• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • jamis

Men FISK Va häftigt!! GRATTIS! Det har alltså lönat sig att ligga i Jag tror jag måste gå med på makens försök lite oftare! Va roligt för er!

• jamis

Jag blev så till mig av Fiskens plus att jag glömde tacka Mirren för en supergod och trevlig lunch - TACK!

Fisk, inte 9 månaders oro - 8 månader plus de kommande 20 åren

• Ma Lu

NÄmen OJDÅ!!!! Här ramlar man över ett mirakel bara sådär... Jättemycket GRATTIS Fisk  HUr gick det där till nudå?

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

MaLu: Hej hej Va skönt att allt såg bra ut hos BM och du, ditt bt är normalt! Inte ens högt ju så inte nojja nu !

• FISK78

TACK söta ni

Sid skriker som 17 i sängen, gubben Han har blivit så mammig och vill att jag står och klappar honom när han somnar vilket kan ta upp till 30 minuter. Så idag är det 5-minuters metoden som gäller igen. Oj vad arg han är, lillen Okej, 5 minuter!

Ma Lu: Jo, bara sådär lixom till skillnad från förra gången

Jam: Jaaaaaaaaaaa, oro MINST 18 år framöver

Kul att träffen var trevlig Snart dax för en till va!?!

Kramar

• jamis

Men FISK, har du fått din mens så du visste när ÄL var? Annars är det ju lite svårt att räkna ut BF Du fick ungefär samma BF som jag fick med Adam, då plussade jag 18 maj och hade BF 21 jan, men ut kom han ju 5 jan Åh va kul att du är gravid igen! Hur mår du?

Det pratades om en träff hos zynk nästa vecka men jag är i Härnösand då igen så jag kan tyvärr inte

Nu vill min man att vi ska gå och göra en "FISK" om ni hajjar (fast helst med kondom då )

• ProPPens

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, vilken härlig överraskning som väntade här inne!!!!!! Grattis Fisken och hela familjen såklart!!!! Tänk bara sådär också, det är väl det vi alla drömmer om i vår sits att nästa bara blir till utan hjälp!!! Super glad för er skull!

MaLu Kommer du ihåg den där saxen som vi pratade om för länge sedan?? Det låter som om du behöver leta fram den och klippa bort alla dumma tankar!!! Du ska se att allt kommer gå bra!! Vi sitter snart här med våra små bebisar och njuter, något annat är helt otänkbart och hör sen!!!!

Imorgon ska jag ha lite njut för mig själv (inte sånt som ni tänker på dock... ) Jag ska på fotvård på spat på Sydpoolen (badhuset i S-tälje). Det ska bli så skönt för ner till dom har jag inte nått på länge så dom är lite eftersatta i underhållet!! Fick presentkort i födelsedagspresent av modern.
    På tal om trappor och grindar måste vi skaffa oss en. Dock är det inte så lätt då vår öppning är typ 120cm bred... Men har sett en på babyland som är som ett skynke man drar ut och fäster. Så det får vi ta och skaffa sen när det är dags. Dom räänner väl inte runt direkt?!

• ProPPens

Nån förresten som har koll på var VIHPS tråden tagit vägen... Den som Xena skrev om här verkar inte vara den dom skriver i. Där är det inte skrivet på flera dagar... Har försökt spåra dem men jag lyckas inte... Kankse MaLu vet?!

• FISK78

Vad söta ni är!

Japp jag fick mensen i januari och har sen haft relativt regelbunden sedan dess Jag vet ju när senaste mensens första dag var iaf och ungefär när ÄL var!

Jag mår bra men har stick i brösten, är trött, kissnödig och får akuta hungerskänslor respektive illamående. Annars helt okej!

Japp, jag önskar att ni alla får plussa så här nästa gång

• MallaMojs

Määä, wow, massa grattis Fisken Inte ett dugg avis, men såklart glad för er skull

Vill också tacka Mirren för en underbar lunch, är fortfarande mätt Så skoj att träffa jam och söte A för första gången också (ja, första gången för mig )... Perfekt att ha mormorsassistans med också

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd # 7