• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Oj va duktig du är - har du hunnit det ikväll? *impad*

Ja jag måste också krypa ner. I en STOOOR säng - ensam . Fast när jag tänker efter är det fullt av leksaker där (desperat försök att få sova lite längre i morse ).

God natt

• Pess

FL har strulat lite här...

Jag skulle vilja ha ett barn till ja, men INTE vara gravid igen Fundersam Så vi får se vad som händer i framtiden....

L sover oroligt, tror magen spökar oturligt nog. Första uppvaket för amning brukar ske omkring 23-tiden

• MallaMojs

Jag skulle kunna tänka mig att vara gravid igen, men vill inte ha någé mer barn Kanske kan köra någon surrogatgrej då, Pess - om du bjuckar på ett friskt ägg

Lycka till inatt

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess
    MallaMojs skrev 2008-05-16 22:23:23 följande:
    Jag skulle kunna tänka mig att vara gravid igen, men vill inte ha någé mer barn Kanske kan köra någon surrogatgrej då, Pess - om du bjuckar på ett friskt ägg Lycka till inatt
    Jamen det är ju SKITBRA!!!!! Taget!
  • Kerpet1

Halloj!

Jäkla FL! Skrev inlägg men dom försvann...

Ville ju kolla VEM Fiskens KK var, nu när MR D jobbade, för mig har nämligen KK en helt annan betydelse!?!?!?!?!

Har nu skickat in ansökan till jobbet iaf! Skitnöjd med mig själv!

Spännande att höra om hur det går mad amningen Pess! Du är såååå duktig!!!

För att spinna vidare i snusket så undrar jag i mitt stilla sinne om det är A´s leksaker du har i sängen Zynk, eller några andra? De kanske kommer till nytta när den är så STOR och TOMM?!?!?!?!

Nej,ni har ju gått och lagt er så det är väll bäst jag oxå gör det!

Godnatt på er!

• FISK78

Undrar så hur det har gått för Pessan inatt??? Har tänkt på dig! Vi hade en strulnatt, typiskt när man har fullt schema idag men så är det alltid... Sid var SÅ ledsen inatt så fick faktiskt välling vid 2-tiden sen vaknade han vid 6 som vanligt numera... En del uppvak därimellan såklart därav strulet...

Godmorron förresten! Nu är det dax för kaffe!

• FISK78

HALLÅ, jag vill ha sällskap härinne!!! Okej rå går väl och duschar då!

• Pess

Morrn, (idkar lite klipp och klistra)

Jodå vi lever båda två UTAN amning Och så här i morgonens ljus så kan jag väl säga att det gått över förväntan...Första uppvaken (som för övrigt kom två timmar senare än normalt - kvällsvällingen?) var dock INTE rolig Hon skrek och grät och var arg och besviken....Hon försökte ALLT och jag slog nog nytt svenskt rekord i antal nappinstoppningar på kort tid, medan hon slog rekord i kast med liten napp DOCK ska tilläggas att efter 40 minuter efter att hon vaknat sov hon igen (längre än så pågick det alltså inte) Sedan kom några uppvak till under natten, det första med LIIIITE gråt, men sedan inget gråt alls, utan mer stilla protester som kunde avhjälpas med lite buff (vi samsov) Kl 06 fick hon välling (MYCKET senare än vad jag räknat med) och 08.30 gick vi upp

Tuttarna spänner litegrann, men tänkte vänta tills duschen senare i förmiddag...

Det känns mindre sorgligt idag, mer skönt....men fortfarande lite sorgligt

• Maxie

Idis 76 skrev 2008-05-16 21:21:55 följande:

Hälsade på en 10 dagar gammal bebis idag och jag måste ju säga att jag blir bra sugen på en till och när jag sa det till M så skrattade han och sa att han orkar inte en till......Hur känner ni, börjar ni att bli "sugna" på en till??
    Ja absolut! När kan man prova igen? Jag gillade att vara gravid trots bältros, bäckenuppluckring, förvärkar och allt vad det var. Men så missade jag ju sista månaden och skulle kanske inte vara så positiv om jag fått den också. Vid förlossningen sa ja aldrig mera men nu tänker jag mest positiva tankar, kanske lite romantiserat...
Svar på tråden Visparnas tråd # 7