• Emelianfian

Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?

Vi anväder pampers till dottern och dom är superbra. tidigare körde vi med libero men dom funkade inte bara när hon var nyfödd. tyvärr så kostar ju pampers rätt mycket så har testat huggies och euroshoppers men dom var helkassa luktade så mycket kiss direkt och läckte. Så jag letar vidare lite på att finna något liknande pampers men till ett billigare pris men finns inte det så får vi köra på pampers iaf :) huvudsaken är att dom funkar på henne!

• Svar på tråden Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?
  • Lolagumman

cloudberry79: tvättandet är faktiskt inte så jobigt! Det blir 2 tvättar extra i veckan. Det tycker jag inte är så mycket! Nästan lika jobbigt att gå ut med soppåsen med engångsblöjor ju

• cloudberry79
    Lolagumman skrev 2008-03-26 16:45:20 följande:
    cloudberry79: tvättandet är faktiskt inte så jobigt! Det blir 2 tvättar extra i veckan. Det tycker jag inte är så mycket! Nästan lika jobbigt att gå ut med soppåsen med engångsblöjor ju
    Om man har egen tvättmaskin ja Här har vi tur om vi får tvättid var tionde dag...
    Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • världens bästa mamma

Pampers, Libero & Huggies.

• jempa1974

Tygblöja! Ulrikes rutvävda som vi viker sen Imse Vimse ytterblöja.
    Såg att det fanns kommentarer om hurvida det är jobbigt med tvätt eller ej. Jag tycker inte det. Så skönt att slippa släpa hem tunga blöjpaket! Med 1a barnet tvättade jag i tvättstuga och det gick super!!! (men man fick ligga i lite extra för att boka tider)

Jenny

• FruMarie

Använder mest Huggies..
    tycker dem är kalasbra

071228.. Dagen då våran lilla Julian föddes....
  • cloudberry79
    jempa1974 skrev 2008-03-26 18:24:53 följande:
    Tygblöja! Ulrikes rutvävda som vi viker sen Imse Vimse ytterblöja. Såg att det fanns kommentarer om hurvida det är jobbigt med tvätt eller ej. Jag tycker inte det. Så skönt att slippa släpa hem tunga blöjpaket! Med 1a barnet tvättade jag i tvättstuga och det gick super!!! (men man fick ligga i lite extra för att boka tider)Jenny
    Nja, vi är 50+ hushåll som delar på en tvättstuga som har två tider om dagen (fm eller em). Som tur är har vissa egen maskin, så ungefär var tionde dag kan man få tid, ibland var fjortonde.
    Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Mia22

Vi använder COOPs blöjor, vi tycker dom är bra!

• jempa1974
    cloudberry79 skrev 2008-03-26 18:53:44 följande:
    Nja, vi är 50+ hushåll som delar på en tvättstuga som har två tider om dagen (fm eller em). Som tur är har vissa egen maskin, så ungefär var tionde dag kan man få tid, ibland var fjortonde.
    Jag menade verkligen inte att pika dig cloudberry79.
    Ville bara upplysa i största allmänhet om att det behöver inte vara omöjligt med tygisar om man inte har egen tvättmaskin. När jag sökte info om tygblöjor inför första barnet så stötte jag inte på en enda som hade något positivt att säga om att använda tygisar utan att ha egen tvättmaskin. Vi bestämde oss ändå för att testa och det var möjligt för oss (till vår stora glädje)!
    Idag har vi egen tvättmaskin och självklart är det betydligt enklare.
  • NailPolish

Vi kör bara pampers då vi vart missnöjda med libero.

Vi vill inte ha andra än pampers. Visst, de kostar men de är bra.

• LindaSundberg

Okej dem har vi också men har inte kännt någon lukt från dem heller. :S

Caeruleus skrev 2008-03-26 14:19:16 följande:
    Det gjorde inte jag heller med 3-6kg utan det är 4-9kg som jag tycker stinker..har ingen aning om varför
  • ordning i oredan

Bambo har vi använt jättemycket. Bra och superbilliga. 49 kr för ett stort paket på citygross. Annars blir det lite "vad som finns". Dock inte konsum och icas egna som jag tycker blir blöta igenom.

• Ananaspaj

Vad som finns i aaffären för dagen, ofta Libero, Huggies...inte "Pappers"(Pampers), papprigare blöja finns inte.

• milimina
    cloudberry79 skrev 2008-03-26 18:53:44 följande:
    jag skulle inte heller vilja ha tygblöjor då... jobbigt att inte ha egen maskin när det är så lång väntetid! har iof också bott så att vi inte kunnat tvätta oftare än så men då hade vi ju inga barn

det är lyxigt att ha egen tvättmaskin förstås, och det förenklar användandet av tygblöjor betydligt! hade vi inte haft det vet jag inte om jag velat ha det, det ska ju även vara praktiskt möjligt att ha.
  • mymamasaid

Jag är så fräck att jag ibl ber att få köra en maskin när de andra tvättat klart. Än så länge har ingen sagt nej, de vet ju att vi har tre barn i hushållet o att det blir tvätt. Ofta tvättar grannarna de första två timmarna (av tre) o sen går bara tumlare o torkskåp för dem så då kan man klämma in sig. Jag kallar det att "tjuvtvätta", eftersom jag inte bokat tiden men jag frågar alltid den som har bokat den. Och då går det ju bra att tvätta tygblöjor i gemensam tvättstuga även om alla tider är bokade.

• snugglebunny

Har provat Coops blöjor nu några dagar till min 4-månaders och är riktigt nöjd.

~~Mammas skatt - 071125~~
  • M987

Använder bara Pampers. Libero funkade inte alls då bajset rann över. Eftesom Pampers funkar vill vi inte prova nåt annat

Svar på tråden Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?