Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

Dis skrev 2008-03-28 18:31:03 följande:
    Finns det någon här som kan hjälpa mig att sy en fin suflett?
    Du menade inte att ragga en tjänst mot betalning va? För det får man inte...

Jag har köpt en solblekt sufflett för en spottstyver och den tänkte jag slakta. Sen har man ju en perfekt mall att klippa efter. Tips bara.
  • Fröken Småland
    Bellahhh skrev 2008-03-29 10:41:19 följande:
    men de andra frågorna...om Cammen är onödig å klumpig till en 2-åring?
    Ingen Bugaboo är klumpig eller onödig . Men en Cameleon räcker nog lite längre för ett större barn eftersom ramen är större. Men det beror ju på hur man använder vagnen, man kan ju alltid ta bort suffletten och då är skillnaden mycket mindre. Bee skulle jag aldrig välja som enda vagn oavsett ålder men det är flera här i tråden som har det. Jag tycker att Bee är ett superbt komplement till en "riktig" vagn *duckar för ruttna ägg*. Jag har en Frog som är lika stor som en Gecko och jag har inga som helst planer på att "byta upp" mig till en Cameleon. Tvärtom bytte jag från Cameleon till Frog pga att jag ville ha en helt svart vagn. Nu har jag två Frog och en Bee *skadad*.

Sen är det ju en fråga till; tror du att du kommer att få fler barn? För i så fall är det ju mycket värt att ha en rejälare vagn med en "riktig" liggdel (som din Gecko). Jag hade inte bytt bort den, Gecko är Bugaboos absolut snyggaste vagn och den hade jag definitvt haft om den inte hade saknat störtbågen.
  • Fröken Småland
    Weklund skrev 2008-03-29 10:48:11 följande:
    hörrni proffs!ska till & tvätta min bb åkpåse, men kan man ta den i maskin?
    Japp. Maskintvätt 30 grader, lite tvättmedel och inget sköljmedel.
  • Fröken Småland
    3småttingar skrev 2008-03-29 13:29:18 följande:
    Ja det vet jag, men jag trodde deras problem var att handtaget åkte upp? Typ att det blev högre fast dom inte ville.. Och det problem har ju inte jag.
    Handtaget skall vara ruckbart, det är en del av fjädringen. Några cm blir det upptill, kanske tre? Är det mer? Annars är det helt OK. Det där med att handtaget glider är en helt annan sak som kollegorna redan svarat.
  • Fröken Småland
    Lourdes skrev 2008-03-29 14:00:18 följande:
    Va? Är inte regnskyddet dyrare? Fast jag tycker i och för sig inte att det är värt mer än en tia högst .
  • Fröken Småland
    3småttingar skrev 2008-03-29 15:34:46 följande:
    Hmm så svårt o förklara!Alltså, när jag har fällt upp vagnen och satt på sittdelen, då ska ju den låsa fast handtaget så man inte kan böja den upp o ner/ fram o tillbaka. MEN min är bara fast på ena sidan, den andra sidan skulle jag kunna trycka ner till marken om du förstår vad jag menar. Det tar liksom inte stopp. Säg att man ska gå upp för en trottoarkant, då skulle inte jag kunna göra det eftersom då känns det som handtagen kommer gå av där som jag visade på bilden. Jag vet att handtagen är ruckbart liksom men det tar ju ändå stopp.
    Så skall det inte vara! Reklamera!
  • Fröken Småland
    rply skrev 2008-03-29 17:25:30 följande:
    GAH, blir ju tokig, bee, inte bee, bee.. osv
    To bee or not to bee, that is the question! *skrattar åt mitt eget skämt*
  • Fröken Småland
    Bubbibalubbi skrev 2008-03-30 15:17:13 följande:
    Man sparar inte lika mycket som när man köper en Cam, men vi räknade att den ändå blir 1 000 kr billigare än här.Frågan är om även den är annorlunda byggd mot den europeiska?
    Selen sitter annorlunda på Yankee-modellen så europeiska topptyger passar inte om du vill byta topptyg senare.
  • Fröken Småland
    myrslok skrev 2008-03-30 16:26:40 följande:
    Nu står buggan i hallen åkte och köpte den idag det bklev fullt pris menjag fick den på en gång i rätt färg.
    Grattis! Kan du låta bli att gå förbi och spana in den hela tiden? ;.)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13