• Emelianfian

Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?

Vi anväder pampers till dottern och dom är superbra. tidigare körde vi med libero men dom funkade inte bara när hon var nyfödd. tyvärr så kostar ju pampers rätt mycket så har testat huggies och euroshoppers men dom var helkassa luktade så mycket kiss direkt och läckte. Så jag letar vidare lite på att finna något liknande pampers men till ett billigare pris men finns inte det så får vi köra på pampers iaf :) huvudsaken är att dom funkar på henne!

• Svar på tråden Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?
  • jsmfb

Vi använder BumGenius tygblöjor dagtid, de fungerar som engångsblöjor att ta på och av. På natten använder vi engångs, olika märken.

• half azn sweetie

ja använder mest pampers och lidls blöjor, cien llr vad dom heter.. dom har en "wetness indicator"....de blir ett blått streck på blöjan när barnet har kissat=)

• Papayia

Tycker att pampers har de klart bästa blöjorna.

• Lily38

Jag använde pampers på sonen tills han var ca 8-9 månader o bytte till up and go...sempers läckte då så jag bytte till libero o är nöjd med dem.

• MagdaA

Vi använder tygblöjor tillvår son. Funkar kanon. På natten och när vi åker bort använder vi Libero.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • dubbelt upp

Här är det HUGGIES för hela slanten. Har tvillingar och tycker de är de bästa - hinner inte byta stup ikvarten som jag fick göra  med Libero o Pampers. Dessa luktar aldrig och har aldrig läckt. Idag är pojkarna nästan 9 månader.

Lycka till

Noah & Alvin 070705
  • saris

Huggies. Libero läckte som ett såll.

• Tina och Fredrik

Vi använder också Huggies och dom är superbra och billiga:)

• milimina

tygblöjor dagtid (swaddlebees all-in-one, magic-alls och fuzzi bunz, lika enkla som engångs) och libero nattetid.

pampers baby-dry gjorde sonen illröd efter någon timme, lidls blöjor fick han sår av efter 30 min! och det på en bebis som aldrig har blöjutslag annars. huggies gav honom också rodnader emellanåt.

pampers active fit funkar ok men jag gillar inte att pampers har lotion i sina blöjor. så vi använder nästan bara libero (ibland varvat med icas egna som är likadana) om vi ska ha engångs, eftersom de är lotionfria. jag vill själv välja när han behöver smörjas tack så mycket.

tygblöjor är bäst! bra för miljön och dessutom billigt!

• dubbelt upp

Tygblöjor e säkert bra för miljön och allt men här e det tidsprioritering som gäller. Har redan 2-4 maskiner tvätt varje dag (har kräkbarn... ) och det skulle inte hinnas med att tvätta även blöjorna. Så tyvärr miljön... i några månader till så får du stryka på foten...

Svar på tråden Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?