• caroline1987

dräktig katt som blöder

Jag har en ettårig honkatt. Hon blöder ur underlivet först var det slemmigt tjockt blod men nu har det gått över till en ljusrosa ton. Hon parades första gången och var beräknad kring mitten av mars. För drygt 4 veckor sedan såg jag dock henne para sig igen så jag antar att hon inte blev dräktig första försöket. Nu är jag orolig vad detta är. Ett missfall? Någon som har erfarenhet av det här och vet hur akut det är eller om de klarar det bra själv. Är så orolig över min lilla tjej.

• Svar på tråden dräktig katt som blöder
  • Lina med Liten

Men ring veterinären!! De är väl de som bäst kan svara...

**Älskade lilla Thea**
  • MrsSn0w
    caroline1987 skrev 2008-03-26 23:07:47 följande:
    tyvärr finns ingen vetrinär öppen där jag bor nu
    Måste ju finnas en jour?
    ~ Liam 07~09~15 ~
  • Lina med Liten

Finns det igen djursjukhus i närheten??

**Älskade lilla Thea**
  • caroline1987

Jo det finns ett djursjukhus men av tidigare erfarenhet är det väldigt svårt att komma fram tom på dagtid.

• Kattmamma1

Men prova att ringa i alla fall.

• Lina med Liten
    caroline1987 skrev 2008-03-26 23:31:23 följande:
    Jo det finns ett djursjukhus men av tidigare erfarenhet är det väldigt svårt att komma fram tom på dagtid.
    Men nu är det ju inte dagtid.... De som ska vaccinera sina djur ringer knappast mitt i natten...
    **Älskade lilla Thea**
  • caroline1987

Ja jag ska försöka. Men finns det ingen som vet lite mer om företeelsen eller varit med om något liknande??

• caroline1987

Hon har fött ett litet knyte nu en pytteliten outvecklad kattunge. Måste ju vara bra att hon får ut det iallafall. Nu går hon runt och jamar som om hon letar något men verkar må bra. Undrar varför hon fick missfall

• Blossi

Ojdå! Stackare! Är ungen död? Kanske har hon fler i magen? De föder väl inte bara en unge? Tycker du ska åka in till jourvet så de får titta på henne.

Brist på information skapar spekulation
Svar på tråden dräktig katt som blöder