• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

Usch Jam, vad jobbigt! Har han feber? (Ledsen, du kanske har berättat att han är sjuk?) Alvedon kanske? Stackars er båda två! Och typiskt karlar att inte vara hemma när de behövs som bäst!!!

Malu: ingen fara. Vi har varit ute flera timmar idag. Först på ÖF en bit härifrån, sen var jag på promenad med snussen i en timme och sen blev vi inbjudna på fika hos grannarna. Eller utbjudna kanske jag ska säga, vi satt i solen och hade det så gott! Vilket toppenväder. Nu ligger V i kudden, det ser ut som en sån där badring man ligger i och guppar i plurret. Alltså, han ligger ju på ett vanligt täcke, inte i vattnet. Han ser rätt nöjd ut. Vi får se hur länge det varar. Hur som helst tycker jag nog inte du ska pröjsa massor för en sån här, inte säkert att du tycker de är bra. Tror det går att få rätt billigt på typ blocket annars, bara att tvätta fodralet om det i övrigt verkar vara vettiga människor som haft den förut.

• Maxie

Tjat-Jocke, det ska jag säga till min man, han heter ju Joakim...

• Kerpet1

Halloj mina vänner!

En hel del att läsa igen!!!! Så nu har jag glömt allt!!!

Här har varit en bra dag, har ätit lunch med en VÄLDIGT trevlig familj, nämligen firre-familjen och sen varit ute i solen!
    Mr P kom hem och var på glatt humör och pussade och kramade mig?!?!?!?! Så jag mår helt enkelt bra!

En sak jag funderat på och glömt fråga... är det nån som har lust att ta fina bilder på sina barn i svart/vitt? Vi har plåtat Petter på underbara bilder hos Studio Apelsin och nu tycker jag att det börjar bli dags för nya... Det är dock ganska dyrt att gå ditt och ta dom där, men de kan komma hem till en och ta bilder men då ska man samla ihop drygt 10 pers tror jag... en bildserie kostar då 200 spänn och sen får man beställa förstoringar...
    Jag an tänka mig att ha detta hos mig och så bjuder jag er på fika, Nån intresserad????

Oj, nu har Petter vuxit fast i pottan...

• jamis
    Kerpet: Jag är intresserad av fotografering! Absolut!Jag såg bilderna hos er och de var verkligen jättefina!

Malu: Nej, 20 min är väl inte så farligt, men när man är trött efter en hel dag DÅ är det länge. Och du har rätt, jag är själv väldigt långa dagar känns det som. Min man är borta minst en kväll i veckan och jag är aldrig borta...

Va gullig han är T !

Tack maxie Han är inte sjuk vad jag vet... bara svårt att somna...
    Vilken skön dag ni verkar ha haft! Härligt!

Adam vaknade efter 20 min... vet inte hur jag ska få honom att sova nu.
  • Kerpet1

Jam! Kanon, då ska jag kolla upp ett datum... återkommer...

• Ma Lu

Maxie: låter som att ni behöver den där kudde ett tag till De är visst bra att ha som lite sittstöd också så att barnet inte bonkar huvet i hårda golvet när balansen plötsligt sviker. Man kan ju vara lite vinglig till en början

Och nej, jag tänker inte lägga ut multum på en kudde. Har kollat lite på blocket men där säljs de ofta till nästan nypris och det känns lite saftigt när man tar över från okända... Om jag inte får fatt på nåt som känns riktigt bra så tänker jag köpa en från Minimundus

Fotar apelsinerna magar också?

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

´Japp Malu! Dom gör jättefina Magfoton!!!! Ångrar att jag inte tog några på min!!!

• Ma Lu
    Jag skulle kanske vara en av de tio då! Känns lite läskigt... Men det vore nog kul att ha Är nu jätteglad över att magen syns ordentligt på ateljébilderna vi tog när vi gifte oss och 200 är ju ingenting i sammanhanget! Ska fundera lite.
    * * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Hej!!

Ojoj massor att läsa igen!! Tog sin tid men nu har jag läst igenom allt!!

Här har jag en hel saga att berätta angående min helg... Mådde mycket bättre i söndags och jobbade i måndags. Ringde mvc när jag kom hem och frågade om odlingen, dom ringde tillbaka och då fick jag en chock för den var negativ.... Jaha, så det var bara att vänta till tisdagens besök hos bm. Så i tisdags var jag där och allt var bra, bt normalt fina hjärtljud och magen har växt som den ska, hade lite spår av äggvita i urinen men det är inget farligt. Så jag fick en tid till idag för att kolla bt och urin igen. Idag hade jag bra blodtryck men däremot visade stickan 3+ på både leukocyter och vita... Så hon jag träffade idag ville gärna att man skullle kolla min njurar för säkerhetsskull, hon trodde inte det var någon fara. Så på tisdag ska jag till doktorn för ul av njurarna. Men kan ha spår av dessa utan att det är någon fara så jag försöker att inte oroa mig!! Så nu vet jag inte varför jag blev dålig i lördags men kanske någon bacill som flyttat in i magen?!

MaLu Skönt med fortsatt sjukskrivning!! Det är viktigt att ta hand om magen!! Här går det bättre med halvtids jobb och nu är det ju bara två veckor kvar att jobba. Känns både skönt och konstigt måste jag säga... Men jag ser nog mest fram emot att få vara ledig och förhoppningsvis blir jag piggare och orkar med när jag inte jobbar alls!!

Malla Hoppas intervjun går bra!!! Men vilken process att gå igenom med massa steg...

Till er alla kram och hoppas ni mår bra och att bebisar mår bra!!

Äntligen!! BF080706
Svar på tråden Visparnas tråd # 7