• Emelianfian

Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?

Vi anväder pampers till dottern och dom är superbra. tidigare körde vi med libero men dom funkade inte bara när hon var nyfödd. tyvärr så kostar ju pampers rätt mycket så har testat huggies och euroshoppers men dom var helkassa luktade så mycket kiss direkt och läckte. Så jag letar vidare lite på att finna något liknande pampers men till ett billigare pris men finns inte det så får vi köra på pampers iaf :) huvudsaken är att dom funkar på henne!

• Svar på tråden Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?
  • Caeruleus

hot chocolate skrev 2008-03-25 07:56:37 följande:

Har köpt Pampers stl 4-9 kg, men tycker att dom stinker även utan kiss i....luktar nåt kemiskt som blir värre när han kissat. Nn annan som upplevt det?Ska testa nåt billigt märke, men om inte det blir bra går jag väl tillbaka till libero.
    Usch och fy så illa dom luktar.

Själva kör vi på Huggies för dom passar bäst till vår lilles tjockismage. Huggies är inte lika nätta som Pampers och Libero så han växer ur sina bodies tidigare men det gör inget.
  • Caeruleus
    bizzy skrev 2008-03-26 09:57:11 följande:
    vad kostar en blöja igenomsnitt i sverige? här (i madrid) köper jag för 0,19 euro/styck och det är dodot (samma som pampers) känns billigt. vill gärna veta hur blöjorna ligger till i sverige eftersom vi ska dit första gongen med sonen nu i sommar.
    Skulle gissa på att regulärpriset för Libero och Pamper 4-9kg ligger på ca 2,30-2,50kr/st. Huggies ca 1,3kr/st
  • Squeezetoy

Jag kommer inte riktigt ihåg hur många blöjor det är i ett libero/pamperspaket, men här på ica maxi kostar ett sånt paket 105kr om jag inte tar fel, med ica-kort har de alltid erbjudande på 95kr/paket. På vårt lilla ica nära tar de 115 per paket.

Dock är ju pampers och libero flitiga på att skicka rabattkuponger, Så det brukar dimpa ner sånna i brevlådan om t ex 100kr rabat vid köp av 4, eller ibland så är det 50 vid köp av 2pkt.

• cream tea

vår lille kille är bara en vecka gammal än och vi kör än så länge med libero. Men så fort naveln läkt ordentligt och vi fått lite mer rutin på vardagen så ska vi gå över till vikblöjor med imse vimse blöjbyxa. de ligger redan i skåpet och väntar...

• Älskade Ängel

Vi använder coops blöjor, dom är billiga kostar 180 kronor för 3 paket och har man en liten bebis som säger till så fort det är minsta lilla kiss i blöjan så får man gå på kvantiteten (Har testat Libero och huggies men det är lika där)
    Annars gillar jag Huggies bäst, dom absorberar jätte bra och ser så sköna ut

~* Stolt mamma till Sebastian född 071202 *~
  • LindaSundberg

Just nu har vi Libero 3-6 kg och de läcker som såll, usch. Men har rabattkuponger på dem så så fort de tagit slut ska jag gå över till pampers igen, fungerar jättebra för oss, sitter bra och håller tätt och någon lukt har jag aldrig kännt.

• Tina och Fredrik

jag använder Huggies och dom funkar jättebra

• fru edinge

använder Libero, men funderar på att testa Willys egna blöjer, hört att de ska vara asbra!

• Lolagumman

Vi använder tygblöjor till vår lillpojk! Det fungerar jättebra! Miljövänligt, ekonomsiskt, barnen blir snabbare torra, inga kemikalier osv... Massor av fördelar!

Svar på tråden Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?