• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

Skönt zynk att få sova några timmar i rad... Tycker att promenad låter bra om vädret tillåter.
    Jag tappade mina ringar i sängen i natt, den ena hittade jag lätt men den andra tog lååååång tid att hitta och jag var så orolig att Victor skulle råka få tag i den. Fast han är inte så bra på att stoppa saker i munnen än. Däremot kan han plocka ur nappen med handen.
    Här är det alltid jag som går upp med V på natten eftersom jag ammar. Fast ibland när han stökar, gnyr eller håller på när han ska sova ber jag mr J ta honom. Då drar mr J honom intill sig och så somnar de. Fast V brukar vända sig ganska snart mot mig igen. På morgnarna, särskilt på helgerna, brukar min man ofta ta upp V så jag kan få sova en stund till eller bara ligga och morgna mig, det är skönt.
    I natt sov V ända till kl 5 då han ville amma. Fast han somnade inte förrän vid 22.30 eller nåt. Men ändå!

• Maxie

Men fy Pess, vad läskigt! Hoppas hon inte blir sjuk.

Mot morgongröten här också!

• Mirren

Zynk: Vet inte om jag vågar berätta hur vi har det.*skäms nästan lite över hur bra jag har det*

C tar upp lilla C _varje_ morgon när han vaknar vid 5.30-6. Därefter städar C undan och diskar bort från middagen dagen innan, därefter gör han frukost innan han väcker mig någon timma eller två senare... På natten sover lilla C tätt ihop med mig och/eller pappa och brukar inte vakna annat än för att amma. Då brukar stora C också vara (nätt och jämt) vaken. (Stora C sover väldigt, väldigt lätt).

Jag tror att en anledning till att C tar så stort ansvar för lilla C är att jag från början vägrade vara "projektledare" för familjen. (De första två månaderna var vi ju hemma tillsammans och gick upp tillsammans och bytte blöjor och ammade). Och för att stora C är ovanligt snäll och ovanligt energisk (det sistnämnda gäller för båda C:na när jag tänker efter ).

• zynk
    Pess Precis sådär var A igår natt. Skrek otröstligt och man fick ingen kontakt med henne. Jag tror inte hon var vaken. Svårt att veta hur man ska göra!
    L kanske börjar bli torr . Hon har ju kissat, om än lite - snart kommer blöjan va tung igen ska du se. Och pigg är hon ju. Fundera på det istället! (Lätt sagt!)

Maxie skönt med bra natt ! Oroligt med ringen - men samtidigt tror jag inte en ring kan vara farlig. Jag menar man kan nog inte kvävas iaf!
    Allt är relativt. Det som inte är livsfarligt börjar kännas mer och mer ok här. Det händer så mycket nu att man får välja vad man ska oroa sig för ... Sand, jord, sot, klämma fingret, suga på toaringen - heeeelt ok .

He he är det nån mer som tycker det är bökigt att gå på toa - det är ju så himla intressant att se vad som händer i toan när man sitter där !

Mirren va bra att du får så mycket hjälp av stor-C! Och kul med energiska killarFundersamFlört!

Vi ska till Roslagen över helgen så jag boooorde städa och packa (en mindre jorden-runt-resa ju!) men det är mycket roligare att snacka med er ju! Och A soooover .
  • Maxie

zynk: *fnissar åt dina beskrivningar* Ja, man har en del kvar att lära...

Nattskräck, vad är det? Ytterligare nåt att oroa sig för?!

• zynk

Ojdå - det kanske inte minskade din oro direkt Maxie - ibland är jag inte så "psykologisk".
    Visst är det skönt när man får sova en stund på morgonen. Jag tror M tycker det är lite mysigt att ha A för sig själv på morgonen en stund innan jag kommer och "lägger mig i"... Jag hoppas det iaf för det ska bli mera sådana mornar !

• Pess

L har kissat massor Nu ska jag hem till svärmor

Puss

• zynk

Förresten har min kära vän Desideria namnsdag idag. Känner ni henne????

• zynk
    Pess skrev 2008-05-23 10:03:00 följande:
    L har kissat massor Nu ska jag hem till svärmor Puss
    ÅÅÅÅÅ styrka styrka styrka!!! Puss på dig me!
  • MaCool

Så länge jag är Fl tar jag nätterna, men isak vaknar ju oftast bara en gång, då hämtar jag honom i hans rum och vi gör välling, sedan får han vällingen i vår säng och somnar snällt om. När Mr Rs väckarklocka ringer så vaknar ju självklart isak också men JAG är såå trött, så isak får busa så mycket han vill i sängen tills jag orkar öppna ögonen. Oftast så tar Mr R honom och gör en välling och om jag har tur så förbarmar han sig över stackars lille isak som har en mamma som bara vill sova...så då får han en ny blöja också av pappa. Sedan stoppas han tillbaks i sängen och ligger och bökar med mig tills jag orkar dra mig upp.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7