• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

Pess: nej, förkylning är ingen höjdare. Vi har hittills varit förskonade, V fick lite snor i näsan hastigt en gång, då trodde jag han skulle bli sjuk och avbokade raskt alla sociala events inom den närmaste framtiden. Sen gick det över efter en timme. Idag har han varit lite snörvlig så vi fick ge honom två doser Renässans. Hoppas det räcker med det. Peppar peppar... Men det kommer nog snart.
    Hoppas Lovisa slipper ifrån det. Visserligen ska det ju vara bra till viss del för immunförsvaret men nån måtta får det ju vara ändå.

• Ma Lu

Morron! Ja tack, till lite kaffe

Nu är jag ju inte rätt person att säga om man blir varm i något eller inte eftersom jag är som en kakelugn hela tiden Vår säng har iaf en sommarsida och en vintersida på bäddmadrassen (vi har bara inte lyckats lista ut vilken som är vilken men prövar oss fram ) då den ena sidan alltså ska vara svalare. MIn man är en frusenfis och han klagar ju och vill höja värmen i sovrummet medan jag ligger utan täcke och kokar... Kan inte helt avgöra om det är pga sängen eller våra inbyggda termostat

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Det är ju lite svårt att minnas vad man sagt och inte på ett FL som låter sajbertrollet äta upp ungeför varannat inlägg...

Proppens: Jag är nästan lite avis på dina läckande tuttar Förra graviditeten hade jag också läckage från v.22 ungefär och det mest när jag duschade varmt, men nu har det bara enstaka gång kommit fram en gul droppe. Jaja, det löser sig hoppas jag!

Sen så låter det precis som Maxie säger vädligt mycket som sd det du beskriver Det är ju "normalt" och oftast kommer de ju mer påtagligt när man anstränger sig så det är ingen fara, men ta det lite piano!

Nu minns jag inte helt hur många gamla HK-are vi är här, men iaf PRoppens kommer väl ihåg Dahlia? Hon fick iaf en liten Eddie för tio dagar sedan i v. 36+4 Kul! De hade kämpat läääänge...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Idis 76

God morgon!

Maxie: Jag tar gärna lite kaffe, har sovit ganska så dåligt i natt! Ja nog åhåller jag igång mycket men idag är jag helt ledig! Har yngsta bonustjejen hemma från skolan för hon har öroninflammation.

Jaaaaaa idag så bajsade T på pottan! Är en stolt mamma även om det antagligen bara var en tillfällighet. Såg att hon var på G så jag rusade in på toa och satte henne där!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • FISK78

Godmorgon Hur har natten varit Pess och ingen förkylning va???

Grattis till Idis och lilla T som fattade direkt Vi kör med pottan dagligen och framför allt på morgonen, de fattar snabbt tycker jag

Här är det kaffe som gäller, är SUPERTRÖTT! Sid behagade vakna upp vid 00.30 ni vet precis när man sovit ca 1,5 timmar. JOBBIGT! Men det kunde vara värre... Dock är herrn väldigt morgonpigg så 6 blev det uppstigning, nu sover han dock redan gott i vagnen

Idag ska jag jobba! KUL!

Kommer inte ihåg vad mer jag skulle skriva, måste ha KAFFE!

• Idis 76

Fisk: Ja jätte kul att det kom i pottan, har faktiskt hänt två gånger idag nu, så inget bajs i blöjan än!!!

Kul att du ska jobba, vad jobbar du med?
    Själv funderar jag på att baka dumlekakor, vädret var kanon på morgonen men nu är det nästan svart ute och regnet hänger i luften så det finns inte mycket annat att göra!

Är det bara jag som har jätte problem med datorn  och FL just nu eller är det skumt??

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • MallaMojs

Verkar som om att mammi är ledig imorrn så om det är ok så kommer vi till dig, Mirren. Om det inte är ok så säg bara till!!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Nix Idis, FL är helpaj Dumlekakor låter gott! Är det Liljas recept? Men trist om ni har gråväder Här är det förvånande soligt med tanke på rapporterna för idag! Yngre bonusen är iväg på klassutflykt med övernattning till någon typ scoutstuga lite söder om stan så vi hoppas de slipper bli dyngsyra!

Hur gamla är dina bonustjejer? Behöver hon sällskap hemma hon som är sjuk? Apropå det har jag nog inte fått fram något inlägg med svar till dig ang min kontakt med barnens mamma: Vi har numera helt okej kontakt och kan prata med varann och vara på samma fester o.d. (Bl.a. var vi på samma tjejmiddag i vintras när en bekant fyllde år! Ja, för jag har ju fått bekanta mig med makens "gamla" kompisar och småningom kommit bra in trots att gänget är 15 år äldre än jag ) Men det har inte alltid varit så utan tyvärr mycekt skitsnack från hennes sida om mig inför barnen i början och jobbiga scener och lurar slängda i örat om jag svarade på hemtelefonen när hon ringde. Usch vad jobbigt det var! MEnmen... jag skulle kanske reagera likadant om min ex-sambo lämnade mig och sedan kom dragande med en blondin så ung att jag kunde varit mamma till henne (exet är 17 år aldre än jag dvs. hon är äldre än maken). Men ja... för att sätta punkt för utläggningen så har vi en okej relation som inte är hjärtlig men bygger på att vi har hand om barnen iaf lite ihop

• Mirren

Klart att ni ska komma Malla! Det ska bli jättekul att träffa er, verkligen!! The more the merrier!

Har inte skrivit på ett tag men hänger med i vad som händer. Själv håller jag på att gå upp i limningen eftersom C klättrar på allting! Allting!! Igår föll han ur sängen .

• MallaMojs

Då kommer tre generationer Malla till Mirren imorrn då Haha... Vi äter vid 11 här, så det kan bli lite efter 12, för du bor ju så oootroligt långt bort

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd # 7