• Emelianfian

Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?

Vi anväder pampers till dottern och dom är superbra. tidigare körde vi med libero men dom funkade inte bara när hon var nyfödd. tyvärr så kostar ju pampers rätt mycket så har testat huggies och euroshoppers men dom var helkassa luktade så mycket kiss direkt och läckte. Så jag letar vidare lite på att finna något liknande pampers men till ett billigare pris men finns inte det så får vi köra på pampers iaf :) huvudsaken är att dom funkar på henne!

• Svar på tråden Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?
  • Caeruleus
    LindaSundberg skrev 2008-03-26 12:00:02 följande:
    Just nu har vi Libero 3-6 kg och de läcker som såll, usch. Men har rabattkuponger på dem så så fort de tagit slut ska jag gå över till pampers igen, fungerar jättebra för oss, sitter bra och håller tätt och någon lukt har jag aldrig kännt.
    Det gjorde inte jag heller med 3-6kg utan det är 4-9kg som jag tycker stinker..har ingen aning om varför
  • Caeruleus
    Lolagumman skrev 2008-03-26 12:26:41 följande:
    Vi använder tygblöjor till vår lillpojk! Det fungerar jättebra! Miljövänligt, ekonomsiskt, barnen blir snabbare torra, inga kemikalier osv... Massor av fördelar!
    Jepp, det är faktiskt en nackdel med dagens engångsblöjor har jag hört. Dom är så bra att barnet inte tycker det är äckligt att kissa på sig och därmed tar det längre tid innan de blir torra (med det inget sagt om att tygblöjor är äckliga).
  • Sherrybaby

Vi använder tygblöjor till vår lille älskling. Funkar jättebra!

• hot chocolate
    Caeruleus skrev 2008-03-26 14:19:16 följande:
    Det gjorde inte jag heller med 3-6kg utan det är 4-9kg som jag tycker stinker..har ingen aning om varför
    Jaha, det kanske bara är den storleken, eller?

När jag tänker efter så fick man ju prover på lite mindre pampers på BB med sig hem o dom luktade ju inte konstigt... jag tyckte nämligen att pampers var lite mjukare o mer följsamma än libero...
    får väl testa nån annan storlek av pampers sen.
  • Eofrysina
    Caeruleus skrev 2008-03-26 14:22:47 följande:
    Jepp, det är faktiskt en nackdel med dagens engångsblöjor har jag hört. Dom är så bra att barnet inte tycker det är äckligt att kissa på sig och därmed tar det längre tid innan de blir torra (med det inget sagt om att tygblöjor är äckliga).
    Hmm ska jag tolka det som at du tycker att tygisar är äckliga?
    Jag tycker tvärtom. Min svägerska bor hemma hos oss just nu och den enda blöjhink som stinker är hennes och då slänger hon ändå alltid ut bajsblöjorna i soptunnan direkt. Det är något med högabsorbenter som liksom skapar värre lukter. tygblöjor som ligger i en öppen hink luktar faktiskt inte en bråkdel så mycket. Bajset luktar knappt alls (kanske den första halvtimmen iofs) för det mesta av det spolar man ner i toan.
  • Squeezetoy

Tilde71, många av oss som avnänder tygblöjor har angett vilka märken vi använder här i tråden, t ex Fuzzi Bunz, BumGenius, Blueberry, Happy Heinys, Imse Vimse, BabyKangas m. fl är nämnda.

Du kan kika in i vår tråd om du är nyfiken och vill veta mer, du är välkommen dit

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29854456.html

• cloudberry79
    Lolagumman skrev 2008-03-26 12:26:41 följande:
    Vi använder tygblöjor till vår lillpojk! Det fungerar jättebra! Miljövänligt, ekonomsiskt, barnen blir snabbare torra, inga kemikalier osv... Massor av fördelar!
    En nackdel dock - tvättandet! Annars hade jag gått över till tygblöjor också.
    Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • karolin79

Pampers, men när hon var nyfödd hade vi huggies o libro

Svar på tråden Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?