• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

Kul att se dig iaf och antar att allt är ok?! Nattinatt

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk

Hej hej jag fick tydligen inte i mig tillräckligt med kaffe idag för OJ vad jag är trött! Trist att tjata om det men hittills dessa 9 månader (Alvi fyller 9 idag!) har jag varit hyfsat pigg om man jämför med de 9 månaderna innan...

Kan nån sätta på en STOOR kanna i morgon bitti ca kl 05.30 ?

Ni måste bara se den fina scrap-bilden Mamsen gjorde till mig idag:
    http://www.familjeliv.se/hem/zynk/gallery/phpwrgaqi.jpg 

ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzz Natti!

• Vaniljflickan

Nu gor jag ett nytt forsok Jag bara SKA hinna hanga harinne med er lite varje dag nu har jag tankt!
    Jam: Joda allt gar bra har pa den grona on. Jag storm trivs med att vara mamma och Ben och Bella ar sa snalla. Trodde faktiskt att det skulle vara mkt jobbigare an det ar att fa tvillingar eller sa har jag bara haft tur! Vi har foljt en rutin av Gina Ford (SUPER BRA). Hon har skrivit "The contented little baby book" och "A contented house with twins" och jag borjade sa smatt jobba mot den rutinen nar de var 7 veckor och fran 13 veckor gamla sa har de sovit fran kl 19 till kl 6-7 pa morgonen bada tva!! Man orkar ju sa mkt mer under dagen om man ar utvilad.

Malu: Jag har med en amningskudde fast en "vanlig" och den har jag anvant mkt och anvander fortfarande nar jag ammar (aven nar jag matar med flaska faktiskt, fast idag tror jag att jag beslutat mig for att sluta amma. Kanns sorgligt men har ju inte mkt kvar nu eftersom jag bara ammar 1-2ggr om dagen. Bella har redan borjat rata brostet.

Ni som ammat, hur lange hel/halv amade ni? Nar borjade ni ge smak portioner och vad borjade ni med da?

• MallaMojs

Kommer in med en stooor kanna starkt kaffe till er alla

Vaniljflickan - vad går hennes "kur" ut på då? *nyfiken* Jag vill inte skrämmas men mina sov så fint mellan 3 och 6 månader, hela nätterna...men sedanhände något i julas och ja, det börjar bli bättre nu

Jättefin scrap, mamsen/zynk... Mina sitter helt apatiska när vi gungar, kan möjligtvis skratta lite om jag säger HEEEJ varje gång de kommer mot mig...

Idag ska vi till BVC för mät&väg, spännande!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Godmorgon! Såg att Malla just bjudit på kaffe, annars har jag en kanna till här om det behövs. Själv behöver jag MYCKET kaffe idag. Först ska jag pladdra lite - ni kan hoppa över det här om ni inte orkar läsa.
    Vissa nätter känns tuffare än andra även om man inte varit uppe mera. Inatt blev det 2 amningar. Dessutom kissade V i sängen. Det är lite konstigt eftersom han har blöja men det händer ibland. Han är lite som en häst som spänner ut magen när man ska sadla den - fast i V´s fall handlar det ju om en blöja och inte en sadel. Sen slappnar han av varpå blöjan sitter lösare och så uppstår läckaget. Det är min teori i alla fall. Hur som helst, inte orkade jag byta lakan mitt i natten utan han fick ligga på ett mjukt badlakan, det funkade det med. Men sen vid femtiden började han sparka igen. När hans pappa gått till jobbet fick jag börja min arbetsdag med att bada lillkillen vilket inte är så lätt när man är ensam. Mera bajs än så tror jag inte en bebis kan prestera vid ett och samma tillfälle. Men nu behöver jag inte oroa mig för att han ska lägga den laddningen på ÖF idag dit vi ska för att prata infektioner med föräldragruppen.
    Ergon kom igår!!! Hurra, jättebra!!! Fast V tycker om att suga på remmarna så vi får nog skaffa såna där suckingpads eller vad det heter.

Joyce: vi försökte också med potatis först. Igår blev det majs- och potatispuré, det gick hem betydligt bättre! Han såg rentav snopen ut att han inte fick mer.

• Maxie

Vanilj: Vi började så smått med smakisar till Victor när han var 4 månader. Gröt och fruktpuré, fortfarande en stor favvis. Fast han har ju inte fått prova så jättemycket annat förstås! Jag delammar och ger också Nan2.

Malu: Spanien i oktober låter perfekt! Det är ju inte så jättelång resa heller. Bara ni laddar med Nezeril, napp och dina bröst så går det säkert jättebra!

• Minna72
    zynk skrev 2008-04-16 22:20:30 följande:
    ?Ni måste bara se den fina scrap-bilden Mamsen gjorde till mig idag:www.familjeliv.se/hem/zynk/gallery/phpwrgaqi.... ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzz Natti!
    Söt bild! Bra jobbat Mamsen!

vanilj, va härligt att ni fått en bra start. Jag vill inte heller skrämmas (och hoppas att det inte blir så i erat fall) men Aleksi har haft sina perioder då han sovit jättebra och andra perioder han vaknat oftare. Håller tummarna att de långa nätterna håller i sig för er för ni behöver säkert energin på dagen! Fina namn förresten!

Maxie, låter som en tuff natt!

Malla, hör av dig om hur det gick efter BVC!
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Maxie

Minna: ja det vet vi ju alla hur nätterna kan vara... Och stackars V, han blev så ledsen när han kissat på sig... Han såg så olycklig ut som om han skämdes. Lilla skrutten...

• Joyce

Maxie: Samma här! Erik har börjat om att amma på nätterna (för det mesta 2 ggr) och kissar igenom blöjan, ja det gör han var och varannan natt. Fast oftast framåt morgonkvisten. Han sover alltid på en handduk när han sover i vår säng så att det är snabbt att byta.

Appropå att bada själv, jag kan verkligen rekommendera en sån där badsits. Vi har en sån och det är superenkelt att bada dem själv då! Tror inte att vi skulle idas bada Erik varje kväll som vi gör nu och vi inte hade en sån.

Vanilj: Kul att ni har det bra och roligt att se dig här igen
    Jag hemammar fortfarande men har börjat med lite smakportioner nu vid dryt 4 mån.

Malu: Spanien i oktober låter bra. Vi ska ju åka till Italien med Erik i maj och då är han drygt 5 månader... kan meddela sen hur det gick

zynk: Grattis till Alva på 9 månadersdagen!

Hade verkligen bestämt mig för att inte göra nåt idag. Jag känner mig rätt slut faktiskt. Är lite stressad av jobb jag inte gör och jag borde verkligen vara bättre på att lägga mig på kvällarna. Men nu så ringde en kompis och frågade om jag ville ta en promenad och jag kunde inte säga nej. Men å andra sidan, det är väl bra att ta sig ut en sväng iaf och en promenad är ju inte ett så stort projekt.

• Ma Lu

Morron morron! Nu har jag äntlgien fått mig en låg sammanhängande natts sömn (Ja, jag vet att det inte är alla förunnat och att jag inte ska klaga som har sovit dåligt i en dryg vecka bara )

Spännande med "tvillingsystem" Vanilj! Jag hoppas det håller i sig

Malla: lycka till på "besiktningen"

Maxie: kul jämförelse med V som en liten häst Rackarns unge! Men vem skulle vilja ha något hårt åtdraget om magen när man ska sova själv?

Nu frågar jag pånytt hurdan amningskudde du har! Är det en sån där lång stor "korv"?

Joyce: Väntar med spänning på Italienrapport då

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden Visparnas tråd # 7