• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk
    xena skrev 2008-05-16 17:36:30 följande:
    Snuskisar! Här kommer länken till vår nya tråd:www.familjeliv.se/Forum-11-261/m32789740.html
    Heeeej Xena!!!! Får så dåligt samvete att jag är hos er så sällan. *kilar in direkt*

Maxie Ni har ju hajjat det där med att planera ! Fast tajmingen är ju knepig... Lycka till. *följer med spänning*
  • Pess

Jepp, tog beslutet i morse efter att L återigen ammat varje timme HELA natten...Det håller inte längre och hon är ju snart 1 år så jag får vara nöjd och stolt över denna tid. Hur man gör? Ja, fråga mig i morgon bitti Jag är ensam flera dygn nu och vi stör ingen (möjligen grannarna då, men det skiter jag i) Jag får trösta, kram, bära och ge napp och vänta ut henne. Brukar ta i snitt 2,5 dygn för dem att acceptera fullt ut. Enl. många jag pratat med kommer sömnen per automatik när de vant sig av....Ser fram emot lite fler HELA nätter...

Men sorgligt är det iaf....Aldrig mer liksom En underbar tid som man lämnar bakom sig...MEN hon finns ju kvar....

• zynk

Förstår att det är sorgligt. Rapportera hur det går! Styrka till dig!

• ProPPens

Här diskuteras det friskt om amningsstopp och att få till DET... Ja, vet att man borde passa på nu när vi bara är två... Men jag är dels inte ett dugg sugen och sen är jag nog lite rädd precis som MaLu. Vi är två rädda typer, eller hur?! Sen gör ju inte foglossningen direkt att man känner för att ligga och spreta hit och dit med varken ben eller bäcken...

Här är jag mätt efter en god middag. Men det är inte mycket som får plats längre... Vi brukar sitta i soffan vid tv'n och äta men det börjar bli svårt för då får jag definitivt inte ner något... Blir fullt direkt!!! Idag har jag dessutom ont i ryggen, antagligen pga att jag klippt lillvovven och det är påfrestande i vanliga fall. Nåja nu är det gjort och det dröjer tills nästa gång. Hmm, då kommer jag antagligen få ännu svårare eftersom jag då kommer vara jättegravid eller nybliven mamma... Får väl vänta lite innan det blir av, eller göra det tidigare...

• Idis 76

Pess: När jag fick t att sluta att amma så gav jag henne yoghurt i två nätter och sen så sov hon och ville inte ha mera.... kan ju funka.
    Trodde att jag skulle sakna det mera än vad jag gör!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Ma Lu

Hrm, känner att amningsSTART är betydligt mer min grej hua! Ang stopp så slutade min syrra amma genom att vara ifrån sonen två nätter på raken. Det visade sig då att inte bara hon utan också han sov betydligt bättre utan amningsslattarna! I början vaknade han en eller två ggr varje natt och fick då välling men sen har det bara varit mat på natten i korta perioder då han t.ex. varit magsjuk och sen behövt äta upp sig.

Lycka till Pess!

Har överlevt begravningen idag men det var knappt. Lyckades hålla mig ifrån svärisarna på kaffet efteråt men förstås hälsade jag väluppfostrat på svärmor när vi kom till kapellet och beklagade... Hoppas nu att de var "nöjda" med detFundersam Det var en väldigt fin begravning med mycket blommor och den vackraste kistan jag sett - förutom Elmas förstås! Tyckte så synd om stackars lille "pojkvännen" (91 år) som blivit så gammal så gammal sen jag såg honom sist! Tänk er att på ålderns höst ha en pojkvän som sitter och klappar ens kind, håller handen och läser dikter för en

Proppens: håller med om att äta i soffan inte är någon hit! Äta öht är ingen hit... Fast äta måste man ju  både mycket och ofta Dumt att allt inte får plats... Och nä, sex med foglossning går ju men är nog ingen hit det heller. Dessutom tycker jag själv det är rejält avtändande när bebis bökar runt i magen när man ens tänker på sex

Hade tror jag ett par ritkgia förvärkar idag när jag setat för länge obekvämt idag! Det molade liksom till ihela magbotten och ut i ryggen och magen var hård. Men det kan ha varit nerver i kläm också eller fogarna som strålade...

Nu mat och Så ska det låta som väntar

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Pess
    Idis 76 skrev 2008-05-16 19:52:26 följande:
    Pess: När jag fick t att sluta att amma så gav jag henne yoghurt i två nätter och sen så sov hon och ville inte ha mera.... kan ju funka.Trodde att jag skulle sakna det mera än vad jag gör!
    Ja, så säger nästan alla...Att det efter ett tag är skönt och att de inte saknar det...Har dock svårt att tro det just ikväll (jo, lite )

MaLu, ja min BVC-sköt LOVADE att även barnets nattsömn tar sig per automatik när tutten försvinner ur deras liv Låter lovande.... Skönt att det inte blev mer konfrontation med dina svärisar. Låter som om du har lika "underbara" svärisar som jag....De är ta mig tusan inte normala alltså (mina alltså )
  • zynk
    Proppen Amningsstopp och att få till det ja - kanske hänger ihop ? Förstår att det är tungt och fullt i magen nu! Sista tiden satt jag mitt i soffan med amningskudde o andra kuddar uppallad och med fötterna på bordet.
    Vovven får bli långhårig nu för ett par år framåt !

MaLu Vilken fin pojkvän .

Jag är så glad för Alvi somnade en timme tidigare än vanligt idag . Vi får se om det håller i sig. Hon var så himla go ikväll och tjöt av skratt när vi gick omkring i trädgården och tittade och lyssnade och busade . Måste skaffa en gunga!!!
    Sen blev hon störttrött plötsligt. Jag har nog lagt henne för sent förut helt enkelt. Snackarn lider av sömnbrist innan 1årsdagen...
  • FISK78

Lycka till nu Pess Det kommer att gå lysande och du och L kommer att få SOVA mera All styrka till dig vännen Gör en flaska välling på natten om det blir väldigt jobbigt och hon inte somnar om, spännande att se hur det kommer att gå!!!

Att få till DET är ett hett ämne Vi har haft svårt en längre tid både innan och efter förlossningen pga mitt mående Men måste säga att DET är både BÄTTRE och sker OFTARE än någonsin just nu vilket inte innebär att det är ofta men iaf oftare. Känns JÄTTEBRA!

Även jag är solo ikväll, rätt skönt faktiskt! Har varit mycket på senaste så jag har varit jättetrött idag. Fick dock till ett träningspass, step/muskel SKÖNT! Annars har det varit lite hängigt med Sid efter vaccinationen, han fick feber igår kväll och har så även haft idag... Har inte reagerat på de tidigare sprutorna men men.

Annars är det fullspäckad helg, ska till Strängnäs på 30-års kalas imorn samt middag hos mina föräldrar. Sen på söndag är det dopfest i kapellet Jättemysigt!

Vad gör ni ikväll då?

Svar på tråden Visparnas tråd # 7