• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MallaMojs

Jag söker än så länge bara gymansiejobb med mina ämnen...så liiite picky är jag än så länge

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • FISK78

Tack för kaffet zynk, tidig morgon här. Sid pigg som en lärka kl 6... Det är för tidigt för mamma så är det bara!

Dessutom kom det byggubbar och fixade vårt golv kl 7.30 när jag låg på madrass framför TV:n iklädd trosor och linne. Sid får kolla på film när han vaknar sådär tidigt, mamma orkar INTE gå upp...

Funkar helt okej faktiskt än så länge!

Nu sover vilddjuret på balkongen och jag planerar för vår 30-års fest på lördag Vi är 5 stycken som har tillsammans, jag + Mr D och några andra, JÄTTEKUL! Det är 44 st som kommer! Vi har hyrt ett ställe precis vid vattnet här i HS, sååååå fint! Middag och FEST!!!

Sid ska vara hos mormor och morfar, så det blir party!!! TJOHOO!

Härligt Malla, imponerad Jag borde nog oxå snart ta mig i kragen, har ju faktiskt inget jobb att gå tillbax till! Men känner mig glad ändå... Jobbar ju lite extra iaf

• Joyce

Grattis till Sid! Duktigt!

Malu: Min kudde är lite spinkig så jag skulle nog rekommendera en stor och välfylld en Typ som zynks bamsehästkudde

MM: Lycka till med jobben!

Jag har nästan inte heller nåt studielån. Har jobbat mest hela tiden båda mina vändor på uni. Ibland kan jag ångra min präktighet lite... ibland vill jag också ha varit 20 och bara mest ha läst för att få pengar och sen mest fika och åka på festival. Jag jobbade massor och missade aldrig en tenta...

Kerpet: Huua, ni kan ju inte flytta så långt bort!

Nä nu ska jag gå och träna lite och sen försöka jobba lite.

• FISK78

Härligt Joyce med träning Duktigt! Tänkte oxå försöka ta mig iväg till pump kl 11 Mr D sover och börjar jobba 15, så då passar jag på!!!

Jag har inte heller tagit något studielån, jätteskönt nu! Men visst jobbade jag en del extra, men älskade det över allt annat!!! Jobbade som hovmästarinna på en Herrgård på den tiden, jättekul!

• FISK78

Hej Mamsen, japp verkligen jättehäftigt! Det var inte många steg men än dock de första... Det lär ju ta ett tag innan han lixom går, tack gode gud för det

• Kerpet1

Halloj!

Malu! Jag hörde igår att vi troligtvis ska ta in 4 paralleler istället för tre nästa år, så det verkar vara lite tryck på intaget ändå och då får du säkert va kvar!!!!!

Jag har massa studielån!!!!! Jag var sån som du inte va Joyce, levde efter mottot "finns inga omfester, bara omtentor" Sen var det ju bra att göra omtentor för då fick man ju en extra tentafest!!!!! Ha ha ha!!!

Jag borde oxå ta tag i träningen igen... har slappat ihop lite... inte bra!!!!!

Så bra att ha mamma här... hon busar med Petter för fullt och han är överförtjust!

• Mamsen68

Skönt Kerpet att ha mamma hos sig i går var Elin Hemma och busade för fullt med B.
    Han var sååå trött att han bara stöp i säng.

Jag ska beröma mig själv är jätte taggad är med i viktklubben och tar nån promenad varje dag och det ger resultat.Flört4 kg på 3 v

Ja börjar dom gå sen finns det ingen hejd nu springer han för fullt ifrån oss det är roligast och särskilt ute.

promenad dags snart

• Ma Lu

Här vart det tyst och lugnt när jag försvann Vinkvink till Mamsen, Fisk och Joyce

Jahaaa... Har ni fått veta nåt om nsäta år redan Kerpet Det var visst så hemligt så sent som förra veckan...

I brist på bättre får jag rapportera från mitt besök hos bm: Allt verkar bara fint och jag har gått upp 2,5 kg på fyra veckor, sf-måttet har planat lite och är nu 30 vilket är snäppet under översta kurvan istället för på kurvan som jag låg för två veckor sedan. Det är visst helt okej att ha lite långsammare tillväxt och dessutom har magen mest brett ut sig åt sidorna på sistone Hb har gått upp till 127 (har käkat underhållsdos Erco-fer rätt länge eftersom jag kände mig vissen och hb hade dippat från inskrivningens 135 till 122) och både blodtryck och -socker var bra Lillbusen var idag snäll och lät sig lyssnas på direkt men h*n hade blivit sur på bm när hon mätte sf så hjärtslagen nådde nytt topprekord på 158 (legat mellan 140 och 153 tidigare). Jag berättade om att jag haft det jättejobbigt ett tag nu och hon förstod och så frågade jag om jag kunde få ett nytt tillväxt-ul med flödesmätning och hon sade på studs att det skulle hon boka in Så himla skönt!!! Fick också tid för sista cervixmätningen den 12 maj och i samma veva ska doktorn skicka remiss till SöS så att vi får komma och planera planerad igångsättning Iiiih!!! Nu ÄR det ju faktiskt itne långt kvar!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden Visparnas tråd # 7