• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

Nån som förresten använder kvällsgröt och kvällsvälling med pasta i? Blir barnet mättare av det?

• Pess
    Maxie skrev 2008-04-15 10:21:02 följande:
    Nån som förresten använder kvällsgröt och kvällsvälling med pasta i? Blir barnet mättare av det?
    Nope...(helt ärligt tycker jag den låter lite äcklig ) Fast det är ju bara trams från min sida egentligen....L är ju så gammal att vi kör fullkornsvälling..
  • Maxie

Pess: håller med om att det låter äckligt. Men värt att prova ändå, jag längtar såååå efter att få sova en hel natt... Fast man ska väl vara lite försiktig när man introducerar mjöl/gluten så vi får nog vänta lite med provandet.

• Pess

Fast Maxie, har ni gett gröt har ni ju redan introducerat gluten....Kan dock säga att vi inte märkt någon skillnad på L:s nattsömn vare sig med eller utan välling

• Maxie

Jaså. Hur sover hon då? Ja, gluten har vi ju börjat med genom gröten men jag trodde ändå det skulle gå långsamt? Det kanske räcker ändå då?
    Snart dax för gröt apropå det. Sen hoppas jag på avi från posten så vi får gå och hämta paket m sele och andra saker jag beställt.
    Tips på present till bebis som har syskon av samma kön? Kläder växer de ju ur direkt och småbarnsförä har väl det mesta när andra barnet kommer? Vad skulle ni önska er till barn nr 2?

• Pess

Hon vaknar 1-3 ggr/natt.....

Kläder är väl alltid roligt att få...Det tycker jag iaf

• Kerpet1

Halloj!

Oj vilken fart det var här då!!!!

Vi har varit och vaccinerat Petter mot TBC och trots att jag fick hjälp av en sjuksköterskestudent att hålla honom för han skulle sitta helt stilla så sa han inte ett pip... sög på nappen och var supernöjd!!! Tuffaste killen de träffat på länge!

Petter får välling på morgonen och kvällen, sån där 8 månaders... och sen gröt som ett mellanmål oftast på förmiddagen. Jag har i katrnplommon efter behov...
    Förr var det ca 2 blöjor om dagen men nu när han bara sitter på pottan så blir det bajs ca 4 gånger per dag, trycker ur sig lite varje gång man sätter honom på pottan.
    Däremot så blir han jättelös i magen efter babysimmet... tror han får i sig massa vatten som gör at det bara sprutar... Igår hade han dock den goda smaken att inte sätta igång att kräma direkt jag satte honom på stången när han skulle dyka.

Tack för alla omtankar om vårt "bråk" här hemma... jorå, nu är det väll bra igen... Fast jag tycker faktiskt inte hus är kul!!!!
    Tycker det räcker gott med att vi har lantstället! Jag bor helst i lägenhet, hittade faktiskt en jättefin igår i det område Mr P helst flyttar till... nyproducerad nästan 100 kvm, men oj vilken hyra... fast det var det enda jag kunde tänka mig i det området... för det ligger på norrsidan och VÄLDIGT långt bort för min smak... Men som inflyttad sambo till en som är uppvuxen på norrsidan är det tydligen bara att gilla läget, han skulle ALDRIG sätta sin fot på södra sidan... TÖNT!

Petter fastnade precis under soffbordet... nu kom han loss och ålar runt på magen!

• Kerpet1

Oj, nu är det pest att va på magen... stora tårar!!!!

• Maxie

Kerpet: vilken tuff kille! Själv har jag bett min man ta Victor till bvc för vaccination på måndag, jag vill helst slippa. Det gör ont i mig när han har ont. Samtidigt vill jag förstås trösta.
    Vilket område vill Mr P helst till då? Förstår att det skulle bli för mycket med både hus och lantställe. Ibland tycker jag att det är för mycket med hus också, även utan lantställe.

Pess: ja kläder kan vara ok, jag kan ju köpa nåt fint i lite större storlek. Igår gick jag förbi ett roligt skyltfönster i stan, Krabat heter affären. Önskar de haft öppet då. Där hade jag nog kunnat hitta nåt.

Hade gjort iordning en hel portion gröt med fruktpuré och satt och matade när Victor efter en tredjedels portion somnade i matstolen. Snacka om paltkoma!

• Maxie

Vad mycket man kan handla på nätet! Jag kommer nog att bli en shopaholic (eller vad heter det?) tror jag.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7