• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • ProPPens

Tack för svaren angående sd. Frågade även bm idag och hon trodde det var så. Men det är ju ingen fara eftersom dom inte kommer regelbundet och dom gör ju inte ont. Är ju mest obehagliga...

Mirren Jag kan tyvärr inte komma imorgon. Har min vattengympa då och det är ungefär vad jag orkar med på en dag. Men det kommer fler gånger och då kommer jag säkert kunna komma!

MaLu Ja, det är nog inte svårt att förstå hennes reaktion. Vi skulle nog alla reagera så!! Men det är skönt att ni nu har en bättre kontakt och det är ju inte så att ni måste vara bästisar bara för det!!!

• Idis 76

MaLu: Jag vet inte om det är Liljas recept, hittade det på nätet och dom är sååååå goda.
    Hoppas att "bonusen" slipper regn, när man gör sånt vill man ju ha fint väder.

Nej tjejen behöver inte ha sällskap, hon är 12 och klarar sig jätte bra själv men jag tog chansen att ge henne lite egentid med mig för hon har önskat det!

Kul att ni ändå kommer bra överrens du och "exet", det är ju aldrig kul att bli lämnad och speciellt som du säger för en så pass yngre tjej, huvudsaken är väl att hon går vidare. Det är ju bra att komma överrens för barnens skull för man tar ju ändå hand om dom "ihop". Jag och mamman kommer bra överrens men vi har ju inte alltid samma syn på uppfostran men det har funkat bra ändå!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • jamis

Adam är inne i en "fas" nu då han vill bli underhållen, vill ha mycket variation och bara sover korta stunder på dagen plus att det är mycket motstånd mot att somna... jag har burit och burit och hittat på än det ena än det andra och kännt som värsta tråkiga mamman som inte kan underhålla sin son... Nu sover han dock sen kl 15 ! Vad gör man?!!

Kram på er!

• Idis 76

Jam: Känner igen det, T vill bara vara med mamma och leka och mamma tror att hon börjar att bli gammal.......

• jamis
    Ja, usch. Gammal och tråkig.

Idis 76 skrev 2008-05-20 19:18:35 följande:
    Jam: Känner igen det, T vill bara vara med mamma och leka och mamma tror att hon börjar att bli gammal.......
  • Idis 76

Jam: Man är ju inte äldre än vad man känner sig men när man är trött så är man riktigt gammal   .......

• Maxie

God morgon!

Jam: det känns igen, V vill också bli underhållen hela tiden och sover bara korta stunder! Tung börjar han oxå bli o jag orkar inte bära på honom hela tiden. Det bästa han vet är sånger m rörelser typ Imse vimse och I ett hus... och eskimåpussar. Han ser så rolig ut när han skjuter fram huvudet och gapar och nästan vindar, då vet man vad han vill!

Vi tränar "sitta själv" men hittills resultatlöst. Borde han inte sitta själv nu? När satt era? Och behövde ni träna dem på det - hur gjorde ni isf - eller kom de på det själva?

• Ma Lu

Hej tråden! Hoppas ni får det bra idag Jag har bestämt mig för att inte komma då jag dels har bm lite olägligt sent, dels är rätt snorig. Är rätt säker på att snuvan inte smittar längre då jag blev sjuk redan i lördags men jag känner mig inte särdeles social med den här rinnande kranen.

Idis: Nä, vadå samma syn på "uppfostran" Hos oss är det väl ändå rätt skönt iom att jag i stort sett alltid förstått min makes idéer om hur saker och ting "ska" vara medan barnens mamma är rätt obegriplig för oss båda... Det tog inte många veckor av iakttagande innan jag insåg att jag kunde svara på vissa frågor likaväl som maken eftersom jag visste vad han hade sagt Yngre bonusen har nångång uttryckt frustration över att "det är aldrig någon idé att fråga dig om pappa sagt nej, för då säger du också nej. Och tvärtom är det samma sak" Men håhå, ibalnd är det lite jobbigare än så... Ska precis konfrontera äldre bonusen som igår deklarerade att han minsann "redan pratat med mamma" om att han tänker strunta blankt i spanskan som han är IG-varnad i och ta sitt IG. Grejen är att det inte hade varit omöjligt för honom att få ett G om han bara pallrat sig dit och inte skolkat järnet innan någon fick reda på IG-varningen Nu ligger han och sover igen om mig veterligen börjar hans spanska om 10 minuter... Undrar jag om han fattat att det itne räcker att "prata med mamma" utan att han måste kolla med lärare och mentor så att han inte riskerar bli helt utan betyg när han drönar runt... Kanske dags för elak styvmor att rycka in

Måste säga att det är hyfsad föräldrautbildning att ha bonusar... Pust!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Gomorron...eller nåt Haft en bra natt men en svettig, skrikig, gnällig, bara-förbjudet-är-kul-morgon Men, nu sover de, jag äter frukost och ska duscha... *pust*

Mina satt i julas, lite vingligt men ändå...så runt 6 månader, men det är väl olika kan jag tänka mig. Hade inte övat någonting innan, men testade. Hur gammal är V? *vimsig och noll koll*

Vilka är det som kommer idag då?

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd # 7