• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Kerpet1

Maxie, Kungsängen eller bro!!!!! Fattar du? då kan man lika gärna flytta till Säffle!!!! Spånga, kallhhäll tycker jag...
    Cool kille som somnar mitt i maten!!!!

Malu, Ja radhus kan jag tänka mig... och som sagt gärna i spånga...
    Vi får vaccinetmot tbc pga att min morfar har haft det och han träffar Petter varje gång vi är hemma,nu är ju morfar frisk från det och fyller 102 år om 2 veckor så jag behöver nog inte oroa mig, fast när de erbjöd det så tackade jag ja.

Grattis till första stegen, va stor han har blivit, lille Sid!!!!

Nej, nu orkar jag inte skriva mer... sova!!!!!!!!!!!!!!!

• Ma Lu

Åh, grattis till första stegen Sid! Och stolta mamma Fisk får också lite grattisar Vilken atlet!

Då förstår jag, Kerpet! DIn morfar är lika gammal som min mans mormor Fast hon fyllde 102 redan i november så de är inte årsbarn

Jo, jag är ju en typiskt rygg, axel och nackspännare som alltid får ont av allt... Kan bara tänka mig hur det kan bli att balansera ett bebis i rätt höjd vid bröstet dygnet runt!

Nu är det natten här också Ska till bm på fm men vi ses sen

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Härligt med första steg för Sid å att både mamma och pappa var där!! När min lillasyster tog sina första steg "på riktigt" så var bara jag där, och lockade henne med ett Mariekex men varken mamma eller pappa trodde på mig Haha...

MaLu - rekryteringsprocesserna är typ aaaslånga nu för tiden, minst tre intervjuer, gärna med eleverna involverade, och ett grupparbete med redovisning... *suck* Ska iaf träffa en rektor för intervju på fredag, vilket känns bra (tredje träffen för samma jobb!). Såg att det började trilla in lite fler jobb nu också, men jag avvaktar fredag först!

...var ju på Psykologigymnasiet också, men fick inte komma på andra träffen...kanske lika bra det då det verkade väääldigt konstigt där Om man får säga så?? Hihi, jag är ju lite lätt despo efter ett jobb, men man vill ju iaf att det ska kännas rätt när man är där!

Idag skulle en tvillingmammakompis komma hit, men nej, inställt... Jag kommer ruttna här, då M ska hjälpa en kompis efter jobbet och kommer förhoppningsvis hem till läggningen... Någon som vill komma å fika???

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Halloj!!!!

Kaffe är gott!!!!

Malla, är det sant? Tre intervjuer????? för ett lärarjobb? Hos oss tror jag det räcker med ett sms där man skriver; "Finns de nån lön man kan få från er en gång i månaden?" ha ha ha!!!! Nä, Mr P kanske inte har så fel... jag borde byta jobb...
    Men jag är nyfiken, vadå grupparbete? Ska du göra det med eleverna eller?

Zynk! har du drunknat i kaffekoppen, eller?

Min mamma är här och hon ligger och sover i soffan så Petter håller som bäst på att inventera i köksskåpen...
    Tur man har trådlöst bredband så att datorn kan följa med...

• MallaMojs

Kerpet - har varit på tre informationsträffar varav två innehållit ett grupparbete - där man i grupp med andra jobbsökande ska göra ngt (på Ps-gymnasiet så var det ett storyline-projekt man skulle utarbeta i enlighet med målen i ämnena vi hade) som sedan redovisas i grupp...

...på ngt sätt så gör de en bedömning utifrån det och ens ansökan om man får komma på nästa träff...

På fredags ska jag som sagt till Jensen, tredje tillfället och intervju med en rektor...

• Ma Lu

Bevare mig väl! TRE intervjuer OCH grupparbete... Det låter som "hemma" ju! Där har studiekompisar som sökt jobb berättat om provlektioner och f-n och hans moster

Jag förstår att du är desperat för det var jag också! Skönt att du ändå är så cool att inte går med på ritkgit vad som Det var när jag kom så långt i faktiskt tackade nej till två skumma jobb som jag sedan fick viket som nu är mitt fasta jobb (som jag visserligen troligtvis sitter lite löst på eftersom jag är sist in och elevantalet kommer gå ner pga mindre årskullar men ändå...)

Men Kerpan: säger din man OCKSÅ att du borde byta jobb?! Typ alla som känner mig säger att jag borde ta mitt pick och pack och dra... Faktum är att jag faktiskt fick gå på hela två intervjuer för jobbet där och då var det bara ett vik Men det är ju liiiite svårare att få fatt på lärare inom din sektor än i min På tal om det så såg jag din favvokollega (en av dem? ) spattande genom det lokala centrumet igår (hon med blont hår du vet som du gillar så mycket att hon får lunginflammation ). Hon såg inte mig trots min väl tilltagna storlek och jag såg henne bara baifrån för hon hade logga på ryggen

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

På ps-gymnasiet så skulle man ta med lektions- och terminsplanering, och gärna elevomdömen Hmm, kanske var därför jag inte fick komma på dejt nummer två - har ju inget sånt...

...jaja, får se hur det går på dress code-Jensen på fredag

• Ma Lu

Jisses vilka jobb du söker!!! *impad* Du kan få låna elevomdömen av mig om du vill Tomma autentiska mallar för terminsplaner har jag också

Dress code minsann... Hujedamej Bara man klär sig snäppet över eleverna brukar det kännas ok (dvs inte mysbyxor och inte bar mage och ytterjackan lämnar man utanför...Suck!) Du får väl hala fram slipsen

Tack för kaffe zynk! JAg ska till bm och mäta blodsocker så jag tar det piano med intag Ska äta fil med bär strax!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7