• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • annis41
    Pannkakan skrev 2008-03-29 20:25:01 följande:
    Wohoo!Nu är alla tårtor klara, levererade och antagligen till större delen uppätna. Lägger in bilder här, men vad som finns i dem och så kan man läsa i bildtråden (om någon vill).Först 2 likadana, så det blir bara en bildmed laktosfri bakelse till...Sen var det Fendern med den röda SP:en från helvetet (Den smakade gott men var usel att jobba med)....och sist två minitårtor - en till mamma och sambo och den andra till mormor och morfar till kvällsfikat.
    Jätte fina tårtor!!! Gitarren är ju bara så läcker, den har du verkligen lyckats med.
  • JFL

Godmorgon!
    Kursen igår var jätterolig och givande.Vi hade urkul tillsammans.

Annis: Tackar.

MariaX: Först och främst. Tack för igår, det var riktigt trevligt att få träffa dig i verkligheten, förlåt att jag inte kunde sluta kalla dig för Maria, svårt att bryta en vana . Har testhållit min blomma idag och den håller faktiskt formen bättre nu när den het torkat och bladen inte är så tunga, men jag tror ändå att vi skulle ha gjort på en tjockare tråd....
    Tack för alla fina ord om min tårta, här och i går på C&D. Hann vi diskutera klart den? Strunt samma.

Greeneyes: Tack så mycket.

Pannkis: Underbara tårtor. Fendern är ju fanstastisk! Vilka detaljer!!!!

Rimmis: Tackar.

Ankmor: Tackar. Såg du tårtan med ankmamman på från utställningen?! Tänk på dig när jag fotade den

Aiwendil: Tack också för igår. Det var riktigt trevligt att sitta brevid dig och kursa ihop. Som du sa, vi skulle ha tagit det lilla sidobordet och suttit vid, vi FLare Liljorna blev så vackra Ska se om jag får in någon bild på min lilja också
    Du har en massa tårtor som du ska göra framöver. Mitt tips är att du du betalar ingredienserna ur egen ficka. och sedan när du (om du) får pengar för tårtorna tar du hela den summan och sparar på ett särskillt konto. Då får du ett litet konto för just tårtkurser och endel verktyg. Brukar betala verktygen ur egen ficka också, om jag behöver köpa på mig ett enstaka för att göra tårtan. På så sätt så får man snabbt ihop till kurser
    Nu har jag dock tömt mitt tårtkonto och eftersom jag itne gör tårtor längre så kommer det dröja innan kontot fylls på igen,

I ღ cakes
  • Aiwendil

JFL
    Tack själv 
    Ja, det var verkligen jättetrevligt och det var synd att vi inte tänkte så långt från början att vi skulle tagit det lilla bordet, vi fyra.. Men men.. Det är lätt att vara efterklok

Jag gör som du sa... hihi.. har ett speciellt tårtkonto på banken där jag sätter in pengar.
    Men mitt konto är också slut just nu.. HAHAHA...
    *fniss*

Mamma till världens finaste Isak född 07-03-09
  • JFL

Aiwendil,

Här kommer min lilja:
    http://www.familjeliv.se/hem/jfl/gallery/phphe7wkl.jpg

KAn säga att den ser bättre ut på bild än i verkligheten

Jag är nöjd med den, hur jag fick till pastillen och knoppen och allt sånt, det svåra var att jag fasktiskt tror att trådarna var för tunna. MEN det är fördelen med att sedan kunna jobba hemma med blommorna, när jag gör den sen kommer jag ha tjockare tråd + tid att låta de torka ordentligt.

I ღ cakes
  • MariaX m 2
    Ankmor - Vad kul att nån är det det kanske du inte skulle vara om du såg det nära... Bra jobbat med arkivet, skönt med extra (tårt)dagar hemma

Aiwendil - Jaa det var kul och liljan blev jättefin, så såg inte min första blomma ut kan jag säga förresten, hur gör du kortet sådär på kanten, photoshop och sätter dit ram typ? Jättesnyggt, lyfter ett kort jättemkt

Jag shoppade oxå igår, fast på nätet när jag kom hem kunde ju inte låta bli dom däringa bokstäverna Mitt konto är oxå snart tomt...

Solaika - Men det låter ju ungefär lika roligt ju... not Hoppas det gick bra på tentan

JFL - Jaa, det var jättekul att träffa er, det får vi göra om Jag tänker fortfarande på er som JFL och Aiwendil, det går inte att ändra så lätt

Jag är oxå helt säker på att vi skulle gjort på tjockare tråd men man kan ju inte säga så mkt, man gör som hon gör även om man på sin kammare (eller sitt hobbyrum... *hmmpf* ) skulle göra annorlunda. Jag ska väl gå och provhålla min blomma, den kanske är stadigare nu. Sen ska jag sätta mig och göra blommor, jag blev sporrad igår.

Joorå vi hann nog diskutera klart eller vi kommer kanske aldrig diskutera klart det här med snygga tårtor förresten

Ha en bra vårdag
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • MariaX m 2

Din lilja ser jättefin ut JFL !

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Solaika
    Ankmor skrev 2008-03-30 00:47:40 följande:
    Vad duktig du har varit idag.Själv har jag jobbat idag - vi var 3 stycken som gick in extra idag och rensade upp / fixade till arkivet idag - det var ett dryyyygt jobb, mycket bära/släpa/sortera/dra och lyfta.... Jag har ont i hela kroppen! Men det är det värt - vi får 2 dagar kompledigt som kompensation.
    Jag hade ju hellre jobbat o fått betalt för det Skönt med två dagars extra ledighet.

JFL o Aiwendil - Jättefina liljor!

Tänk om man hade fått vara med.. *drömma* Det låter ju som ni hade hur trevligt som helst. Smart grej det där med extrakonto.. synd bara att det inte fungerar för mig. Då skulle min ekonomi än mindre gå runt

Maria - jag vill se din lilja oxå!! Tentan.. ja.. gick det bra så hade jag tur.. men jag svarade på allt iaf.. sen om det är rätt.. haha
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Aiwendil
    JFL
    Den blev så fiiin din lilja 

MariaX m 2
    Lägg ut din finfina lilja du också! Skrattande

Hihi... ja, för mig är du Maria också.. Och jag heter mer än gärna Aiwendil *hehe*

Jag gör "om" korten i photoshop, ja..
    Det är så roligt och som du säger, det förhöjer bilden lite

Hahaha.... åh, jag önskar faktiskt OCKSÅ ATT NI HADE VARSITT hobbyrum.
    Det är en LYX som jag är väääldigt tacksam att jag har.
    Vi lyckades få tag i ett radhus med 6 rum och kök så maken och jag har varsitt rum + sovrummet... sen finns det två barnrum över... praktiskt och som sagt... LYXIGT!

Solaika
    Uscha, jag vet hur det är när pengarna inte alltid räcker som man vill
    Mamma till världens finaste Isak född 07-03-09
  • jessica6

Pannkakan: Du överträffar dig själv varje gång. Superfina tårtor!! Gitarren är ju bara helt  underbar.

JFL: Vad ska jag säga...du är ju bara helt otrolig, den blev sååå fin.

Vad avundsjuk jag är på er som´kunde åka dit och se allt live!

Vilka var det som skulle på kurs? Var det  inte idag? Hmmm, ska kanske läsa sista sidan också ser jag nu.

• Pannkakan

Vad kul att ni hade det bra på kursen!

När vi ändå är inne på namn och sånt så funderarde jag lite på vilka som gärna undviker sina riktiga namn på nätet?
    Jag är sånn, så ni som vet vad jag heter - kalla mig helst bara Pannkis.

Tack så mycket för allt beröm förresten.
    Nu ska jag försöka komma igång och teckna lite elller åtmindstonde få klart en massa brev som ska skickas iväg, men som jag har så svårt att hitta den bästa möjliga formuleringen till.

It isn't who you love, it's HOW you love. Genitalia is simply God's way of accessorizing
Svar på tråden Sockerpullornas tråd