• caroline1987

dräktig katt som blöder

Jag har en ettårig honkatt. Hon blöder ur underlivet först var det slemmigt tjockt blod men nu har det gått över till en ljusrosa ton. Hon parades första gången och var beräknad kring mitten av mars. För drygt 4 veckor sedan såg jag dock henne para sig igen så jag antar att hon inte blev dräktig första försöket. Nu är jag orolig vad detta är. Ett missfall? Någon som har erfarenhet av det här och vet hur akut det är eller om de klarar det bra själv. Är så orolig över min lilla tjej.

• Svar på tråden dräktig katt som blöder
  • caroline1987

Ja jag ska ta mig i kragen och ringa nu. Katten mår bra fast verkar lite slö är dock svårt att säga om det är värre än vanligt

• caroline1987

Ja jag ska ta mig i kragen och ringa nu. Katten mår bra fast verkar lite slö är dock svårt att säga om det är värre än vanligt

• caroline1987

jag har testat och ringt nu men det var upptaget jag ska testa igen alldeles snart. Någon som vet vad de gör om det finns kattungar kvar?

• Blossi

Avlivar kattskrället! Snälla kan du ringa eller! Har du inget hjärta?

Brist på information skapar spekulation
  • caroline1987

Jag kan väl för guds skull inte göra nåt åt att det är upptaget jag har ringt 5 ggr nu De kan väl inte avliva katten för att ungar finns kvar

• caroline1987

Det finns ett djursjukhus och en privat jag har ringt båda nu. Den ena är telefonsvarare ibland och upptaget ibland. Den andra säger de bara att det är många som ringer just nu

• Lady Morpheus
    caroline1987 skrev 2008-03-27 10:14:34 följande:
    Jag kan väl för guds skull inte göra nåt åt att det är upptaget jag har ringt 5 ggr nu De kan väl inte avliva katten för att ungar finns kvar
    Ett tips för att komma fram fortare är att ringa upp, är det upptaget lägg på och ring upp direkt igen. Då kommer man lättare fram än om man väntar mellan varje uppringning.

Det är väldigt viktigt att katten blir kontrollerad annars kan det ligga döda kattungar i livmodern som kan resultera i infektioner som kan göra att din katt dör. Det vill du väl inte?
Svar på tråden dräktig katt som blöder