• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • ProPPens

Ojj, vad jag var trött efter dagens vattengympa. Somnade och sov tills klockan ringde men då kom jag knappt ur sängen... Totalt sov jag typ 1h 40min... Men det var skönt så vad gör det?!
    Sen har jag sorterat kläder och lagt det som är tvättat i lådorna och det som ska tvättas har jag sorterat... Börjar känna att det närmar sig. Var bra också att sorter för då ser jag lite bättre vad vi har, dvs vi har nog det mesta vi behöver. Kanske lite snålt med små storlekar, men det kan vi fixa när Pricken är här och vi vet vilken storlek som behövs.

Känner ofta nu när jag anstränger mig att det liksom stretar i magen och den blir hård. Ofta känns det också som om bebisen liksom försöker bryta sig ut genom magen. Är det sammandragningar?? Ni som vet allt?!

Hmm blev visst mycket ego...

Kerpet Hoppas du får jobbet!! Håller tummarna för det. Vet du när dom kommer höra av sig?? Vad skönt att det iallafall kändes okej att prata idag. Det är ju ett steg på vägen att känna efter hur det känns och är man inte van så är det säkerligen en period när man inte känner sig helt bekväm i situationen. Du får känna efter under en tid och sen bestämma dig för hur det känns.

Vad stora era små börjar bli!! Det är amningsstopp och pottträning!!! Ja, MaLu det dröjer innan vi är där... Då har säkert några av er börjat om

• Pess
    Idis 76 skrev 2008-05-19 19:00:17 följande:
    Pess: Jag satt och tänkte på det här om dagen, undra när jag senast hade min tid....Hur gör ni med potträningen, jag har köpt en som står på golvet så att T kan bli van vid den men hur går man vidare???
    Jag sätter L så fort jag har tid helt enkelt....Försöker sätta henne en stund vid varje blöjbyte (om det inte är fullt i blöjan) Bäst är på morgonen (direkt när vi gått upp) och efter kvällsbadet....
  • Idis 76

Pess: Okej, då ska jag prova det imorgon. Hur gammal var L när du började med det??

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Idis 76

Pess: Okej, då ska jag prova det imorgon. Hur gammal var L när du började med det??

• Idis 76

sorry för ett dubbelt inlägg...... det blev inget första gången så jag skickade igen och då blev det dubbelt.

• Pess
    Idis 76 skrev 2008-05-19 21:43:18 följande:
    Det har vi gjort ett par månader nu, minst....Det började av en slump av att hon kissade i toalettstolen en morgon när jag (på skoj) lät henne sitta där. Samma dag köpte vi en potta (med ryggstöd) och på "premiärsittningen" bajsade hon....Sedan dess har vi kört på....det går åt väldigt mycket mindre blöjor på kuppen oxå...
  • Idis 76

Låter intressant. T är sån att hon inte tycker om att bajsa med blöja på så jag hoppas att det ska gå lätt. Jag är ledig imorgon så det är ju en bra dag att börja på. Håll tummarna!

• Pess

Klart jag håller tummarna Idis, Det behöver inte vara så dramatiskt. Jag låter ofta L sitta där medan jag själv sitter på toan, eller fixar med tvätten..Ibland kissar/bajsar hon, ibland inte, lika okej både och.....

Vi har ev. förkylning på ingång här Inte lika kul....

• Maxie

Godmorgon, kaffe någon? Har just satt på en kanna. (Läs nu det där rätt; jag har ju inte SATT PÅ den...)

Tack zynk och Malu för sängtips. Det lutar åt en 50000kr investering ändå, Carpe diem. Men Malu, du tycker inte man blir väldigt varm i den då?

Roligt med potträning - eller roligt och roligt, jag menar alla framsteg är ju roliga!

ProPPens: det låter som sd. Enda rådet jag kan ge: ta det lugnt! Överansträng dig inte.

• Maxie

Idis: håller med Pess, det låter som om du är igång jämt. Du måste ta hand om dig själv ibland också vet du!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7