• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

MM: hur blev tjejernas magar av katrinplommonpuré? Jag skulle vilja prova men blöjbytena är inte så roliga som det är i dagsläget. Inte för att V bajsar varje dag men när han gör det så.... (Tänk, nu har man blivit en sån där som pratar bajs. Trodde jag aldrig! Skitsnack generellt kan man ju ägna sig om men bokstavligt talat...)

• MallaMojs

Hihi, mina tjejer var rätt så hårda i magen när de var små och med katrinplommon till gröten, och messmör i ersättningen, så bajsade de en gång om dagen...

...nu är det dock minst två blöjor om dagen, VAR

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Hörrni, jag hinner inte med! Ni skriver och skriver och jag hinner inte svara på er alla!

Men jag gör ett försök

Joyce: Hua för mensvärk Har din redan kommit tillbaka? Jag hoppas faktiskt att jag slipper min ett litet tag till Jag har ju ingen nytta av den än!

Maxie: Men usch vilken biosalong! Du borde ju få pengarna tillbaka!

Kerpet: Va trist att va osams Hur är läget nu? Hus är ju kul iaf

Zynk: Hoppas det går bra att söva lilla A!

MaLu: att dina svärisar aldrig ger sig! Snart kommer du ha din dunsande bebis utanför magen istället Jag längtar! Och om jag längtar kan jag ju gissa mig till vad du gör

Malla: Hoppas ÖF blir kul!

Jag ska iväg på SATS baby idag. Ska bli spännande att gå dit. Skulle egentligen gå med en tjej från mamma-gruppen men hon blev sjuk så jag ska göra ett försök att gå själv. Hoppas bara Adam inte blir för stressad. jag har märkt att jag har en bebis som är i behov av mycket lugn och ro!

Stor kram på er!

• zynk
    Nu ligger hon på golvet och suger på en kloss och sjunger till Dilba! Eller...
    Nähä - hon är på väg hit snabba ryck

Jag hinner inte heller med att skriva men försöker läsa iaf! Lycka till på SATS! Jag har varit två ggr på träning med A. Hon har varit rätt nöjd men jag tycker ändå det är svårt att få till nån riktig träning.

Maxie Vatten ur pipmugg eller glas går bra . Konstigt va?

Nu undersöker hon hur långt ett hårstrå från mamma är - och hur det smakar...
  • Minna72
    MallaMojs skrev 2008-04-15 09:01:41 följande:
    Hihi, mina tjejer var rätt så hårda i magen när de var små och med katrinplommon till gröten, och messmör i ersättningen, så bajsade de en gång om dagen......nu är det dock minst två blöjor om dagen, VAR
    2 ggr om dagen?? Igår hade vi 5 bajsblöjor här.
    Katrinplommon får mig att fnissa. En dag trodde jag att Öki var hård i magen eftersom han inte bajat så mycket som vanligt. Han skulle vara hos svärisarna den dagen och jag instruerade farmor att ge honom katrinplommon till varje mål. Detta fick till följd att det rann som besatt och de fick byta blöjor fyra ggr på en eftermiddag! Till saken hör att det är ett ganska stort projekt att byta på Öki eftersom han vägrar att ligga eller stå still och för svärisarna är det ett än större projekt. Så maxie, innan du vet hur V reagerar, prova lite försiktigt.

Apropå smakisar. Jag minns att det som funkade bäst som introduktion här var en burk från nestlé som kort och gott hette "grönsaker". Vet inte om samma finns i Sverige.
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Pess

L blir oxå väldigt lätt hård i magen och äter en halv burk katrinplommon om dagen här...+ päronpuré till efterrätt någon (eller båda) målen med mat....Ändå så har vi en blöja om dagen här....Så hon är inte så känslig för katrinplommon och har aldrig varit...

• MallaMojs

Jag kan tillägga att vi inte äter plommon till gröten längre, och det är varierande konsistens här numera Har dock uppmärksammat att kiwi är lösande, liksom mogen banan...och att majs inte alltid tuggas så bra

• Maxie

Man kanske kan frysa in katrinplommonpuré i iskuber så man har att plocka fram vid behov? Ah, jag får prova mig fram. Men är det så att de borde bajsa varje dag när de äter fastare föda? För V verkar inte ha direkt ont i magen även om han inte bajsar så ofta...

• MallaMojs
    Maxie skrev 2008-04-15 10:14:54 följande:
    Man kanske kan frysa in katrinplommonpuré i iskuber så man har att plocka fram vid behov? Ah, jag får prova mig fram. Men är det så att de borde bajsa varje dag när de äter fastare föda? För V verkar inte ha direkt ont i magen även om han inte bajsar så ofta...
    Jag gjorde egen och klickade ut i muffinsformar och sen in i frysen...perfekt!
  • Maxie

Malla: duktigt! Jag har inte riktigt kommit dithän än att börja tillverka mat. Gjorde ju ett tappert försök på potatis men det blev klister. Så mitt självförtroende när det gäller matlagning för snussen är lite litet... Men snart ska jag ta nya tag. Snart...

Svar på tråden Visparnas tråd # 7