• caroline1987

dräktig katt som blöder

Jag har en ettårig honkatt. Hon blöder ur underlivet först var det slemmigt tjockt blod men nu har det gått över till en ljusrosa ton. Hon parades första gången och var beräknad kring mitten av mars. För drygt 4 veckor sedan såg jag dock henne para sig igen så jag antar att hon inte blev dräktig första försöket. Nu är jag orolig vad detta är. Ett missfall? Någon som har erfarenhet av det här och vet hur akut det är eller om de klarar det bra själv. Är så orolig över min lilla tjej.

• Svar på tråden dräktig katt som blöder
  • caroline1987

Hon var bara i 4 veckan så det som kom ut var bara en liten blodig gråaktig klump och en röd blodig sak. Antar att den grå klumpen var en död outvecklad kattunge. Katten mår bra, äter och går omkring. Kanske verkar hon en aning matt men väldigt lite. Tro vad det kan kosta att kolla om det finns något kvar någon som vet på ungefär?

• Blossi
    caroline1987 skrev 2008-03-27 08:19:21 följande:
    Hon var bara i 4 veckan så det som kom ut var bara en liten blodig gråaktig klump och en röd blodig sak. Antar att den grå klumpen var en död outvecklad kattunge. Katten mår bra, äter och går omkring. Kanske verkar hon en aning matt men väldigt lite. Tro vad det kan kosta att kolla om det finns något kvar någon som vet på ungefär?
    Men ursäkta mig att jag blir lite arg! Förstår att du kanske inte har råd men har man skaffat husdjur så får man se till att ha råd till vetrinären!

Har du ingen försäkring? Nu är jag så arg så jag exploderar!

Förlåt TS, men du är skyldig henne en koll hos vetrinär och det omedelbart bums!!!!
    Brist på information skapar spekulation
  • Blossi

Du kan ju ringa till vetrinären och fråga vad det kostar för en undersökning. Vi skulle göra ett ul på vår tik och då skulle det kosta runt 1000 kr. Vet inte om det också gäller för katter för hon måste väl också göra ul, tror jag.
    Snälla ring! Hon kan ju ha kvar ungar i magen som är döda. Katter får väl fler än en unge???

• Blossi

Hur går det? Har du ringt än?

• caroline1987

Jag frågade om ni visste vad det kostade jag menade inte att jag inte skulle göra vad som krävdes. Nej jag har inte ringt än jag vet inte hur jag ska komma dit heller för jag har ingen bil och sambon jobbar så jag vet inte riktigt hur jag ska göra :(

• Katriin

Men du måste börja någonstans, så börja med att ringa och prata med dom.

• Blossi
    caroline1987 skrev 2008-03-27 09:33:13 följande:
    Jag frågade om ni visste vad det kostade jag menade inte att jag inte skulle göra vad som krävdes. Nej jag har inte ringt än jag vet inte hur jag ska komma dit heller för jag har ingen bil och sambon jobbar så jag vet inte riktigt hur jag ska göra :(
    Kanske som alla andra människor som inte har bil: KOMMUNALT
    Jag tycker du hittar på ursäkter för att inte åka in men men det är din katt och jag hoppas verkligen att hon slipper lida för din dumdristighet.
  • Rapunzella
    caroline1987 skrev 2008-03-27 09:33:13 följande:
    Börja med att ringa och fråga om du behöver komma överhuvudtaget. Hur mår katten idag?
  • Blossi

Ja, ringa kan man för det kostar typ 25 öre.

• Spartacus

oavsett om katten fått ut missfallet så måst den komma in på kontroll och se så inga ungar ligger kvar!

självklart finns det alltid en jour, slå i katalogen eller vägleds genom 112..

idag måste du ju kunna komma in... hoppa på en buss bara, en infektion kan ju vara dödlig!

Svar på tråden dräktig katt som blöder