• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

Proppens: Här är VIHPS! Det är bara inte mycket drag i den tråden numera...

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m32694451.html

Och du har rätt i att jag skulel behöva den där saxenFundersam Har inga marginaler alls utan brakar igenom isen för minsta lilla

Så skööönt det låter att få fossingarna ompysslade!!! *vill också* Mina skulle behöva få sig en omgång! Konstigt att det plötsligt blivit så lång väg ner till dem

Jam: det var hb:t på 138 och inte blodtrycket som var min noja idag TYcker det är lite läskigt att det stigit så tvärt... Men jag tror att jag inte druckit så mycket som jag borde sedan jag blev förkyld och det kan visst få hb att stiga Dumt att inte drcika när snoret rinner för det håller ju slem mer lättflytande, men det är svårt att dricka när man inte kan andas.

Fisk: Måste vara en helt galen känsla att plussa sådär au naturelle Helvilt liksom! Så himla KUL!!! Kul med lite nya gravidos i tråden också

Här är det krigsstämning i huset. Yngre bonusen var ju på klassutflykt med övernattning och ni kan ju förstå hur mycket ett gäng femteklassare sover då... Han är toktrött så han bara går och hänger och surar och nu sa hans far åt honom att sluta sura och gå och lägga sig men då blev han tvärarg för att han blev tillsagd att gå coh lägga sig före ordinarie läggningstid (det är lite "bokstavsvarning på honom så han är väääldigt svårrubbad i rutiner...) och drämde igen alla dörrar och nu ligger han nog och somnar utan tandborstning och utan att ha packat grejer till träningen imorn. Kul! Är det inte UNDERBART med barn så säg

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Tack MaLu! Nä, det verkar vara ganska lungt i den tråden. Lite tråkigt att det är så få kvar, får hoppas alla kommer hit snart!!!

Ja, hur kunde det bli så långt ner till dom helt plötsligt??? Känns härligt att få dom fixade!!!

• Idis 76

Fisk: Åhhhhhhhhhhhhhh va kul. Jätte GRATTIS vännen. Tjohooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • jamis

MaLu: Förlåt att jag tog fel... läste men kommenterade inte förräns senare.

Malla: Ja, det var jättekul att ses (igen ) på riktigt den här gången! Kul att få hälsa på twinsen oxå - riktigt stora och söta tjejer! Hoppas det löser sig med jobb för dig snart!

Nej, nu mår jag illa... har nog druckit för lite...

• Pess

MaLu, Hb stiger normalt när man närmar sig förlossning

• Maxie

Fisk: så himla underbart! Grattis vännen!!!! Helt otroligt, sånt som man bara drömmer om!!! Åhhh..... *superglad*

Här har sonen kräkts riktigt ordentligt varpå han blev helt täppt i näsan av en massa snor (och säkert kräks också). Men efter en del Nezeril så verkar det vara bättre. Och hans humör är på topp! En annan mår ju dåligt i flera dagar när man har kräkts...för att inte tala om hur synd man tycker om sig själv...

Nu ska jag gå och sova och drömma om att göra en Fisk. Var det förresten inte Aggis som blev gravid igen? Det var ju då, första gången, som vi började prata om att göra en Aggis som till slut blev en Peggidis? Gamla Vipsar kanske minns...

• Ma Lu
    Pess skrev 2008-05-21 21:22:33 följande:
    MaLu, Hb stiger normalt när man närmar sig förlossning
    Hurra!!! Så du menar att jag närmar mig förlossning?! Ja...dumt vore det väl annars om kroppen inte förberedde sig på lite blodförlust! Men jag har nog druckit lite för lite ocksåFundersam

Maxie: Jodå, Aggis (som jag iofs inte känner) är gravid igen Och visst var det en Aggis som blev en Peggis som blev en Peggidis Nu börjar vi på ny kula med att "göra en Fisk" dvs. spontansyskongraviditet... Fast, var det inte redan någon gammal trådis som blev spontangravid? Eller hon hörde kansek inte hit? Fia nånting?
    * * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk

FISKEN e på tjocken !
    GRATTIS vännen 
    "stick i brösten, är trött, kissnödig och får akuta hungerskänslor respektive illamående" det låter ju alldeles underbart . Va häftigt! Vill känna på gravidmage snaaaaart ! Stor kram på dig ock hälsa blivande pappan och storebror.

Kanske ska sluta amma nu då så den däringa mensen kommerFundersam? Kanske får hoppa på karln också?

Tack Mirren för himla god och trevlig lunch! Va stor han blivit C! Haka inte upp dig på det där med klossarna - det verkar inte vara nåt fel med motoriken alls där - han gåååååår ju ! (Oj jag kanske inte fick avslöjaOskyldig)

• Idis 76

Fisk: Kul föresten att det är en till med en peggidis......

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • zynk
    Maxie förresten - va fin V är! En riktigt charmis. Hoppas vi får ses snart! (Kollade in gröttråden)

Jag frågar igen hur ni har det nästa vecka?! Ni är välkomna hit - måndag, onsdag, torsdag eller fredag.
    FISKEN vi vill ju höra ALLT om hur du mår och hur tankarna går - live!

Natti tjejer!
Svar på tråden Visparnas tråd # 7