• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Pess

Flikar in med att vi var i London i november med 5 månader Lovisa. Gick SUPER....

• Ma Lu

Tack, ni har alla övertygat mig om att vi ska omboka istället för att försöka trixa till en avbokning

Tänk att liten Alva redan är nio månader

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Tittar in igen

Allt är bra... eller det kändes inte så bra igår, men idag känns det lite bättre. Solen skiner, jag och Adam har vart och hälsat på på mitt gamla jobb och det kändes kul Många nya unga kollegor så det kan nog gå hyfsat att börja jobba igen om 9 månader Det är läääänge kvar!

Måste kila igen... sorry att jag inte hinner med nu. Ska se om jag hinner lite mer senare idag!

KRAM!

• Minna72

Vi reste också med Öki när han var ca 5 månader, gick bra! Så åk ni malu! Angående amningskudde så tyckte jag det gick jättebra med en vanlig kudde som var lite fastare. Har läst många som varit missnöjda med dyra specialamningskuddar som sedan inte alls blivit använda. Men det finns säkert många olika erfarenheter.

Apropå att kissa på sig på nätterna. Vi har kört med Libero hela tiden och det funkar kalasbra på dagarna. Men efter att han kissat på sig ett par nätter i rad fick jag tipset här på FL att använda Pampers 4+ på nätterna. Och han har inte kissat på sig en enda gång efter det. Men den är för lite större barn. 9-13 kilo om jag minns rätt. Men Öki har använt dem sedan han vägde knappt 8 kg.

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • MallaMojs

Hejhopp - besiktningen gick fint Båda har gått upp ett halvt kilo sedan sist (1 och en halv månad sedan) och växt ett par centimeter - Cornelia är numera tvåsiffrig och väger nästan ett kilo mer än lillasyster, som däremot är nästan en cm längre än storasyster - hängde ni med?!!

Mamma mötte oss där och så köpte vi spanska jordgubbar på vägen hem, mums tyckte de vuxna iaf Jag tvättar och mamma är ute med kidsen på sovpromenad. Ikväll är det spinning!

...och imorrnbitti intervju Tur att det är tidigt så man slipper gruva sig halva dagen Tror inte jag kommer få besked imorrn heller, är ju en ny person jag träffar och hon ska väl kanske kolla upp referenser och så Men snaaaart vet jag nog.

Måste fråga om råd (som alltid ) Om jag får jobbet så tror jag att vi börjar jobba första veckan i augusti. Då har vi bokat in en vecka på Åland, hela familjen... Hur ska jag göra? Ska jag ta upp det imorrn? Ska vi avboka resan? Hmm...svååårt...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Kul att ni fick ok-stämpel Skönt att intervjun är så tidigt! Det är itne kul att gå och vänta på... Och nej, om de intervjuar fler så får du nog inget veta imorn - men kanske på måndag Referenser brukar de ofta kolla först i det absoluta slutskedet typ det sista de gör innan de ringer och säger att man fått jobbet!

Och NEJ, säg inte ett pip om resan imorn! Det är onödigt så här tidigt Tror inte ni börjar förrän ca 8 augusti ändå och är det så att det blir en liten krock så burkar det gå att fixa. På vårt jobb är det sällan någon gemensam aktivitet de där allra första dagarna utan mer personlig planeringstid. I värsta fall får du väl ta en tidigare färja Det ordnar sig

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Malla: bara en liten fråga, har du en gul jacka och en svart vagn?

• MallaMojs
    jamis skrev 2008-04-17 14:43:34 följande:
    Malla: bara en liten fråga, har du en gul jacka och en svart vagn?
    haha, ja Såg du oss?

Angående resan till Åland så skulle jag lätt avboka om de anser att det är viktiga dagar jag missar... Men, han som jag träffade förra gången sa att de börjar jobba två veckor innan eleverna kommer... Hmm, jaja, vi får väl se...
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Japp, det gjorde jag. Tänkte nog att det var du Jag mötte er vid 11-tiden då ni gick från centrum

MallaMojs skrev 2008-04-17 14:55:25 följande:
    haha, ja Såg du oss? Angående resan till Åland så skulle jag lätt avboka om de anser att det är viktiga dagar jag missar... Men, han som jag träffade förra gången sa att de börjar jobba två veckor innan eleverna kommer... Hmm, jaja, vi får väl se...
Svar på tråden Visparnas tråd # 7