Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
söta tårtor Åsa.
MariaX: Ahh.. de där utstickarna hade jag missat! Gillade dem... blir nog att införskaffa!
Och du är INTE fånig.. jag hade också blivit riktigt ledsen i ögat om man inte fick en endaste kommentar om en tårta... det är ju liksom halva grejjen!!
Rimmis: Jättevackra! Så enkla och stilrena och ändå supersöta! Du har verkligen öga för det där!
Här tillverkas det orkideer på löpande band... eller ja... så löpandr det nu blir med tre barn som vill ha mat och uppmärksamhet, samt ett jobb som kräver närvaro
Men det går framåt iallafall!! Bröllopet är på lördag, så jag hoppas jag har fått ihop tillräckligt tills dess!
Som "tur" är så är min dator fortfarande på reparation, så jag har kunnat belamra hels mitt skrivbord med sockerblomsgrejjer, så jag slipper plocka undan efter varje liten arbetsstund!
Smakrådsfråga: På tårtorna ska det vara orkideer, blålila små primulor och murgröna... vad tror ni blir snyggast, mörkgrön eller vit/grön murgröna??
Nervöst.. imorn kommer det hit ett par o ska provsmaka inför bröllopstårta i augusti. Jag beställde SP som inte hann komma o hon tål inte nötter o mandel så marsipan är inte att tänka på.. jag har köpt MM men jag har bara inte orkat göra MMFen.. jag gillar verkligen inte att jobba med det, men jag har ju inget val. Så jag ska upp tidigt o fixa massa sånt + dammsuga o flytta på muslingarna som just nu ockuperar köksbordet
Hallon/choklad
Jordgubb/choklad
Passion/vit choklad
Alla tre på både ljus och chokladbotten. Blir intressant att se vad det blir
Vinröda gerbera ska det vara på.. har fått hem FPn.. men inte den röda färgen.. så jag får fuska med riktiga blommor, vilket jag oxå måste åka o köpa imorn. Dom kommer kl 14, så jag har o göra imorn minsann..
Vinröda gerbera och murgröna.. om man ska spritsa nåt snirkligt.. vilken färg skulle ni ta? Det står still i min skalle. Locket blir vitt med svarta prickar
Kanske för mycket med sprits oxå då iofs..
Hoppas nån orkar förbarma sig o reda upp mina små tankar *stapplar iväg o ramlar i säng*
Lycka till!
Då låter jag bli snirklar. Du har nog rätt i att det blir för mycket. Inte EN enda röd gerbera i hela förbaskade stan.. Suck.. tur att det bara är provsmakningen.. det blir gula gerbera.. men dom ser typen iaf o det är ju faktiskt smakerna dom kommer för..
Nu måste jag dammsuga ![]()