• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

Hehe, kondomer känns kanske som att ta i lite... Rolig han är!

Förvärkar nu är kanske inte så jättekonstigt iom att jag ju faktiskt räknas som omföderska och då kan de kännas av tidigare och dessutom har jag ju haft besvärliga sd sedan v.14-15... Iom att det är 33+5 idag och jag vet att h*n väger ca 2300 så är jag inte direkt orolig för att h*n ska tiita ut. Däremot är jag mer nojig för att sd ska bero på nåt knas med moderkakan eller infektion eller... Katastrofteorierna du vet

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Åh söta du som oroar och oroar Inte ska det vara nåt knas med moderkaka eller annat! Du har ju en mönstergraviditet! Om du inte hade vart sjuk hade jag kunnat komma ut till dig och passa upp dig lite grann

Jag tyckte oxå att kondomer var lite väl kraftigt Känns inte som värsta största risken!

Ma Lu skrev 2008-05-18 19:57:02 följande:

Hehe, kondomer känns kanske som att ta i lite... Rolig han är! Förvärkar nu är kanske inte så jättekonstigt iom att jag ju faktiskt räknas som omföderska och då kan de kännas av tidigare och dessutom har jag ju haft besvärliga sd sedan v.14-15... Iom att det är 33+5 idag och jag vet att h*n väger ca 2300 så är jag inte direkt orolig för att h*n ska tiita ut. Däremot är jag mer nojig för att sd ska bero på nåt knas med moderkakan eller infektion eller... Katastrofteorierna du vet
  • ProPPens

Nu är nestet nästan klart, behövs lite mer fyllnadvadd bara. Blev riktigt bra iallafall!! Är riktigt nöjd med min insats!
    En fråga dock till ZYNK som också sytt ett själv: Hur gjorde du i kortändan där man satt snören för att knyta ihop, det är ju en öppning in till stoppningen. Sydde du igen den? Snöret sitter ju bara på toppen av kanten (hoppas du förstår vad jag menar...)

MaLu Fy vad jobbigt med förvärkar och sd. Tror jag har lite sd med, fast jag är inte säker... Det jag tror är sd känns dock som om bebisen är på väg ut genom magen och den känns hård. Kan det stämma?? Är så svårt när man inte vet säkert hur det känns...

Jam Ja, kondomer känns väl lite överkurs. Har själv funderat på hur man ska göra sen (kanske lite tidigt att tänka nu...) Men tror vi kommer låta bli skydda oss och lbir det så blir det. Vi har ju även ägg kvar i HS frys, som vi kommer använda. Förhoppningsvis blir det iallafall ett syskon till Pricken!

Nu ska jag äta lite glass och glo på burken!!

• Ma Lu

Mmm, jag är rätt hopplös på att oroa mig! Efter den här veckan med begravning och allt är det ju inte så jättekonstigt om jag får lite sd.

Ang preventivmedel så känns det inte som att vi nånsin kommer behöva nåt sånt iom att vi har både manlig och kvinnlig faktor... Å andra sidan fick vi ju till Elma med "bara" pergo trots det! Men först ska vi ju "framkalla" den här bebisen

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Proppens: Åh va gott med glass och lite slötittande på TV Vad duktig du är som syr och grejar!

MaLu: Nej, inte så konstigt egentligen med tanke på din hektiska vecka. Visst är det på onsdag du ska till BM? vad ska du göra då? När får du kallelsen till SÖS? Det är ju så nära nu! Åh vad jag längtar tills jag får träffa din bebis!

• zynk
    Idis: Oj styrka till dig när M är borta! EN kväll är nog tycker jag! Hoppas du har nån annan som kan avlasta. (Var det inte du som hade en snäll svärfar som klipper er gräsmatta?).

Jam Kådis eller inte - det är frågan. Svårt med säkra perioder om man inte fått tillbaka mensen annars verkar det vara ett bra alternativ tycker jag. Fast med kondom skulle man kasnek få lite nostalgikänsla från första tiden tillsammans. Kanske vore nåt? Men ni är väl nykära ändå va ?!

MaLu Innerst inne vet du ju att det är helt normala sd eller hur?! Din livmoder kommer vara så himla vältränad när det är dags . Nä jag ska inte skämta bort din oro. Vet hur obehagligt det är med sd - även om smärtan är uthärdlig så finns oron där. Men nu är det inte långt kvar!

Proppen Jag fick inte riktigt till ändarna på nestet. Jag tror jag tog snöret som man drar ihop nestet med och virade runt ändarna så stoppningen inte skulle trilla ut. Det visade sig vara bra att kunna ta ur stoppningen när A hade kräkts ner nestet en gång. (Jag sydde ett överdrag men det blev så bökigt).

Idag har vi haft invigning av pottan!!! *stolt* Inga bilder á la Pess dock . Hur går det för er som börjat med potta? Kerpan och Pess - nån mer?
    Utflykten till kompisen blev lyckad. En "gammal" vän som jag inte träffar så ofta men som känns väldigt nära.
    Alva sov varken på dit eller hemvägen i bilen. Oj vilken utmaning att underhålla henne! Majsbågar, banan, leksaker, plånbok, nycklar, pipmugg till slut fick hon fingra på CD-skivorna - som hon direkt kastade på golvet...
    Nån som har några bra tips på bil-underhållning?
    Nu är A pigg som en mört fast hon inte sovit sen kl 16... Vad får hon energin ifrån?
  • MallaMojs

Men...sammandragningar och förvärkar är väl livmoders sätt att börja öva inför förlossningen?? No worries, MaLu - kommer h*n nu så är det heeelt ok ju!!!

Nu spelas den ryska nationalsången på TV och jag säger nattinatti

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Japp, min livmoder ska ställa upp i OS sen när vi fått ut bebis Den har inte bestämt sig för gren än men nåt som kombinerar styrka och uthållighet verkar vara grejen

Farao, hade skrivit ett inlägg och sedan hängde sig FL Morr!

Summa summarum av inlägget blev väl i korthet att jag plötsligt insåg - när jag sagt att jag inte längre hispar över sd egentlgien men att det vore onödigt att inte gå till fullgången tid - att det bara är ynka TRE VECKOR till 37+0 Kallelsen till SÖS skulle enligt doktorn komma "inom ett par veckor". Hoppas det...

• Kerpet1

Halloj!

Va då säkra perioder Zynk????? Så sällan som det händer nått här så är ju hela jäkla livet en säker period!!!! Fast det ska bli bättring på det nu!
    Ang. pottan så går det strålande! Petter har kanske haft högst 10 bajsblöjor på 2 månader... jag sätter honom där på morgonen och efter att han ätit och när vi kommer hem om vi varit ute hela dagen och då brukar det komma bajs... mycket duktig min lille prins!!!

Va duktig du är Pess!!! Döimpad!!!

Malu! Klart det inte är nån fara med dina förvärkar! Inte nojja!!!!

Kollade barnmorskorna nyss (reprisen) och då visar det sig att tjejen som hade gått på animasamtal var en gammal elev (eller inte så gammal egentligen...) Coolt måste jag säga...

Själv är det lite bättre för tillfället... har haft en mysig helg, fast lördagen började dåligt med lite tjafs,fast sen kröp det fram att det berodde på körkortet... va säger man?
    Det finns hopp tror jag!

Har jätteont i halsen... bläääääääääää!!!!!!!!!!!!

Ses imorgon!

• zynk

Morn!

Ja vi har en väldigt säker och väldigt lång period !
    Kan tänka mig att karln blir grinig av att inte få köra bil. Det är väl där (i bilen) de tar ut sina aggressioner och andra känslor ? Bilen verkar väldigt betydelsefull. Tänk bara på alla uttryck som "kvinnor kör bättre än höns" osv - vad säger det om karlarna egentligen?

Malla ryska nationalsången - vad kollar ni på?

MaLu OS i krystvärkar kanske - vilka ställer upp? Svårt att tajma in starten.

Alva är helt otrolig: Somnade 22.30 och har sovit jätteoroligt. Vaknar kl 04.50 och upp kl06... ÄR det normalt för en 10 månaders???? Välling gör henne bara ännu piggare.

*mot bajsblöja - missade pottan *

Svar på tråden Visparnas tråd # 7