• caroline1987

dräktig katt som blöder

Jag har en ettårig honkatt. Hon blöder ur underlivet först var det slemmigt tjockt blod men nu har det gått över till en ljusrosa ton. Hon parades första gången och var beräknad kring mitten av mars. För drygt 4 veckor sedan såg jag dock henne para sig igen så jag antar att hon inte blev dräktig första försöket. Nu är jag orolig vad detta är. Ett missfall? Någon som har erfarenhet av det här och vet hur akut det är eller om de klarar det bra själv. Är så orolig över min lilla tjej.

• Svar på tråden dräktig katt som blöder
  • caroline1987

Men finns det ingen här somhar erfarenhet av något liknande hur gick det för er katt och vad gjorde vetrinären ? Jag har förstått att jag måste ha tag i en vetrinär men skulle gärna höra om någon som vart med om nåt liknande

• Bei Bei

Man ska INTE ringa 112 för att en katt mår dåligt. Gisses!
    Sedan tycker jag det är sjukt att man tar ansvar för ett annat liv och sedan inte har vett nog att betala när det blir sjukt. Försäkring är väl a och o + att man lägger undan för kommande veterinärkostnader? Speciellt om man med flit parar katten!?

Spartacus skrev 2008-03-27 09:41:42 följande:

oavsett om katten fått ut missfallet så måst den komma in på kontroll och se så inga ungar ligger kvar!självklart finns det alltid en jour, slå i katalogen eller vägleds genom 112..idag måste du ju kunna komma in... hoppa på en buss bara, en infektion kan ju vara dödlig!
    ♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • caroline1987

klart jag inte vill att min katt ska fara illa. men man kan väl inte bara åka in utan att ha pratat med dem först eller?

• Smultron ett

Fam SuorantaDahl skrev 2008-03-27 10:17:03 följande:

Men vaddå finns de bara ett djursjukhus i närheten av dej??
    alla bor inte i sthlm.

Kan ni ta å lugna ner er en smula.

Kram Till dig TS och kram till katten. hoppas det löser sig
  • Blossi
    caroline1987 skrev 2008-03-27 10:21:55 följande:
    Men finns det ingen här somhar erfarenhet av något liknande hur gick det för er katt och vad gjorde vetrinären ? Jag har förstått att jag måste ha tag i en vetrinär men skulle gärna höra om någon som vart med om nåt liknande
    Katten dog.

Se så packa iväg nu till vetrinären de tar alltid emot akutfall som det här nu är!
    Brist på information skapar spekulation
  • Fam SuorantaDahl
    caroline1987 skrev 2008-03-27 10:23:08 följande:
    klart jag inte vill att min katt ska fara illa. men man kan väl inte bara åka in utan att ha pratat med dem först eller?
    E de akut så e de
    Smultron ett skrev 2008-03-27 10:23:32 följande:
    Fam SuorantaDahl skrev 2008-03-27 10:17:03 följande: alla bor inte i sthlm.Kan ni ta å lugna ner er en smula.Kram Till dig TS och kram till katten. hoppas det löser sig
    Ne jag bor inte heller i nån storstad. men va spelar de för roll, frågade bara om de fanns fler djursjukhus i närheten...
  • Fam SuorantaDahl
    Blossi skrev 2008-03-27 10:25:22 följande:
    Katten dog. Se så packa iväg nu till vetrinären de tar alltid emot akutfall som det här nu är!
    Säger de samma.. ÅK IN NU. AKUTFALL !!!!
  • caroline1987

Som sagt bor jag på glesbygden och jourfall kan man få åka 15 mil för att få hjälp med så jag tycker inte ni ska vara så fördömande. Ni måste väl ändå förstå att jag vill att min katt ska må bra.

• Lady Morpheus

Hur går det med ringandet då? Prova att göra som jag skrev längre upp ska du se att du kommer fram till slut. Så brukar jag göra när jag måste ringa viktiga samtal och et är upptaget. Och detta skulle jag definitivt klassa som viktigt!

Svar på tråden dräktig katt som blöder