har tröttnat på allt barnvagnstjat
    Men när vi senast var på stan o gick så passerade vi 2 mammor med emmaljungas city cross och då viskade han till mig " va klumpiga deras vagnar ser ut, vår är ju mycket smidigare och snyggare"

Mamma till prinsen Jacob född 2002 + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • oOrosamarängerOo
    mollan nu skrev 2008-05-07 12:19:28 följande:
    När jag hämtade dottern på dagis i går fick jag en lustig kommentar från en i personalen:"ni har ju en sån rolig vagn, den ser ut som en rullator och då måste den vara himla bra. För inte skulle man dra runt på en så konstig(tror hon menade ful) vagn om den inte var jättebra att köra."Och jag håller med, inte snygg men ack så skön att köra.
    Haha, o jag som tycker den nästan är snyggare än skön att köra helt ärligt tycker jag bugaboo är de enda riktigt snygga vagnarna, skulle aldrig gå omkring med nåt hur praktiskt det än e om jag inte tycker det är snyggt 
  • oOrosamarängerOo
    myHappiness skrev 2008-05-07 10:42:59 följande:
    Har nu fått hem mitt ersättningschassi. Och så fort jag packat upp det och känt på handtaget, så inser jag att det sitter ännu lösare än mitt första chassi!Så nu får babytrader skicka ett nytt BUMS!På handtaget var en lapp fastsatt som sa checked och underskrift. Hur har de kollat då??? Det måste ju kosta dem en förmögenhet att skicka ut nya stup i kvarten??!!
    Ojdå! Trodde Bugaboo skulle kolla deras chassi innan utskick nu mer?
  • Azel

mallan brallan skrev 2008-05-07 11:57:47 följande:

Oj oj oj, ber så hemskt mycket om ursäkt för Simrishamn- påhoppet!Försökte bara komma på ett ställe som ligger långt bortfrån Älvsjö...
    Bor du i Älvsjö?
  • Unna

Man undrar ju hur de testar handtaget?! Man kan ju inte dra lite lätt, ska man ha ett barn i och använda vagnen i verkliga situationer måste man ju dra rejält för att kunna testa!

Jag har också beställt från babytrader, och det glider faktiskt litegrann när jag drar i det. Men jag vill testa det på riktigt innan jag ev. reklamerar, och min bebis kommer inte förrän i juli...

myHappiness skrev 2008-05-07 10:42:59 följande:
    Har nu fått hem mitt ersättningschassi. Och så fort jag packat upp det och känt på handtaget, så inser jag att det sitter ännu lösare än mitt första chassi!Så nu får babytrader skicka ett nytt BUMS!På handtaget var en lapp fastsatt som sa checked och underskrift. Hur har de kollat då??? Det måste ju kosta dem en förmögenhet att skicka ut nya stup i kvarten??!!
  • myHappiness
    Unna skrev 2008-05-07 14:06:48 följande:
    Man undrar ju hur de testar handtaget?! Man kan ju inte dra lite lätt, ska man ha ett barn i och använda vagnen i verkliga situationer måste man ju dra rejält för att kunna testa!Jag har också beställt från babytrader, och det glider faktiskt litegrann när jag drar i det. Men jag vill testa det på riktigt innan jag ev. reklamerar, och min bebis kommer inte förrän i juli...
    Har inte fått min bebis än heller, men har en treåring som fått provåka ibland. Mitt första handtag gled litegrann efter några provåk. Men det här nya, har jag inte ens tagit i bruk och kommer inte att göra det heller då jag tycker det sitter helt löst på ena sidan.
  • Caeruleus
    Adelisa skrev 2008-05-07 10:42:28 följande:
    någon som har Bee ? Såfall, vad har ni för typ ja, dyna elelr liknande för mindre barn..Tänker köpa en men funderar på om man ska ha babynest eller inte. Sonen är ju snart 5 månader o blir kanske för stor..TIPS????
    Jag tänker inte köpa något babynest. Min 4 månaders fick knappt plats...men då väger han iofs 7,5kg . Tänkte sy en dyna och sen letar jag efter lämplig sommaråkpåse.
  • Cashew

finns bytesmailinglistan fortfarande kvar eller är den nedlagd?
    har både inboxat och gästbokat kajsan för några dagar sedan men inte fått något svar än. nån annan som har listan som vill dela med sig? så inboxa gärna mig

• Kajsan
    Caeruleus skrev 2008-05-07 14:49:24 följande:
    Jag tänker inte köpa något babynest. Min 4 månaders fick knappt plats...men då väger han iofs 7,5kg . Tänkte sy en dyna och sen letar jag efter lämplig sommaråkpåse.
    Vilken liten en, det väger min dotter, hon är 9 veckor
  • medea08

Haha, sambon har sedan jag köpte buggan konsekvent vägrat att köra den (har en Emmaljunga också). Enligt honom så är den så ful att han vägrar visa sig ute med den (om inte jag tvingar med honom på en promenix), den ser tydligen ut som en kuvös. Eller i bästa fall en kundvagn. Nu har jag dock fått honom att provköra (inomhus), och han är frälst även om han inte erkänner det!

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13