• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Vaniljflickan

Hej tjejer
    Jag saknar er!! Hinner ju inte vrar har med er langre OJ nu ar det grat pa gang i vagnen igen. Det blev inte langvarit harinne!!
    Kram pa er

• Ma Lu

Hej och gomorron! JAg sov lika risigt också inatt så nu har jag sovit ikapp och precis gått upp Bad maken köpa ny John Blund-sand åt mig för datumet måste ha gått ut på den som finns

Stora diskussionen om katrinplommonpuré ser jag Min systerson fick katrinplommon till allt och i allt när han var liten och de glömde alltid kvar en halväten burk när de var här. Läbbigt jox men det verkade ha viss effekt iaf Bäst funkade det för dem att blanda i vällingen!

Kerpet: Hur vore det med radhus då? För oss är det ett perfekt mellanting mellan lägenhet och det fristående huset med trädgård Det är ju en del att pyssla med också här men det är ändå minilite i jämförelse med hus "på riktigt"! Trädgårdsarbete är inte min grej helt enkelt så fem kvadratmeters gräsmatta är helt okej men jag gillar att ha en bärbuske och ett äppelträd och att kunna käka frulle ute på sommaren Och grannar lär vi visst aldrig bli eftersom min man är äkta söderkille och skulle inte för sitt liv kunna flytta till "Sibirien"

Sp ni har vaccinerat på TBC! Det ingår inte i standardprogrammet eller hur? Jag vill nog ändå ha en sån eftersom vi åker österut rätt ofta. Vill inte chansa!

Maxie: nätshopping är kul! Och ibalnd hittar man bra grejer billigt Sen gäller det ju att shoppa taktiskt så att man inte får en miljonskuld på fraktkostnader...

Jag håller på och funderar på amningskudde. Tanken susade förbi att sy en men vet inte... Har tummen mitt under symaskinsnålen om vi säger så Hittade på Minimundus stora kuddar i formfix-modell för ca halva priset av en Formfix! Det kunde kanske vara nåt? De går ju att använda till så mycket annat också! Liggstöd för både mig och senare bebis, liggstöd när man läser sagor, som barriär om barnet sover i soffan eller i stor säng så h*n inte rullar ner... (Försöker rättfärdiga en "onödig" investering )

www.minimundus.se/body_mamma/amnovr.htm (rulla ner)

Kolla förresten på "amningssnäckorna" längre ner på sidan! Någon som testat? Jag råkar faktiskt ha såna snäckor som jag egenhändigt plockat i Norge

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Malu: du kan få min amningskudde. Har använt den en gång. Sen har den legat som sängavgränsare i spjälsängen för att Victor inte skulle tycka det var för stort. Nu används den inte alls. 400 spänn helt i onödan...

• jamis
    MaLu: Så bra om du kan få Maxies amningskudde jag hade nog tyckt det var skönt i början men jag har ju överlevt utan

Kerpet: Åh, visst vore det härligt med en nyprod lägenhet! det vill jag oxå ha. En STOR med öppen planlösning!

Kul att se Vaniljflickan här inne Vore så kul att höra mer om hur ni har det! Förstår att det är fullt upp!

Maxie: Jaa, nätet är riktigt farligt! Man kan ju shoppa så lätt !

Gissa vem som INTE var iväg och tränade idag Generad. Adam sov så gott så jag hade inte hjärta att väcka honom. Kompenserade det hela med en timmes promenad i Haga-parken och solen istället Ska iväg och möta min man på t-centralen senare oxå. Det får duga.
  • Maxie

Jam: jag får så dåligt samvete, vi har inte varit ute alls idag. Victor sover ovanligt mycket, han vaknar till när han är hungrig, sen slocknar han igen. Hoppas han inte håller på att bli sjuk. Funderar på att ta ut honom i vagnen men det är ju så himla molnigt och kommer säkert börja regna så fort vi kommer utanför dörren. Eller ännu värre, när vi är som längst bort från hemmet. Nä nu vaknade han. Kanske bäst passa på nu då...

• jamis

Maxie: Jag blev oxå orolig när A sov så mycket ett dygn. Han var bara vaken i 4 timmar på över ett dygn, men jag säger som Joyce - passa på och njut Och om han nu vaknade så kan det ju vara värt att passa på nu. Men jag håller med. De här molnen ser inte roliga ut Hoppas ni får en skön liten tur iaf!

• Maxie

Det blev en liten tur - med några stora droppar. Inte så farligt men skönt att komma ut.

• MallaMojs

Här blev det massa regn och hagel när det var dax för oss att gå till ÖF, kul *suck* Men det var kul när vi väl kom fram, och bra att mamma Malla får använda gummistövlar och regnjacka

Här shoppas det också på nätet - senast ekofrukt&grönt och sommardäck Jag har köpstopp vad det gäller kläder, men det borde hävas snart tycker jag

Å ja, här används amningskudden i tvillingsize som fåtölj till Izabella när hon vill softa lite Har aldrig använt den i dess rätta syfte blev för knöligt och bökigt.

Jahaaa, vad ska man laga för mat då?? Kidsen får fiskbullar som blev över från lunchen igår, men det tänker inte mamma och pappa äta *bläää*

...angående bråk så är det ju ständigt återkommande här, nästan på gränsen till "jag-flyttar" men jag ska inte ta sånna beslut förrän M varit hemma med oss, som han ska vara från juni...

...men ett radhus skulle jag kunna tänka mig, men då måste man visst ha fast jobb å så va?? Ska på intervju nummer två på fredag, håll tummen!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Maxie: Är din kudden en sån där stor som amn kan ha runt hela sig? Om den är en sån stor "korv" så kan jag gärna köpa din om du inte vill ha den kvar! Men det är en sån stor kudde (i samma stuk som tvillingkudde) jag vill ha och ingen annan liten fånig sak

Syrran är här så det är därför jag är lite "off"

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs
    Ma Lu skrev 2008-04-15 16:26:04 följande:
    Maxie: Är din kudden en sån där stor som amn kan ha runt hela sig? Om den är en sån stor "korv" så kan jag gärna köpa din om du inte vill ha den kvar! Men det är en sån stor kudde (i samma stuk som tvillingkudde) jag vill ha och ingen annan liten fånig sakSyrran är här så det är därför jag är lite "off"
    Min är STOR, men begagnad (fått av en annan tvillingmamma) med tvättbart fodral...som du kan få om du vill
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd # 7