• FISK78

Visparnas tråd # 7

MaLu: Vill ha rapport!!!

Jobbigt för er höggravida nu i värmen, det förstår jag... Men snart så...

Jättetrött efter att ha jobbat hela dagen... Har ju inte sovit så bra de senaste nätterna... Men nu!!!

Tips på BRA MVC??? Eller bra läkare snarare???

• FISK78

TACK vad ni är gulliga

Pess: Skönt att det är bättre med L - äntligen!!! När är det ni drar vidare söderut? Förstår att ni har det härligt i Skåneland

MaLu: Tänk att du kan få bebbe nästa vecka, fantastiskt att höra!!!

Tack för tipsen om MVC. Jag tyckte att BM var väldigt trevlig på Barnängens MVC och det är ju mest henne jag ska träffa... Men jag har en tid med häxläkaren om 12 dagar, vad göra??? Vill ju såklart avboka men känner ändå att jag måste nästan gå där eftersom det är viktigt för mig att ha MVC nära här hemma... Sid måste ju med en del menar jag

Hmmm, vill ha någon som håller i allt med sköldkörtel, tidigare havandeskapsförg., planerat snitt pga trånga mått osv osv osv. Jag vill inte vara den som påminner om provtagning hela tiden som förra grav då jag gick på Eken. Jag var nöjd men fick komma ihåg allt själv. Tips! Ska jag avboka tiden för VUL hos häxläkaren from hell???

• FISK78

Vad underbart det låter med ert planerande HÄRLIGT!!! Känns som igår och nu har man en galen 1-åring här hemma Sitter precis och skrivet i hans bok; mitt första år... Tänk vad snabbt allt har gått och vad kul att jag har skrivit så mycket i den!!!

Tänk att snart har ni era små HÄRLIGT!

Jag och Sid har varit ute i solen idag, var och badade i Sicklasjön och har sen bara hängt på ett utecafé i gräset. Så underbart härligt!!!

Igår var vi hela familjen på Eriksdalsbadets utebad, mysigt men vi alla var på dåligt humör. På kvällen blev det picknick med vänner!!!

Här har tröttheten slagit till med full kraft, phu! Men är glad över alla symtom jag har!!!

• FISK78

Japp, symtomen är många här hemma... Jobbigt men SKÖNT! Illamåendet varvat med hunger är ett faktum (har dock inte behövt hälsa på Urban än ) och så tröttheten Hugo + en det annat smått och gott! Känns precis som när jag var gravid med Sid faktiskt!!!

Mannen sover efter att ha jobbat 12h skift inatt PLUS att han jobbade ca 4 timmar igår på dagen oxå. Så han lär väl sova... Idag ska vi till min syssling med familj på middag MYSIGT!

Imorn jobbar jag på fm...

När ska vi ses??? Jag KAN!!! Kanske onsdag???

• FISK78

Godmorgon Sitter på jobbet, cyklade in till stan vid 7 imorse. I klänning och allt Kul att jobba igen Så tyvärr blir det ju lite svårt för mig att komma ut till Sumpan idag Jag jobbar till 14 och sen ska jag hem och byta av mannen som ska iväg och jobba

Jag har bestämt mig för att åka hem till mormor och morfar med Sid onsdag till söndag. Skönt med lite avlastning och Mr D jobbar JÄTTEMYCKET iaf

Men vill ni ses på onsdag så kommer vi kanske en stund iaf Mutar du med proggisar Mirren så kommer jag garanterat Nej, fy 17 vad jobbigt det är med dem, kom inte ihåg det... Men men vad gör man inte... Usch nu mår jag fruktansvärt illa Jag har ju massor med gäster här på konferensen, vill inte lägga en pizza... Måste nog hämta en fralla innan något oförutsett sker.

• FISK78

Kerpan: Hur är läget med er???

MM: Morr, hoppas VERKLIGEN du har fått sovmorgon idag...

zynk: Men vad ligger du och grubblar på??? INTE bra! Känner igen det där med män som har jobbat natt och inte går och lägger sig, jag blir oxå galen på sånt... Man vill ju att de kan ta vilddjuren lite grand iaf

• FISK78

Nu är det gjort... Sååååååå skönt!!!! Jag ringde och avbokade tiden till skräckläkaren på tisdag Förklarade ingående hur allt hade gått till på VUL och BM kunde såklart inte uttala sig om varför det blev så men känns skönt att ha berättat iaf

Så nu fick jag en ny tid till underläkare istället en vecka senare, passar perfekt eftersom jag då är i vecka 9!!! Nästa vecka skall jag ju ändå till Lucinakliniken

SKÖNT, då är det fixat!!!

• FISK78

Gulliga ni är allihop... Jag tycker oxå fortfarande det känns konstigt att jag är gravid igen, vågar inte riktigt tro att det är sant Ni vet hur det är såhär i början...

Har ju jobbat idag och sen hängde jag och Sid på Beachcafé i Sickla, superskönt! Han sov och jag fick en stund i solen för mig själv och sen lekte vi i lekparken mm. Han är HELT underbar nu... Ni vet ju hur det är!!!

Däremot har Sid varit lite kinkig i några dagar och vi trodde direkt att det var öronen... Men nu vet jag, det är svullna små blåröda bollar i hans lilla mun, stackarn håller på att få kindtänderna. Jag räknade hans tänder idag, han har hör och häpna 16 stycken... Helt OTROLIGT! Men så var han snabb i starten oxå!

Jo, jag och Sid åker till mormor och morfar på onsdag em... Så jag kan bara imorn eller nästa vecka... Kerpan kunde väl inte imorn Nästa vecka kan vi på tisdag eller torsdag...

• FISK78

Trött trött trött, jag är jättetrött JOBBIGT när man ska underhålla en 1-åring...

Men men, så kommer det att vara några veckor nu framöver.

Vi körde oxå 5-minutersmetoden för nåt halvår sen, funkade bra! Han sover i egen säng hela nätterna, jätteskönt!

Nej, måste vila nu när Sid sover...

Svar på tråden Visparnas tråd # 7