• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MallaMojs

Det var hockey-VM på TV'n här igårkväll

Å ja, de kan väl sova lite knackigt till å från nu, är ju mycket som händer i deras små kroppar och knoppar. Izabella kan också vakna sådär tidigt, men de somnar aldrig efter kl.20 - men vi "tvingar" dom att sova ...alltså vi ger oss inte

Vi körde ju pottan rätt så duktigt där ett tag, men nu tycker jag det blir för ostadigt, så jag väntar tills de kan ställa sig upp själva (istället för att luta sig framåt tills de stupar i backen)...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Visst var det massa strul med FL igår? Jag hade skrivit ett långt inlägg igårkväll - framförallt med förmaningar till Malu om att ta det lugnt under förkylningen och INTE GÖRA EN MAXIE! - men det försvann sen när jag skulle skicka. Jaja.

Men hörni, det här med att undvika graviditet. Vad är det som är så illa om man skulle bli gravid igen? Bortsett från att barnen kommer tätt (och jag förstår ju att om man har två stycken redan så kanske det räcker så)? Kan det på nåt sätt vara farligt för kroppen, har den inte återhämtat sig tillräckligt? Själv vill jag gärna bli gravid så snart som möjligt om inte nåt starkt argument däremot dyker upp. Så övertyga mig om fördelarna med att vänta. Dessutom, för egen del så tror jag ju inte att p-medel behövs, det var ju 7 års kötid, en massa mediciner och lite pröjs som behövdes för att få till den första...

• Maxie

Skönt Kerpet att det är lite bättre nu. På det hela taget är det det här också. Det är väl så, det går lite upp och ner. Eller ibland väldigt mycket ned. Tur att man kommer upp igen, till normalläge åtminstone.

zynk: jobbigt att hon sov så lite i natt. Och att hon blir piggare av välling, konstigt! Fast jag har ingen erfarenhet av vällingeffekten för V tvärvägrar. Första gången han provade gick det ju hyfsat, då drack han en halv flaska. Kanske för att vi då provade Nestlé, sen har vi använt Semper. Det kan ju vara lite skillnad, det är det ju mellan ersättningarna i alla fall. Ska man hoppas på det eller lägga ner försöken och acceptera att det inte blir nåt vällingbarn av det här?

Malla: duktigt att ni får i säng dem i tid. Nåt för oss att ta efter... vi är usla på kvällsläggning. Om vi bara kunde få V att acceptera sin egen säng så vore mycket vunnet tror jag.

• Maxie

Spammar vidare: ingen som har namnsdag idag? Joho, Maj och Majken enligt min kalender. Igår fick vi gratta Joyces son. Grattis i efterskott!

• MallaMojs

Det finns ju en hel del olika vällingsorter också, Maxie... Vi har kört Nan och sen Nestlé för hela slanten... Sempers ersättning luktar så j*vla äckligt när de kräks så jag stod inte ut Vi körde majsvälling ett tag, den är mildare och nog mer lik ersättning...men jag vet ju inte, mian barn slukar det mesta

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Malla: ja, jag kan misstänka att det hade varit bättre att prova Nestlé. Majs kanske är bra, det är bara att V enl bvc ska undvika majs för han blir så hård i magen (därav heller inga majskrokar). Vi har provat godnattvälling också (Semper) som innehåller en massa vete men det funkar inte heller. Lika bra det för visst blir han väl hård i magen av det också? Men gröt av alla sorter går hem, det är det som förbryllar mig för vad är skillnaden mellan gröt och välling annat än konsistensen?

• Ma Lu

Inspirerad av Kerpet kollade jag in Barnmorskorna på nätet och nu sitter jag här bittert och avundsjukt och morrar om att barn får barn Mamman kände jag bara vagt till utseendet men pappan hade jag när jag var gravid med Elma! Då hade de iaf inte barn och nu har de redan fått "en tvåa". Orättvist!!!

Hoppas det går bra för Kerpet idag För visst var det idag du skulle upp och prata med rådgivaren? Apropå lördagens tjafs och körkortet så tänkte jag faktistk redan tidigare i mitt stilla sinne på om inte körkortet kunde ha något med dagsläget... Lite iaf. De blir ju lätt stirriga karlarna när de inte har tillgång till sin penisförlängare (=bilen)!

Maxie: Nä, jag jobbar på att inte göra en Maxie Idag känns magen hittills bättre! Jag hade väl sovit för tungt och gott ett par nätter... inatt var det den gamla visan med nittiotvå uppvak (dock inget längre) så nu är vi tillbaka i normal rytm. Angående täta graviditeter så ska det inte vara någon fara rent kroppsligt så länge du inte tänker dig åtta gravidteter på raken Jag tror lite på det där att man itne blir gravid så länge kroppen inte är redo (dumt kanske) så jag tror faktistk det tyngsta är att det är jobbigt med en ettåring att springa efter och kånka på med stor mage Inte så praktiskt om man t.ex. får sd tidigt eller så... Men den dagen den sorgen kan jag också tycka

zynk: OS i krystvärkar...Näääää, vad tråkigt! Och starten vore vädligt knepig att tajma Tänkte mer på att dopa den lite och ha den att ställa upp i triathlon eller så

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • FISK78

Halloj, FL har strulat i flera dagar usch och fy...

Vi har haft en bra helg och en skön natt, äntligen det behövdes Sid sov till 7.00 - LYX! De flesta dagar den här veckan har han annars vaknat runt 6.

Fint väder ute men lite kallt. Undra vad man ska göra idag då!?!

Pottan var det ja... Det går bra även här! Började väl för ca 2 månader sedan och Sid gör minst en bajsomgång + kiss där per dag. JÄTTEDUKTIG!

Annars är det preventivmedelsnack hör jag... Nej, här körs det utan men säkra perioderna kan ibland bli lite väl långa även här

Skönt att det känns bättre Kerpan, har du babysim idag? Ska du komma och fika innan???

Kramar till er alla

• FISK78

Just det, skönt Pess att det verkar gå så bra med avvänjandet Mycket imponerad!

Dopfesten igår när Sid fick sin sten var SÅÅÅÅÅ fint trots att Sid gick omkring och stal all uppmärksamhet. Dansade till sångerna och snodde nog allas stenar Men en väldigt mysig grej.

Tyvärr kan vi inte komma på onsdag, trist! Ska på 1-års kalas!!!

• FISK78

Just det, skönt Pess att det verkar gå så bra med avvänjandet Mycket imponerad!

Dopfesten igår när Sid fick sin sten var SÅÅÅÅÅ fint trots att Sid gick omkring och stal all uppmärksamhet. Dansade till sångerna och snodde nog allas stenar Men en väldigt mysig grej.

Tyvärr kan vi inte komma på onsdag, trist! Ska på 1-års kalas!!!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7