• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Hoppsan nu när jag läst klart är det dags för Perelli... HEJA HEJA!

• Pess

Hehe, jag går mot strömmer och är INTE sugen ännu på en bebis....(senare kanske) Tycker fortfarande L är en liten fjutt ju...Nä, hon får allt vara ensam "bebis" ett tag till....

Fisk, precis som MaLu säger går de flesta på ordinarie MVC. Oavästt krävs remiss för att få komma till spec.MVC.

• zynk

Jag är sugen på att vara gravid men kan nog vänta lite till på nr2... Men man har ju inte så lång tid på sig att fundera. Ni är ju rena barnrumpor jämfört med mig - förresten hjälp är jag äldst i tråden kom just på att det kan vara så . Äsch jag tänker aldrig på åldern när vi träffas men ibland slår det en. Om vi inte fixar en bebis till med frysisarna så får vi ju skynda oss på om vi ska göra fler färskförsök. Fast först ska vi nog styra upp vårt liv och samliv .

Maxie Från T-banan är det 2 km promenad (eller buss). Så svårt är det inte men du bor ju på "fel" sida om stan . Klart du ska komma!!! Jag kanske kan hämta er vid T-banan för nu har vi babyskyddet ledigt.

Fisk Jag vill också snacka gravsymtom! Har du  än ? Du såg så himla glad och pigg ut sist så jag borde ha förstått att det var nåt...

Jam va härligt det låter med Hagaparken! Har A sprattlat naken nu igen ? fast det kanske var lite svalt idag. Förresten va go han är! Han verkar så tillfreds! Och lugn - inte som de andra yrvädrena.

MaLu Jag kan ta den sista månaden också . Bara du går upp vid 4-5. Sista veckorna vaknade jag alltid för tidigt och var tvungen att gå upp. jag tror det var menat som en övning inför vad som komma skall .

Xena Heeeej va kul att du tittat in ibland. KRAAAAAM!

Proppen Söder om söder bor jag. Har du bil är det lätt som en plätt.

Men det kanske inte är lätt osm en plätt att hitta en dag som passar:
    Dejt hos Zynk
    Månd 26/5
    Onsd 28 FISK Mirren
    Torsd 29 Proppens
    Fred 30 Proppens

Blev det rätt? Fyll på!

• zynk

Förresten jag måste fråga er: Hur gör ni när era små liv vaknar på nätterna? Går era karlar upp? Hur får ni bebbarna att somna om?
    Här har det bara varit jag som gått upp. Det är ju för att jag ammat men snart måste M också kunna gå upp för jag pallar inte att inte få sova på nätterna.
    Inatt var Alva vaken mer än en timme. Jag försökte "söva" henne i famnen , amma, vagga i sängen. Hon höll på att somna men piggnade till igen. flyttade till vår säng och "ger upp" - ammar igen men NEJ hon bökar och gnäller. Vid det laget är jag riktigt irriterad på att M bara kan sova bredvid. Klockan är nästan halv fem. Så jag ropar "hjälp - gör nåt!" lämpar över A och vänder mig om. Då börjar han sjunga för A och hon somnar nästan direkt .
    Det är inte skoj när de är vakna kl 04!!! Vakna - amma och somna om känns som en baggis i jämförelse...  

• zynk

Ho hooooo

endast tomte.. hm jag menar Pess, är vaken (=grön)
    Har ni andra ett liv???? Eller sover ni eller kollar melodifestival?
    Äsch jag går och sussar då

natti natti!

• MallaMojs

Jag försökte kolla på Melodifestivalen men orkade inte med alla dåliga bidrag, hörde just på radion att Perelli gick vidare, då kanske man kan se på lördag, OM jag är vaken

Här har vi ju två skitungar som vaknar om nätterna, så M får snällt ta en vare sig han vill eller inte

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

Just ja...jag kan alla dagarna, men så tidigt som möjligt är bra för på söndagen där är det kalas härhemma ...jag funderar på tåget till Stuvsta och sen buss därifrån, eller lååång promenad (om det bjuds på något onyttigt )...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mamsen68

Hej hopp Zynk räknas inte jag i trådenFlört för i så fall är jag äldst

Vi har gjort så att den som varit f-ledig har tagit nätterna och för oss har det funkat nu om B strular så vänder jag mig bara om och sover vidare el försöker iaf.
    Hm hur gjorde vi när han strula som värst vagga, en skvätt välling, vagga vagga han kunde vara vaken i tim jag tror att det är så otroligt mycket som händer när dom är i Alvis ålder. men visst tär det på en håll ut vännen ring mig och spy ut allt kram kram

nu ska jag till jobbet slutar ½ 6 i kväll bläää

• zynk

Nääääääääääääääääääääääääää nu skäms jag Mamsen!!!! Fast du är ju så ungdomlig så det var ju därför jag tänkte att jag var äldst ! Pust nu är jag lättad .
    Du vet att du tillhör oss .
    Usch va sent du slutar jobbet. Men inte långt kvar nu va?
    Jag ringer och  om det blir outhärdligt. Kan jag ringa vid 03.30 ????

Malla Då har ni jämställda nätter iaf då?! Nä jag tror nog du får dra största lasset ändå. P till Stuvsta går ju men promenaden blir längre än från Fruängen. Tanke: Vi kanske ska träffas i F och ta en gemensam promenad hem till mig? testa nåt nytt? Tänk att vi aldrig promenerat - det var det jag trodde man skulle göra hela tiden som mammaledig...

Smileyfreak så nu har jag botat mig lite

Måste varna för en sak: Hittade just A med en bit av en trasig ballong - lagom stor att fastna i strupen .
    Förresten hon SOV mellan midnatt och kl 06 !!!!

• Pess

Morrn....Även här en bra natt (till att börja med) L som som en stock och vaknade sedan 05.30 och GALLSKREK a´la öroninflammation. SHIT vad hon skreeeeeeeeeek och började pang bom bara sådär....Både jag och M gick upp och försökte trösta, men det gick inte (vi fick ingen kontakt-nästan som om hon sov) Efter 10 min lade jag henne på sängen och stoppade in en alvedon och innan den hade hunnit verka så sov hon djupt Fundersam Nu är hon pigg, glad och precis som vanligt Fundersam (blir man klok på dem eller? ) Hon betedde sig EXAKT som nattskräck, men vid helt fel tidpunkt på natten.

Märkligt oxå att hon inte kissat på hela natten....Trots 2 flaskor välling med  250 ml vardera. Blöjan snustorr i morse....(kissade tack och lov på pottan, men inte så mycket och väldigt koncentrerat) Nu har jag nått att fundera på under dagen...PIGG är hon iaf.

*mot morgongröten*

Svar på tråden Visparnas tråd # 7