• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MallaMojs

Vid jul satt mina, och då var de ju 7 månader - kan visst inte räkna heller...men alla barn är ju så olika!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mirren

En bra fråga Malla .
    Tror att det är:

-Du och din mamma
    -Jag
    -MaCool
    -Zynk
    -Kerpet
    -Jam
    -så alla bebisarna förstås

Har jag glömt någon? Hade hoppats på Malu förstås men mår du inte bra ska du vara hemma och vila.

• zynk

Morn!

SÖMN???? Vad är det? Jag är bara så trött och less och nere men mycket beror ju på sömnbristen. Å så blir man less på sig själv som bara klagar - en negativ spiral som måste brytas!

Så KAFFE till folket ! (Alltid en bra början) Och så glad musik och lite fl - brukar göra susen.

Vi kommer idag Mirren - om jag överlever fm . Ska bli så roligt att träffas!

MaLu Synd att vi missade varann på IKEA igår. Vi hade "dejt" där igår med M:s bror och hans familj (två barn, 5mån o 2½år). Vilket familjeliv va ?! Jag kom hem med två antihalkmattor, två hallmattor och två vita (!) soffkuddar.

Maxie A var jättesen med att sitta själv. När jag satte henne lade hon sig ner. Sen plötsligt satte hon sig själv upp jag tror det var vid 8månaderFundersam å va man minns dåligt. Men jag vet att det är normalt och att det varierar mycket. Jag övade inte för jag tänkte att hon inte var redo (det är en reflex som måste utvecklas).

Jam Styrka till dig som får kånka runt på sällskapssjuk bebis. Minns att det var jättejobbigt ett tag men jag kan bara säga att det blir bättre! Plötsligt kan de ligga på golvet eller åla omkring och underhålla sig själva riktigt bra. Men visst är det frustrerande att inte ens kunna gå på toa?! Sjalen kommer väl till pass (jodå visst kan man gå på dass med unge i sjal ).

• MallaMojs

Kommer du inte, Maxie? Triiist...vill gärna träffa dig och V

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Hoppas ni får skoj, det blir det säkert. Själv ska jag få besök idag av min lillebror.

Tack MM. Då behöver jag inte oroa mig än.

• Mirren

Jag vill gärna varna er på en gång för mitt dåligt barnanpassade hem. Vi har fortfarande inte fått upp någon grind för trappan i hallen *skäms*. Jag brukar ursäkta mig med att C aldrig underhåller sig själv så länge så att det är någon fara att han hinner upp i trappan, men nu måste vi verkligen ta tag i det.

Dessutom så drar C ner alla böcker ur bokhyllorna och river sönder dem för att sedan äta upp dem, häller ut alla leksaker så att man snubblar på dem, försöker ta sig in i badrummet för att suga på toalettborsten eller några använda blöjor, reser sig och går utmed bordet för att komma åt sladdar och kontakter, kryper och ställer sig vid kakelugnen och spisen, drar ut använda bestick (helst vassa knivar) ur diskmaskinen och suger på dem... You name it.

• Ma Lu

zynk: Ja, det var synd, men det kommer fler gånger Vilket familjeliv ni har Vi "Skulle bara" köpa ett par stora utdragslådor till till vår garderobsstomme (och skrota byxhängaren) för att få plats med mer i garderoben och sen skulle vi "titta" på vardagsrumsförvaring. Jo tjena... Ingen förvaring i vardagsrummet men jag har iaf lyckats få maken lite mer på min linje och han tror det är hans egen idé Låddorna kom hem MEN sen vart det också tvättlappar (stora nya! inte de där små i frotté som "alla" har - vi också ) madrasskydd, pastaburk, magnetisk knivupphängare, ny golvlampa till ett av sovrummen... Ja, helt enkelt en MASSA jox som vi inte planerat i förväg! Min från börjar rätt motsträviga man gick plötsligt på som en duracellkanin ohc mina fötter var döden döda när vi kom hem Men jag fick iaf mitt "segel" till altanen

Maxie: i vår familj (jag och mina syskon) har vi nästan alla varit rätt sena med att rulla runt, sitta och ta oss fram, men sen ändå gått strax före ett år som "alla andra". Minns att min systerson låg som en pascha på golvet ännu när han var 7-8 månader och ville inte sitta (bara stå i knät) eller ens försöka åla. Sen gick han sina första steg vid 11 månader Jag själv satt inte heller förrän jag var så gammal (ca 8 mån) medan min lillebror tog sig upp och gick längs vardagsrumsbordet när han var 6 mån... Knasboll! Det jag har setta v debatter i detta ämne verkar det som att det nsätan är bättre om barnen är lite sena för då hänger huvet med bättre! Om de står upp vid 6 månader fattar de inte vad de gör och är inte mogna för det utan faller som träd med huvet i backen. Det KOMMER Tids nog får du springa och jaga honom (Syrran gick ner en massa i vikt när sonen äntligen började röra på sig )

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Mirren: *skratt* Min man tror att det ska räcka med att bara säga Nej! till Victor när han hittar på ofog. Nån kommer få sig en surprise...
    Igår sa jag apropå våra sänginköp att vi måste ha sängar som håller för hopp i sängen när V väl kommer på hur kul det är. Maken stirrade med fasa på mig och sa att V aldrig ska få hoppa i sängen. Men finns det nåt roligare än att hoppa i sängen - säeskilt om man inte får...?
    Nån - kanske Malu? - sa att min man verkar lite naiv. Ja, det är väl inte utan att....

Svar på tråden Visparnas tråd # 7