• Emelianfian

Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?

Vi anväder pampers till dottern och dom är superbra. tidigare körde vi med libero men dom funkade inte bara när hon var nyfödd. tyvärr så kostar ju pampers rätt mycket så har testat huggies och euroshoppers men dom var helkassa luktade så mycket kiss direkt och läckte. Så jag letar vidare lite på att finna något liknande pampers men till ett billigare pris men finns inte det så får vi köra på pampers iaf :) huvudsaken är att dom funkar på henne!

• Svar på tråden Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?
  • hot chocolate

Har köpt Pampers stl 4-9 kg, men tycker att dom stinker även utan kiss i....luktar nåt kemiskt som blir värre när han kissat. Nn annan som upplevt det?
    Ska testa nåt billigt märke, men om inte det blir bra går jag väl tillbaka till libero.

• lillamuan
    hot chocolate skrev 2008-03-25 07:56:37 följande:
    Har köpt Pampers stl 4-9 kg, men tycker att dom stinker även utan kiss i....luktar nåt kemiskt som blir värre när han kissat. Nn annan som upplevt det?Ska testa nåt billigt märke, men om inte det blir bra går jag väl tillbaka till libero.
    jaaaa dem luktar!
  • milimina

jag tycker alla engångsblöjor stinker. det känner man oftast inte när man använder dem hela tiden, det tog mej lite mer än två månader av tygblöjeanvändande innan jag själv kände den där lukten, fy sjutton! kemikalier stinker det - efter minsta lilla kissande!

men jag kan hålla med om att pampers luktar extra mycket, bläh.

• Squeezetoy

Ja, så fort det är minsta kiss i en engångsblöja så luktar det, vissa mer än andra och det har även varierat från paket till paket. Hade ett par paket 5-8kg av libero i somras som luktade riktigt urka och inte bara normal-illa. Pampers har jag mycket liten erfarenhet av då jag i stort sett bara provat ett par st då jag varit på BVC och bytt blöja där.

• mymamasaid

ekohallens har jag aldrig hört talas om!!! Idag ska BVC-sköterskan iallafall att hon använde tygblöjor "på sin tid" men hon var fascinerad över hur snygga o enkla de verkar vara nu! Sonen hade då på sig en grymt snygg blå BumGenious!

• miaelund

puffar igen för Willys blöjor, de luktar inte alls som ex pampers men e av liknande modell o nästan halva priset

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07, matte t Lisa o Greta.
  • mmb

Jag kör Pampers dagtid och Libero på natten. Funkar jätte bra!

• bizzy

vad kostar en blöja igenomsnitt i sverige? här (i madrid) köper jag för 0,19 euro/styck och det är dodot (samma som pampers) känns billigt. vill gärna veta hur blöjorna ligger till i sverige eftersom vi ska dit första gongen med sonen nu i sommar.

Svar på tråden Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?