Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
Nu har jag kämpat in alla bilderna på tårtorna på Cake&Designs utställning.
Fler bilder på min Prinsessan på ärten kommer senare. Nu måste jag gå och göra tårtan till lillebror, den måste bli klar iväll!
www.familjeliv.se/hem/jfl/galleri.php%26Design+t%E4vling+och+utst%E4llning
Woow!! Det där hade varit riktigt kul att se irl! Din tårta är helt underbar Jenny! Hoppas du vinner!!
Här kommer mitt bidrag i Cake&Designs tårttävling
Prinsessan på ärten

Tårtan är en dummie täckt i gråmelerad SP, med stenplattemönster.
Sängen och stolen i pastillage, målade för att få "trästruktur".
Madrasser och bolster i SP och SP/MP blandat för att få hårdare lager, Hela sängen väger över 2 kg.
Stegen är spritsad i kristyr.
Det finns fler bilder i galleriet.
Maria helt underbar som vanligt. Buketten är fantastisk och jag älskar dina små spritsningar.
Tack Solaika 
Får se vad folk röstade på, jag och Fru Fogeby röstade visst på varandra så våra röster tar ut varandra
. Min tårta kändes väldigt kal om man jmf med alla andras tårtor där. Det är alltid så svårt att veta vad folk röstade, Fru Fogebys var riktigt fin och guldslottet var vackert. Troxiis teknik för att spritsa fjäll på sjöjungfrun är otrolig. Så jag vet inte vad som händer.
Förresten, jag var tvungen att springa tillbaka, tack så mkt JFL
! Alltid lika kul att få feedback på tårtorna
.
Och tack Solaika oxå
!!
Jag som var där kan säga att tårtan JFL hade gjort var ännu finare i verkligheten!!! Du hade verkligen överträffat dig själv som vanligt JFL ![]()
Wohoo!
Nu är alla tårtor klara, levererade och antagligen till större delen uppätna.
Lägger in bilder här, men vad som finns i dem och så kan man läsa i bildtråden (om någon vill).
Först 2 likadana, så det blir bara en bild

med laktosfri bakelse till...

Sen var det Fendern med den röda SP:en från helvetet (Den smakade gott men var usel att jobba med).

...och sist två minitårtor - en till mamma och sambo och den andra till mormor och morfar till kvällsfikat.

JFL: Den blev ju jättehärlig
Superfint jobb!
Maria: Ja, inte verkar du ha problem med spritsningen *blink*
Pannkakan: Det var ett gäng! Gitarren..... suck, vilket jobb!
Hoppas att ni haft en trevlig påsk!