• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk
    Mirren skrev 2008-05-21 09:36:59 följande:
    Jag vill gärna varna er på en gång för mitt dåligt barnanpassade hem. Vi har fortfarande inte fått upp någon grind för trappan i hallen *skäms*. Jag brukar ursäkta mig med att C aldrig underhåller sig själv så länge så att det är någon fara att han hinner upp i trappan, men nu måste vi verkligen ta tag i det. Dessutom så drar C ner alla böcker ur bokhyllorna och river sönder dem för att sedan äta upp dem, häller ut alla leksaker så att man snubblar på dem, försöker ta sig in i badrummet för att suga på toalettborsten eller några använda blöjor, reser sig och går utmed bordet för att komma åt sladdar och kontakter, kryper och ställer sig vid kakelugnen och spisen, drar ut använda bestick (helst vassa knivar) ur diskmaskinen och suger på dem... You name it.
    Skrattar igenkännande Ingen grind här heller! Intensivt är ordet! Riva o slita o undersöka ALLT!
  • Idis 76

Morron!

Så var man på jobbet igen då. Yngsta bonusen fick åka hem till farmor för hon var inte helt pigg än men feberfri som tur är!

MaLu: Ja vad ska man säga, tur att man har samma uppfattning som gubben men något har väl gjort att man passar ihop antar jag!

Klart att styvmorsan ska rycka in, avskyr när dom säger att dom har pratat med mamma redan. Mina brukar säga..."har inte mamma sagt till er eller har inte mama pratat med er?"

Zynk: Jag tar gärna kaffe! Trist att hamna i en negativ spiral ... se frammåt, snart är det sommar med grillning, bad, lek i sandlådan och förhoppningsvis mera sömn!

Mirren: Skönt att höra att det inte bara är T som äter papper. Alla papper som hon kommer över ska hon sätta i sig, man kan ju tro att hon inte får någon mat av oss.

Vi har en enplansvilla så vi behöver igen grind som tur är för jag kan garantera er att den skulle stå öppen hela tiden. Har bara en liten "avsats" som är 10 cm och den tar T fart över och sen är hon på väg ut i hall och till toa...

Min T satt redan när hon var 4 månader men där var hon tidig, ville inte ligga ner och det kan ju ha att göra med att hon hade ställningen så att hon var tvungen under en längre tid.

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Mirren

på tal om kaffe - det har vi inget... om det är någon som vill ha så ta med själv please!

• Idis 76

hoppas att ni har kul på er date *avis* saknar er alla här inne.....

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Mamsen68

Hello åh vad jag blir avis jag blir.
    Vi har det bra B börjar fatta att vi kommer och går och när jag kommer hem så springer han mot mig min plutt.

ha det gott

• Ma Lu

Det verkar ha blivit en lååång dejt idag så tyst som det är härinne! Själv har jag precis satt min beställning till apelsinerna på låddan (visst räknades poststämpel?!)

Ler åt Mirrens beskrivning av C:s aktiviteter i hemmet (hade för bråttom i morse så jag missade det)

HAHA..., jag pratade med bonusen om spanskan och han hade INTE pratat med någon lärare HJÄLP! Undrar när han ska lära sig att det inte räcker med att "mamma vet"? Man tycker det stadiet skulle ha infunnit sig vid 17 års ålder... Nu ska han iaf prata med mentor osv. *elak styvmor piskar på ryggen*

Det låter Idis som att mina och dina bonusar "spelar samma skiva" för EXAKT de där formuleringarna hörs också här Ibland undrar man om de inte tror att det går någon slags kabel från henne direkt till våra hjärnor så att vi har hört allt som hon hör och säger Iofs är de kansek skadade av att A och jag i stort sett alltid vet samma saker och dessutom säger samma saker oberoende av varandra! Tyvärr missar vi ibalnd och går efter varann och säger samma sak vilket kan driva dem till vansinne: "Ja, jag VET, M sade ju nyss det!!!"

Det gick bra hos bm idag och vi fick  - som vanligt - bara beröm! Idag fick jag faktiskt ställa mig på vågen som visar +11,5 sen inskrivning!!! BARA?! Jag fattar ingenting... Nu gick jag ju ner lite däremellan pga allt kräks, emn ändå. Blodtrycket är nu uppe på 120/70 som det var i början av grav (har varit nere i sisådär 105/60) men det som fick mig att höja ögonbrynen är hb som stigit från 126 till 138 på bara två veckor Hade 135 på inskrivningen men sen hade det sjunkit till 122 i vecka 19 eller så och då började jag med en tablett Erco-Fer i veckan för att förhindra att det sjönk mer då jag började känna mig hängig. Med det har det hållits på 122-128 men nu bara TJOFF! Jag är ju livrädd att det ska stiga än mer för det finns ju rapporter då om förhöjd risk för blodproppar och fosterdöd (jaja, katastrroftänket igen...) Hoppas det hålelr sig på mattan nu! 138 är ju trots allt rätt normalt för mig

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • FISK78

Okej... Kan inte hålla mig längre... Miraklet har inträffat i Fiskens hem, SID SKA BLI STOREBROR

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

JAG PLUSSADE IGÅR KVÄLL, KÄNNS OVERKLIGT OCH HÄFTIGT!!! BF ca 26/1 enligt FL, så det är väldigt tidigt men ändå!!!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Vi är fantastiskt lyckliga, finns inga ord! Nu börjar 9 månaders oro... Men men det hör väl till...

• Minna72

Säger hallå å grattis här med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kalaskul Fisk!!!!!!!!!!!!!!!

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • FISK78

Tack Minnagumman Vad gullig du är, känns som sagt helt underbart!!! Har ju haft det på känn ett tag men inte riktigt vågat hoppas...

Svar på tråden Visparnas tråd # 7