• Emelianfian

Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?

Vi anväder pampers till dottern och dom är superbra. tidigare körde vi med libero men dom funkade inte bara när hon var nyfödd. tyvärr så kostar ju pampers rätt mycket så har testat huggies och euroshoppers men dom var helkassa luktade så mycket kiss direkt och läckte. Så jag letar vidare lite på att finna något liknande pampers men till ett billigare pris men finns inte det så får vi köra på pampers iaf :) huvudsaken är att dom funkar på henne!

• Svar på tråden Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?
  • SchumiFerrari

Huggies använder vi.billiga och bra

*Älskade Noa*
  • Dahleen

vi använder tygblöjor på vår dotter som är 13 dagar, men vi har hunnit testa libero med. Tyckte att libero kändes fuktiga utanpå väldigt snabbt, men med dom blir det mindre blöjrumpa. men tycker ändå om tygblöjorna bäst hittills.:)

Väntar marsbebis.:D
  • Squeezetoy

Jag använder också tygblöjor dagtid, BumGenius och Blueberry. Nattetid kör vi just nu ICAs blöjor. Jag vill inte heller ha lotion i blöjorna.

Visst, det blir extra tvätt, men faktiskt inte så mycket som man kan tro. Det räcker med att tvätta var tredje dag och då blir det en rätt lagom maskin för oss. Jag brukar stoppa in lite annan vit 60-tvätt också om det är plats över.
    Har man tumlare kan man tumla dom, jag har inte det så jag hängtorkar mina men det är inte krångligt att hänga heller, inte som med vikblöjor som man bör räta ut eller så, det är bara att hänga dom rätt upp och ner liksom. Torkar över natten.

Har man tvillingar blir det förståss ännu mer, men jag vet även tvillingföräldrar som kör tygblöjor. Jag tycker det är en stor vinst i sig att min son aldrig behöver bli röd i rumpan som han kan bli med engångsblöjor ibland. Det blir något mer blöjbyte per dag, men det är jag ju van vid från början så för mig spelar inte det någon roll.

• dubbelt upp

Knattarna har faktiskt aldrig blivit röda av Huggies men av flera andra märken.
    Och om jag skulle köra med tygblöjor så skulle jag göra åt ca 18-20 blöjor per dag. (gör åt 16-18 blöjor av de vanliga) Det blir ju lätt en maskin till om dagen... Men det är skönt att ni är nöjda - det är ju huvudsaken.

Nu ska jag hämta kidsen hos mormor och farmor - har haft en frinatt inatt därför har jag hunnit sitta här o uggla. Ha det bra kanske ses igen...

Marie

• Merikarvia

Andvänder Libro, Lidl och Huggies allt efter humör, alla funkar lika bra. Fast jag gillar nog Huggies bäst.

• MoM

Här kör vi med tygblöjor på dan o engångs (libero) på natten.
    Mest Imse-Vimses "All-in-One" tygisar men även en del från Ullrike o ett antal klassiska vikblöjor.

Positivt överraskad över hur enkelt o smidigt det är med tygblöjor!

• cloudberry79

Vill så gärna använda tygblöjor, men det är en praktisk omöjlighet Undrar om man kan skicka efter blöjprover på tex Huggies eller om man måste köpa ett helt paket? Är ännu arg på mina Libero, de bara läcker...

Redan här! Vidar ~~20071018~~
Svar på tråden Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?